hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitt med kobber
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bitt med kobber
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tebj0

Skrevet - 29/12/2005 :  00:47:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en hest som liker best bitt med kobberruller, men etter å ha lest en del debatter her inne så er jeg begynt å tvile litt på hele bittet. Viss det føles som å ha et batteri i munnen, så vil jeg selvsagt ikke utsette hesten min for dette.
Finnes det noen alternativ jeg kan bruke? Har prøvd vanlig tredelt trinsebitt på henne også, men da begynner hun og stress og blir veldig hard i munnen. Hvordan er f.eks bitt som er kun kobber/kobber-belagt? Er dette bedre en bitt hvor metallene blandes?

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  00:57:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg sitter og tenker på det samme for tiden. Lurer faktisk på om jeg skal prøve et slikt eplesmakbitt på hesten min. For det er vel ikke farlig det også vel?
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  01:33:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Eplesmak burde ikke være farlig, men kobberruller har jeg hørt mye rart om..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/12/2005 :  01:46:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det smaker jo kobber. Så hesten kan begynne og gå og smatte på bitter for og få vekk smaken har jeg hørt.

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  17:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
eneste jeg vet som sikkert er at kobber er mykere enn eks stål, noe som gjør at bittet fortere vil strekke seg og også slites fortere. derfor er ikke rent kobberbitt å anbefale, fins det egentlig? men om det er som batteri ol aner jeg ikke, har heller ikke puttet et batteri i munnen, tanken har liksom ikke kommet dit...;)
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  19:37:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om bittet har kobberrulle vil det si at kobberdelen ligger og ruller på en rustfri stang, så selve bittet blir ikke lengre.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 29/12/2005 19:38:51 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  20:32:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei, men jeg mente hvis hele bittet var lagd av bare kobber.
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 29/12/2005 :  23:42:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med at ikke finnes rene kobberbitt, men ser det er flere som inneholder mye kobber. F.eks sprenger-bitt. Flere av disse inneholder opptil 85% kobber. Blir ikke dette det samme? Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  17:59:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville trodd det var tilnærmet likt, men ifølge de som lager de bittene skal det ikke være det. de 15% med annet materialet skal visstnok fjerne svakheten til kobber.
Gå til toppen av siden

Winnie_1

Skrevet - 30/12/2005 :  21:40:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sprenger er jo serriøse da.. om dem bruker 86% kobber i bittene sine, er det sannsynlig at dem er giftige da..? huff. har dere ikke kilder? vanskelig å forholde seg til noe noen har "hørt" Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  23:33:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
enig med winnie_1. henvis til kilder når du påstår noe.
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 31/12/2005 :  00:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde tenkt til å fortsette og bruke mitt kobberrulle bitt selv etter diskusjonene som har vært om det her. Men jeg tok det i munnen og smakte på det i går, og fy som det smaker! Jeg har aldri tenkt på denne kobbersmaken de må holde ut med, så nå har jeg gått tilbake til vanlig trinse, selv om jeg var utrolig fornøyd med egenskapene til kobberrulla. Hvorfor ikke lage et bitt med rulle i stål?
- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  09:59:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
har sett bitt med tredelt bitt med rulle i stål, men husker ikke hvor...

selv om ikke du liker smaken kan det hende hesten din gjør det, jeg liker ikke silo og byggpellets..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 31/12/2005 10:00:46 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  14:57:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
enig med winnie_1. henvis til kilder når du påstår noe.

Opprinnelig postet av mariie.

hestesport nr 8 2005 er det jeg henviste fra.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  17:34:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg har smakt på mitt kobber bitt, og det smakte ikke vondt. Ble ikke ubehagelig på noen måte heller..

Smaker på alt som hestene mine skal få i munnen/øynene
Ser veldig smart ut når jeg sitter med en våtserviett i munnen ja.

Therese
Gå til toppen av siden

Winnie_1

Skrevet - 01/01/2006 :  19:33:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om jeg ville brukt min egen smakssans som referanse, jeg syns verken havre eller kraftfor er vidre godt heller hihi ;)

hestesport skriver mye rart dem. skal prøve å lete opp no stoff på nettet når jeg har tid.. syns det skurrer litt hvis en av de største bittprodusentene bruker et giftig materiale i bittene sine.. kanskje man kan skrive en mail til dem å spørre hva deres synspunkter er..?
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.