hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Høynett eller høysekk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Høynett eller høysekk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  10:25:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jaok, da er jeg med ;) Med karabinkrok så mener vi en slik en med en "tapp" du presser nedover..? Hum. Blir forvirra jeg..;) Men hvis jeg da sier karabinhake, så skjønner du jo også hvorfor det ikke er noe problem for en hest å åpne en slik en og hekte seg fast.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  11:28:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Forskjellige karabinkroker: http://www.marinelektro.no/shop/catalog294_0.html

Den som kalles karabinkrok syrefast er en typisk krok som jeg kan tenke meg noen hester lett kunne klare å skade seg på. En av de mindre, f.eks "karabinkrok m/svivel" er nok mer harmløse, mens bidselkrokene blir veldig fort ødelagt etter min erfaring, men er vanlig på leietau. Kroker hvor haken går utover istedet for innover fungerer bra, mens panikkkroker går veldig lett opp (noe som er poenget såklart, men kan være utrolig irriterende at den løsner hele tiden når det ikke er i en panikksituasjon..)

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  12:36:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt høysekk til Bajass i over et år og er veldig fornøyd. Vant en auksjon her på Hestemarked Jeg henger høysekken opp med en slik som MissEva refererer til karabinkrok syrefast(går innover) og den har holdt like lenge som høysekken og hesten lar den være ifred
Har sett en piercet hest, i nesa, og det så ikke godt ut men hesten har ingen godt synlige merker
Det finns jo et hav av forskjellige kroker så man må jo nesten bare prøve seg frem og se hva hver enkelt liker best

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/12/2005 :  12:59:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jaok, da er jeg med ;) Med karabinkrok så mener vi en slik en med en "tapp" du presser nedover..? Hum. Blir forvirra jeg..;) Men hvis jeg da sier karabinhake, så skjønner du jo også hvorfor det ikke er noe problem for en hest å åpne en slik en og hekte seg fast.

Opprinnelig postet av Wenche=)

Sikkert missforståelse her. Vi tenkte vell ikke på samme krok vi nå..

Dette er det jeg kaller Karbinhake Og dette er det jeg kaller Karabinkrok.

Regner med det var den karbinhaka du ikke likte og henge inne i bokser osv. Og der er jeg enig.
Karabinkroken er det jo sånn ting man må dra ned for at den skal åpne seg, der skjønnte jeg ikke hvordan en hest skulle få åpnet den.

Men da var vi enige, Wenche

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  14:37:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Wenche=)

Sikkert missforståelse her. Vi tenkte vell ikke på samme krok vi nå..

Dette er det jeg kaller Karbinhake Og dette er det jeg kaller Karabinkrok.

Regner med det var den karbinhaka du ikke likte og henge inne i bokser osv. Og der er jeg enig.
Karabinkroken er det jo sånn ting man må dra ned for at den skal åpne seg, der skjønnte jeg ikke hvordan en hest skulle få åpnet den.

Men da var vi enige, Wenche

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Jeppjepp

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.