hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lønn rideinstrktør?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Lønn rideinstrktør?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CJB

Skrevet - 28/12/2005 :  00:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva har en rideinstruktør gjennomsn. utbetalt pr. time???

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  00:28:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det varierer nok veldig det. Men når vi har treninger og kurshelger her rundt om så tar instruktørane rundt 300 kr timen. Men da er det snakk om helger og ikkje snakk om fast arbeid.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  10:41:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som rideinstruktør i rideskole f.eks. vil jeg anta at timelønnen er lav. Dvs, noe som gjennspeiler mer en butikkjobb. Instruerer du privat kan du ofte tjene litt mer. 300kr/timen som Lucinda nevner er antagelig helt vanlig. Men noe dekker da gjerne kjøring/reising, du har ubekvem arbeidstid, rettigheter som selvstendig næringsdrivende (dvs du har f.eks. ikke krav på feriepenger og sykepenger i samme grad som om du er ansatt gjennom en annen arbeidsgiver). Om du tjener endel på dette, blir du raskt mva pliktig, og må betale mva av inntekten. Om du ligger under grensa for å være mva-pliktig må du skatte for de pengene du eventuelt velger å ta ut som lønn fra eget firma. 300kr cash i egen lommebok er det bare svindlerne som får. Dvs, de kjører vel også bil eller reiser på annen måte.. 300kr er forøvrig ingen standard, men det er en helt vanlig pris.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 29/12/2005 :  20:41:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det du skriver her er feil, Spoff.

Det er ikke mva på ridetimer. Dette går som "undervisning", som er unntatt fra mva-loven.
De rideskolene jeg har vært bort i fakturer ikke mva på ridetimer.

Hvis du driver AS skatter du av de pengene du tar ut i lønn, men du starter ikke et AS hvis formålet er at du skal instruere privatryttere.
Da registrerer du deg som enkeltmannsforetak, hvilket innebærer at du skatter av overskuddet - altså inntektene minus utgiftene. Utgifter er eksempelvis alle utgifter til din egen hest, rideutstyret ditt, alle kurs/ instruksjon du selv går på, fagbøker, etc. Dette er utgifter som er nødvendige for at du skal holde ved like/videreutvikle dine kunnskapene som instruktør; altså kan du trekke dem i fra. Så fremt du ikke instruerer på heltid blir det neppe noe igjen å skatte av.

Når det gjelder timelønnen til ridelærere som er ansatt på en rideskole vil jeg tro at man får mer betalt hvis man er utdannet ridelærer enn hvis man ikke er det?

www.selkie.no Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  15:53:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!
Da jeg jobbet som rideinstruktør på ridesenter( er ikke utdannet ridelærer) fikk jeg bare 100 kroner timen.

Hilsen Hanne

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:20:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg underviste nybegynnere på en privat rideskole fikk jeg egentlig 50% av 110kr. regner med at det blir noe lik den ordninga i sommer også. Så hvsi jeg hadde fire elever (440kr) fikk jeg 220kr. Men de driver bare med gennomsnitt på 2t dagen 2-3dager i uka Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  11:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fullt utdannet er det nok mulig å få noe mer betalt...men ellers skal man ikke satse på å ha råd til så mye annet enn litt enkelt kosthold og et par sokker i ny og ne på ridelærer-lønn.
På de fleste steder vil man ikke jobbe kun som instruktør men i kombinasjon med andre oppgaver på stallen/senteret.
Etter skatt var trukket satt jeg igjen med 85 kr timen....dette var ikke inkludert hverken bolig eller stallplass for hesten,men fikk faktisk markkur da vi ga de andre hestene.

Etter et års tid gikk vi opp noe (endte vi på ca 90 tro?) men da måtte vi skrive opp alt vi gjorde og hvor lang tid det tok (0,5t-børste skolehester,2,5 t-møkke ut,0,5 t-sope gulv etc) og arb oppgaver som skulle gjøres måtte først godkjennes av eier av stallen.
Rik på cash ble man ikke,hesten måtte selges,normalt sted å bo var uaktuellt (delte hybel med kollega) men man blir jo rik på...opplevelser...

Har jobbet andre steder også og fått bedre betalt der,noen steder settes man faktisk pris på.

Det er langt bedre penger å tjene ved å undervise privat,holde helgekurs o.l.
Nå har jeg en bit utdannelse,men med det lille markedet som er i Norge er man ikke konkurransedyktig om man vil tjene nok til å leve i nærheten av normalt.

Vi hestefolk er jo også antagelig flinkest i verden til å la oss utnytte.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.