hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jula?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Jula?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  16:06:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
I jula, hva pleier du å gjøre med hesten/yndlingshesten/fôrhesten din? Jeg pleier jo å gi den en gave og ri en tur. Så steller jeg med den ekstra godt. F.eks legge på et rent stalldekken og måle opp høyet nøyaktig, legge inn esktra mye spon, legge godbiter i fôret og være ekstra nøye med 100% rent vann. Så skal jeg ha en godtekalender, med gulerøtter og epler.

Så, hva pleier dere gjøre?

http://www.mmdreamteam.piczo.com

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  16:13:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg vil gjøre det samme som på andre dager.. de innebærer også rent utstyr og rent vann.. kos og en gulerot hvis jeg har.
Hvorfor veie høyet helt nøyaktig?
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  16:16:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Huh, jeg må være rar, jeg gjør de tingene du gjør i jula hele tiden, jeg. Bortsett fra ekstra spon, det gjør jeg ikke jula heller.. ;)

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  16:17:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror jeg vil gjøre det samme som på andre dager.. de innebærer også rent utstyr og rent vann.. kos og en gulerot hvis jeg har.
Hvorfor veie høyet helt nøyaktig?

Opprinnelig postet av Lopke

Ja jeg gjør jo det jeg også... Men litt ekstra viss du skjønner. Grunnen til at jeg vil veie høyet nøyaktig er jo det at den ikke må ha for lite den dagen den skal kose seg. Hesten vet jo ikke at det er jul da, men likevel.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  16:53:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huh, jeg må være rar, jeg gjør de tingene du gjør i jula hele tiden, jeg. Bortsett fra ekstra spon, det gjør jeg ikke jula heller.. ;)

Opprinnelig postet av lino

Da er vi isåfall flere som er rare, hehe..

Eneste jeg gjør litt ekstra er å legge flere godbiter (gulerøtter, epler, tørt brød osv) i foret, og kanskje dille litt ekstra med striglinga. Hesten min elsker å bli strigla, men kan jo ikke stå i en time på vanlige dager å strigle, men det tar vi oss litt ekstra tid til i ferier og jula Skal også ha en sjokoladekalender utenfor boksen, så jeg også kan kose meg litt i stallen

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  16:53:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Gjør ikke noe annet enn til vanlig, dersom du ser bort i fra eple-kalenderen.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:05:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg ser ikke hesten min på julaften lenger (etter at kvalitetsreformen ble innført, ble juleferien for kort til at jeg kan ta med Holter hjem i ferien, så det er forrytteren min som tar seg av henne). Tidligere pleide jeg alltid ri en lang tur på formiddagen, og gi ekstra godbiter til kvelds:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  17:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg koser, steller, sitter ute i stallen flere timer, legger inn ekstra spon(er så heldig og ha fri tilgang til spon, som ikke alle har) og børster godt hver dag jeg, uansett.

I jula så kjører jeg slede med dombjeller da Med nisselue og greier. Det er noe alle liker rundt om i grenda.
Så bruker Rosita å få noe ekstra i krybba

Edit: leif

Redigert av - Bustetrollet den 22/11/2005 17:34:22 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  17:54:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mener jo ikke at jeg ikke gir hesten rent vann da og gir den passe mengde for og koser og duller med den andre ganger, bare at jeg gir den litt ekstra viss dere skjønne
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:57:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg gjør er å fylle julestrømpa til hesten min meed gulrøtter og tørt brød(det beste hun veit), også rir jeg en fin tur(av og til med nisselue, hehe).
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  18:03:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har faktisk ikke hatt hest som jeg har stelt i jula før, så jeg gleder meg til jula.
Blir vel mye kos..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:18:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ja jeg gjør jo det jeg også... Men litt ekstra viss du skjønner. Grunnen til at jeg vil veie høyet nøyaktig er jo det at den ikke må ha for lite den dagen den skal kose seg. Hesten vet jo ikke at det er jul da, men likevel.

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

vil ikke at hestene mine skal ha for lite andre dager heller jeg
ellers gjør jeg som andre dager, som du sier, hesten vet ikke at det er jul og da ser jeg ingen grunn til å gjøre ting så mye annerledes.
gulrøtter i foret får de men det hender seg de får rett som det er.
så hestene mine har nok ikke noe julestemning nei...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:51:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er vel blitt noe verre med gaver til hestene nå, enn før! Men jeg tilbringer alikevel mer eller mindre halve julaften med hestene, samt at de får alltid noe ekstra godt å kose seg med om dagene!

Hender også at jeg pynter litt opp til jul i stallen, når den tid kommer!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:51:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er vel blitt noe verre med gaver til hestene nå, enn før! Men jeg tilbringer alikevel mer eller mindre halve julaften med hestene, samt at de får alltid noe ekstra godt å kose seg med om dagene!

Hender også at jeg pynter litt opp til jul i stallen, når den tid kommer!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  22:41:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
pynter opp i tsallen jeg oxo;) har et lite juletre som jeg pynter. så gir jeg de ekstra mye spon og en laaaang strigling og tur på julaften. på kvelden får de epler,gulrøtter o.s.v og pakke;) har nisseluer,nissebeskyttere og nisselendedekken også som jeg rir med i jula.. søtt ellr..hehe
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  23:01:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Siden jeg kun er fôrrytter, og i tillegg reiser hjem i julen, pleier jeg å gi hest/eier en liten gave ;-) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.