hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Variabel tørsubstans på høysilage..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Variabel tørsubstans på høysilage..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 30/12/2005 :  19:21:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lene.:
At du blir litt irritert over tonen min i innlegget mitt, ja vel..?????????
Har lest igjenom svaret jeg ga deg og det er da ikke noe angrep eller kritikk, kun redegjort for hva jeg egentlig var ute etter å få tips om. Virker som du misforsto spørsmålet litt som jeg tok opp, ang. Horse Hage og Golden Grass.

Jeg svarte på bakgrunn av det du svarte i første innlegget ditt, og du skrev ingenting om verken ts eller næringsinnhold på foret ditt..
Dessuten bruker jo ikke du ovennevnte for...

At du da evt. ble fornærmet fordi jeg ga deg et eksempel på hvordan en analyse på høysilage kan se ut får jeg gjort fint lite med.
Det er jevn kvalitet og ts jeg tok opp i tema, og ønsket andres erfaringer fra mht. Golden Grass og Horse Hage.
Og det skrev du som nevnt ikke noe om, annet at du var fornøyd med ditt for..
Som jeg skrev; flott at du er fornøyd, men det hjelper meg (og andre her) lite som bruker et annet merke/leverandør.

Til poenget og utgangspunktet for at jeg postet dette tema:
Det skal være unødvendig å måtte analysere hver enkelt ball så lenge et lass er datert med samme dato.
Når leverandøren også sier at ts er på ca. 55%, ja da skal den være det generelt på alle ballene fra den pallen.
Små avvik må man jo regne med, men det var denne mellomtingen da..

I dette tilfellet var det voldsom forskjell, og derfor spurte jeg om andre har merket det samme på nevnte merke.
Det var det (viser til andre innlegg i debatten) , og det var det jeg var ute etter å få høre.
Da er dette et problem (ihvertfall for oss som forer på disse merkene),og man vil da prøve å finne en annen andre muligheter uten å måtte analysere hver enkelt ball.

Så har noen her andre erfaringer eller de samme, mht. HH og GG, er det kjekt å få vite det.

Glanni: Søk på høysilage så får du vite eksakt hva det er, eller se i starten på emnet,det kommer jo frem der også egentlig.

Frøya:Nei,å analysere hver enkelt 20 kg. ball har jeg aldri gjort ihvertfall.
Det skal holde med pall-analysen.
Ts og kvalitet skal da ligge nokså jevnt så lenge produksjonsdatoen er den samme.
Men det gjør den jo desverre ikke da (på nevnte merker), som flere her har erfart enn meg også.

Det var det jeg også fryktet og som er et problem (også hilsen Gjesti).
Og jeg kommer ihvertfall ikke til å analysere hver enkelt ball på så dyrt for som i utgangspunktet skal være the best of the best.
Da får man heller evt. prøve å finne en annen type kan det vel se ut som..

Redigert av - xxxx den 30/12/2005 19:42:51 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  19:37:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tok utgangspunkt det du skrev i ditt første innlegg...
Kopi av melding:
Ts varierer fra Golden Grass på 50%, og nå helt opp til 85% på Horse Hage,n...
(Godt hesta mine har "hardføre" mager..)
Er det flere her som har opplevd dette med disse type merkene eller annen høysilage?

Jeg forer på en annen høysilage,og er godt fornøyd...som sagt.
At jeg ikke nevnte ts% i første innlegg er min tabbe.

Nå skriver du
Kopi av melding:
Det er jevn kvalitet og ts jeg tok opp i tema, og ønsket andres erfaringer fra mht. Golden Grass og Horse Hage.

Men,men...

Jeg ble ikke fornærmet(et ganske så fornøyelig ord,forresten),men følte du hadde en veldig "ovenfra og ned"-tone...
Mulig jeg tar helt feil,og isåfall ber jeg pent om unnskyldning...

