hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Legger på ørene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Legger på ørene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  17:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
rir en snill hest, men når jeg skal legge på salen. snur han rumpa til og legger på ørene. dette syntes jeg er veldig ekkelt og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. han gjør ikke dette med eieren sin. hvorfor gjør han det bare med meg... har ikke ridd han lengre enn et par mnd. HVordan skal jeg gå fram får å løse dette problemet?

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  18:01:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Tror denne hesten bare tester deg ut litt, og muligens utnytter at du ikke er sjef nok. hester prøver ved en hver anleding å stige i rang. ikke la den slippe unna. kanskje det er en ide å binne den opp men du saler på.
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  18:08:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vis at du er sjefen ved å dytte den unna. Bind den opp når du saler, få evt. noen voksne til å hjelpe deg, men det beste er om du greier det selv.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  18:18:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
1. Sjekk først og fremst at alt utstyret passer hesten, slik at det ikke skaper ubehag/gjør vondt for hesten. Og sjekk at hesten ellers er frisk, og ikke har vondt noen steder.

2. Få eieren til å hjelpe deg, og kanskje gi deg noen tips hvordan du kan oppnå respekt fra denne hesten. Kanskje hun/han kan hjelpe deg med noen bakkeøvelser slik at du kan trene litt med hesten. Løs problemene først fra bakken, det vil hjelpe deg både i oppsaling og andre situasjoner.

Therese
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  18:24:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
1. Sjekk først og fremst at alt utstyret passer hesten, slik at det ikke skaper ubehag/gjør vondt for hesten. Og sjekk at hesten ellers er frisk, og ikke har vondt noen steder.
Opprinnelig postet av Eikdokka

tenkte tanken jeg ogå, men tvilsomt siden hesten oppfører seg greit mot eieren. hvis ikke MajaPeWs bruker annet utstyr da..

jeg tror også det er lurt og få hjelp av eieren som sikkert kjenner hesten.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  18:49:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med de andre her om at det er nok det at den ikke har ordentlig respekt for deg, siden det er kun deg den gjør dette mot.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  19:31:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar! hvordan vise at jeg er sjef?prøvde å binde han men da bare trykker han meg inn til veggen, en gang sparket han etter meg.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  19:40:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo må bare nevne en ting til! når jeg leier han stopper han bare. sikkert også får å vise at han er sjef! hva skal jeg gjøre da. vil jo ikke bruke fysisk makt. Men hva skal jeg gjøre?

Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  14:12:11  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
NÅR HAN STOPPER KAN DU JO PRØVE OG BARE STÅ DER OG NÅR HAN ER LEI OG VIL VIDERE STOPPER DU HAN SÅ HAN MÅ STÅ I RO.OG VISS HAN DÅ STÅR I RO EI LTA STUND KAN DU BEGYNA OG SMATTA OG FÅ HAN TIL OG GÅ. OG VISS HAN IKKJE GÅR GJENTAR DU ØVELSEN I GJEN ,OG VISS HAN DÅ GÅR GJIR DU HAN MASSE ROS.. PRØV DET.. ER IKKJE SIKKER OM DET VIRKE , DET KOMMER ANN PÅ HESTEN. MEN DET ER VERT EIT FORSØK.PS IKKJE LA HAN ETE NÅR HAN STOPPE HOLD HODE HANS OPPE MEN DET KREVE EIN DEL TÅLMODIGHET
Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  14:28:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
OGSÅ PRØVER VI Å SKRU AV CAPS LOCK NÅR VI SKRIVER PÅ FORUMET da. Hehe ;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  15:21:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
ja please da, skru av caps lock. Dagmøy 4 Ever har ike skrevet et innelgg uten CL.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  15:51:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Når hesten stopper kan du prøve å få hesten til å rygge, og rygg til den går lei. Da kan du prøve å gå fremover igjen. Gjenta om det ikke virker. Det funker ihvertfall for meg! Jeg kan tenke meg han blir bedre å håndtere bare du viser at du er sjefen, ved å ta kommandoen.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  15:57:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hver gang hesten stopper kan du sende henne på volte rundt deg. da skjønner den at å stoppe bare fører til mere arbeid.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  21:40:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg gjorde da jeg hadde litt problemer med å få den ene hesten jeg rei før til å gå fram var at jeg istedenfor å stå å dra i han, fikk jeg han til å gå mot venstre/høyre... Huff, er litt vanskelig å forklare(eller, jeg er dårlig til å forklare heter det vel). Gikk i hvertfall så å si alltid greit da... Angående hest som biter etter deg når du saler på: Bind han opp, og hvis han biter etter deg når du saler opp "brummer" du til han, eller irettesetter med stemmen. Det hjelper på hesten min, hun har nesten gitt seg med det...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  23:26:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar.
Å få han til å gå på en liten volte rundt meg er veldig vanskelig siden han har bestemt seg for at beina er limt fast til baken, men jeg skal gi det et forsøk

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.