hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fôrallergi?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Fôrallergi?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  19:02:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Var å så på en hest idag, å han hadde en del kuler på den ene siden av ryggen. Kan dette være fôrallergi? Kulene var steinharde, men det virket ikke som han hadde vondt når vi trykte på dem.
Kan han ris selvom han har disse?

Veit det har vært en del emner om dette før, men...

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  21:12:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvis kulene havner under salen/sela er det nok ikke så lurt å ri, eller hvis kulene plager hesten på noen måte.

Vil tro det er en allergisk reaksjon mot noe, men dette finner dyrlegen ut av ved å ta en blodprøve. Det lureste er nok å få en dyktig vetrinær til å se på hesten

Therese
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  13:07:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Eieren av denne hesten hadde pratet med en veldig flink dyrlege ang disse kulene, å han sa at det var helt ufarlig. Det var veldig vanlig at hester hadde sånne, å de skulle være ganske store før de ble behandlet. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  13:57:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Men noe må jo være galt, eller ikke helt normalt for at en hest får slike kuler.
De trenger kanskje ikke behandles heller, kanskje det hjelper å bare slutte å gi en type fòr hesten ikke tåler e.l.

Jeg ville i allefall prøvd å finne ut hvorfor hesten får kuler, slik som man vil finne ut andre ting som er galt med hesten. Slår meg ikke til ro med "det er ikke farlig", kanskje det "bare" er ubehagelig for hesten?

Eikdokka får slike kuler av sommereksem, bare for å nevne det. Så det kan være mye rart som gjør at hesten får slike utbrudd.

Therese
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  16:15:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Hun som eier han sa at han kunne reagere på forskjellig fôr, så jeg vil tro det er fôrallergi.
Dette er en hest jeg skal ha på fôr, å da kommer jeg til å bytte over til det fôret jeg bruker på mine hester for å se om det kan være noe for han.
Vi spurte om hun kunne ta en veterinærattest på han, mest pga å få sjekket disse kulene hans. Hun ringte til dyrlegen å forklarte dette med kulene men han sa det ikke var noen vits å sjekke det engang da det var helt ufarlig.

Men jeg kommer til å forhøre meg med dyrlegen vi bruker, bare for å høre flere synspunkt.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.