Krangling på HM er ikke noe jeg gidder bruke tiden min på...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 30/12/2005 :  19:43:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei,jeg krangler ikke. Diskutere kan jeg derimot gjøre, det må man jo skal man bli noe klokere..
Var ikke ment som noe annet fra min side ihvertfall.
Er klar over at jeg skrev annen høysilage også, og det var derfor jeg også spurte deg hvor du kjøper det fra,evt. merke og hva ts,n lå på.
Men jeg fikk desverre aldri noe svar på det da..

Fant forresten enda et emne om dette her på hestemarked hvor du skrev følgende:

Kopi av melding:
Forer selv på ensilert,og ja..dette er et godt alternativ til høy/silo.

Men...(det er alltid et men...)...dette er et kraftig for,med mye proteiner...og måtte selv skifte kraftfor fra Gull(F.K) til Energi...for gull i tillegg til det ensilerte ble for kraftig,og min hest begynnte å fylle i beina... Det er også viktig å gå gradvis over til ensilert fra "vanlig" høy,så man ikke får en forfangen hest...

For-analyse er en selvfølgelighet uansett hvilket grovfor man forer med..
.

Kilde: http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=7273

- Kunne ikke sagt det bedre selv nei.
Må flire litt..

Redigert av - xxxx den 31/12/2005 06:27:45 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  11:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herremin,jeg visste jeg burde styrt unna å svare på en tråd du hadde startet...

Jeg har tatt analyse på foret mitt,men jeg sender ikke inn på hver ball.... Og ja,jeg mener det er en selvfølge at man vet hva man forer
med.

Jeg skrev:
Kopi av melding:
Og sist,hvis du leste innlegget mitt ville du sett der stod jeg ikke sendte inn til analyse på hver enkelt ball... Det vil dermed ikke si at jeg ikke har sendt inn innimellom...
Tørrstoff-prosenten på siste jeg sendte inn lå på ca 58 %.

Leser du i det hele tatt innleggene før du løper for å finne andre,gamle tråder som "støtter" det du sier,for så å redigere innleggene så det passer inn?
Du har før blitt kritisert for nettopp dette med redigering,og det er jo like "morrosamt" hver gang.
Beklager så mye at jeg svarte i din tråd...det skal virkelig ikke gjenta seg...

Dette gidder jeg ikke.

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 31/12/2005 11:37:08 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 31/12/2005 :  16:53:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oh dear..

Jeg fant (nei, jeg "løp" visst og fant..) innlegget ditt nokså tilfeldig når jeg satt på nattevakt i dag for å finne mer info. om emnet jeg startet.

Kopierte det da inn FØR du svarte. Hva er problemet liksom..
Da får du jo bare kritisere min redigering så mye man orker, det er jo grunnløst.
Og en ting til: Jeg kopierte innlegget ditt i sin helhet og ikke kun utdrag av det slik at det skulle komme meg til gode.
Ærlig talt,nå drar du det vel langt synes jeg.
Står man for det man har skrevet er det ikke noe å ta så på vei for om man blir konfrontert med det vel...

Jeg har uansett redigert innlegget mitt på nøyaktig samme måte som du har redigert ditt siste svar nå.Pussig...
Det er da ikke noe galt med det, det er det funksjonen er ment som. Om du synes det er galt, er du jo ikke noe bedre selv.

Og ja; styr unna tema jeg poster om du ikke kan diskutere det uten å tolke det som krangel om jeg konfronterer deg om noe som ennå evt. er uklart for meg.

Utover det har jeg ingen kommentar da vi åpenbart ikke diskuterer samme sak lenger. Sorry mack..

Redigert av - xxxx den 31/12/2005 18:04:20 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  18:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt nyttår,Nancy....
Takker for meg. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 31/12/2005 :  18:05:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he he
kom du meg i forkjøpet gitt din snik.(mht. redigering)

Jo,takk det samme!

Redigert av - xxxx den 31/12/2005 18:37:06 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.