hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dressur ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 dressur ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

§FjellHorse§

Skrevet - 25/12/2005 :  21:22:49  Vis profil  Svar med kopi av melding

jeg lurer litt på en ting :S
jeg er tolv år, ridd siden jeg var 9...
det vil si at jeg har ridd i 3 år.

jeg har en fjording på 11 år.. 1.43mkh. eller noe sånt
selv er jeg 1.61, <navn fjernet av MIX> - vet ikke om du kjenner til henne,
men hun sier jeg må ha større hest, ellers kan jeg ødlegge sitsen min !
er det sant

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  21:28:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg er litt over 1.70, og har fjording rundt høyden på din. Syns dette er passe størrelse til meg. Tror ikke du skal bekymre deg så mye over det
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 25/12/2005 :  21:47:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er 173 og har en kaldblods på 153 cm.jeg har aldri hatt noen problemer med dårlig sits, eller.. iallefall ikke på grunn av størrelsen på hesten.

de fleste jeg har spurt sier at en hest helst skal være 20 cm lavere enn rytteren, da er hesten perfekt størrelse. så jeg hadde ikke bekymret meg så mye, var jeg deg.
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  22:03:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Selv synes jeg at en hest som er 20 cm lavere enn meg blir litt liten. Men ødelegge sitsen din? Nja. Ville ikke tro at det kan ødelegge sitsen din så veldig. Selvfølgelig blir sitsen din kanskje ikke perfekt men vil ikke tro at den vil bli forferdelig ødelagt.
Hvis du liker hest i den høyden så ikke bekymre deg ;)

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

§FjellHorse§

Skrevet - 25/12/2005 :  22:14:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
men, vist jeg sier at jeg må bøye knea opp, så blir det noe annet ? Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  22:24:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Synest ikkje du skal legge ut namnet til folk på den måten. (kjenner til personen du nemner)

Ellers så er det berre tull etter min meining. Har ei venninne på over 180 som rir fjording på 148 og ho har kjempeflott sits. Sjølv er eg rundt 160-162 og har fjording på ca 147. Får alltid gode karakterer på sits i konkurranser.

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 25/12/2005 :  23:54:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 180 og hesten min er 142. Har ingen problemer med sitsen...hvorfor skulle jeg ha det?
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  23:45:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Hvorfor må du bøye knærene opp? Selv er jeg 169 og rir islandshest på ca 145. Klarer fint å gi signaler uten å bøye knærne opp. Gå til toppen av siden

MIX

Skrevet - 27/12/2005 :  09:52:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
OBS: Minner om forumreglene:

Debattinnlegg som dreier seg om en navngitt person, eller om en person man ut fra debatten lett kan gjette hvem er, er ikke lov. Heller ikke andre former for debatter som fører eller kan føre til direkte personangrep, reklame eller diskusjon av negativ art er lovlig.

Navn på navngitt person er derfor fjernet.

MIX, administrator Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 31/12/2005 :  18:23:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg også rir disse små islandshestene men er selv opp i 169 hvertfall! men jeg så du nevnte at du hade knærne opp.. Det skal man ikke ha :p sitter du med knærne opp så er det heller du som har feil sits, og det er nokk en uvane du da har lakt deg til, som ikke hesten har noe med å gjøre. Film eller ta et bilde av deg selv når du rir, altså få noen til å gjøre det, og se selv.. Kanskje hun heller ville at du skulle legge vekt på sitsen? isteden for hesten? Tror du har prioritert feil ting her :p
Men høyden på hesten mener jeg det ikke er noe som helst problem med så lenge du trives selv :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.