hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelpetøyler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelpetøyler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LisaFi

Skrevet - 14/01/2006 :  23:14:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
har lite erfaring med gramantøyler, men registerr at disse brukes av endel. Grunnen til at jeg ikke bruker dem, er at jeg ikke føler meg kompetent til selv å kunne si om det jeg gjør er "riktig" , "nok" , eller "for mye". Derfor holder jeg meg til det jeg kan, og bruker heller litt lenger tid.¨

Har en følelse av at mange tror "hjelpe" tøyler er en form for snarvei, men etter hva jeg har sett, er det like mye arbeid å i etterkant av en periode med bruk, å skulle klare seg uten.

En god instruktør og tid og engasjement er tusen ganger bedre enn alle hjelpetøyler. (Selv om man noen ganger pga tidsbrist eller spesielle omgivelser kan være nødt til å bruke det. Det er et ONDE)
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  00:48:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg foretrekker glidetøyler fremfor fast innspenning. på den måten kan man justere selv fra hesteryggen. tror ingen av de som bruker hjelpetøyler fornuftig ser på det som en snarvei, man ser på det som et hjelpemiddel. og det er bedre å faktisk ta i bruk dette hvis det kan spare en for timer med hue høyt i været, dersom man kan bruke det og kjenner om hesten jobber riktig eller bare knekker slik at man ikke lar seg lure.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/01/2006 :  13:54:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
vet ikke helt om jeg skjønte denne jeg? hva skulle det spare hesten for? Hva er grunnen til at hesten går med hodet opp i været? Kommer denne grunnen bort om man løser problemet med en hjelpetøyle? *spikulere* Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  09:29:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis det faktisk skulle være sånn at hjelpetøyler i en kort periode hjelper hesten å søke ned, istedefor å gå med hue høyt i været så ser jeg ikke på det som en snarvei. men klart man må være sikker på at det ikke er ubehag som gjør at den går med hue i været.
for meg hjelper det å bruke hjelpetøyler en gang i blant, hesten min har ikke smerter, men når traveren i henne kommer fram så er det opp med hue og begynner å stresse for hu vil løpe. hjelpetøylene er ikke stramme så hun kan fint ha hodet forholdsvis høyt, men når hun kjenner at det stopper så roer hun seg og vi kan begynne å jobbe. det jeg mente med å spare seg for timer med hue i været var at det må være bedre for begge parter å bruke hjelpetøyler istedefor å slite å krangle med en hest som går med hue i været.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.