hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Behandling av sommereksem...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Behandling av sommereksem...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  20:14:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hesten min reagerte negativt på horsol han fikk sorte merker i man og hale og klødde mer
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  18:04:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
En på stallen min er meget flink med ekemhesten. Hun gir hesten sin minst mulig proteiner- ikke silo om vinteren. Hun gir musli og olje,, olja er for pelsen. Hun sier at en eksemhest skal unngå alt som gjør blodet søtt, dermed hun gir hesten mat med masse surhet. Hun lar hestene stå ute hele tiden, med dekken, men jeg syntes det er best å ha hesten ute fra etter soloppgang til 16-17 tiden på dagen. Oxo kan gjerne hesten stå inne uten dekken, for å få luft i huden.
Ri Islandshest, det gjør livet til en fest! Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:16:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et par linker om erfaring med kortison, Ökozon og Equilibra.

http://www.holmenislandshest.net/Hestene/sommereksem.htm

http://www.holmenislandshest.net/Hestene/MuggurOgSommereksem.htm
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:53:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
kan Equilibra fores sammen med annet for?
dvs musli for ?

Berit_og_Glanni

Skrevet - 02/01/2006 :  09:30:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis en hest får 350 gram equilibra om dagen, er det da nok- med næring og energi og alt det der. Trenger de ikke noe mer tilskudd? Har hørt at equilibra ikke skal fores sammen med annet kraftfor tror jeg. dere som tar eksemhestene deres inn om ettermiddagen, hvor lenge står de inne i strekk da? Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  10:00:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Lukas får 200 g equlibra, 4 dl gullog 5 dl komplett..
det sa de der jeg kjøper for var ypperlig...

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  12:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Equilibra kan gis sammen med annet kraftfor,men skal ikke gis sammen med annet vitamintilskudd.
Og om du gir for med fullforstatus (altså som kan gis uten tilskudd av annet) er dette ikke ønskelig.
Smør på flesk om du skjønner...
Det kommer jo også an på hvor mye kraftfor du gir,for du må opp i en iss mengde for at det skal holde uten tilskudd av vitaminer o.l.
I flg produsenten er det best å gi det kun sammen med "rent" korn,betfor og høy.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 02/01/2006 :  14:38:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Og om du gir for med fullforstatus (altså som kan gis uten tilskudd av annet) er dette ikke ønskelig."
Åssen for mener du? Kraftfor elr grovfor? Heh, ble litt forvirret.
Jeg gir 1.5 l Champion Komplett/energi, litt etter behov.. energi akkurat nå. Noen som har noen anbefalinger hvis jeg evt. skulle bytte til equilibra...? Hesten min er ikke særlig glad i betefor. Er det tilsatt vitaminer i equilibra, siden det ikke skal gis sammen med vitamintilskudd? (Jeg gir 5-6 kg høy om dagen.)
Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  15:07:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
gull er bra... foret altså
Ri Islandshest, det gjør livet til en fest! Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  15:40:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dere som tar eksemhestene deres inn om ettermiddagen, hvor lenge står de inne i strekk da?

Opprinnelig postet av glanni!

Det viktigste er at de står inne ved solnedgang og soloppgang. Kanskje ca. en time før og etter.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  19:00:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hei!
jeg forer med havens museli blanding uten havre og det er bare natulige ingredienser i det!
pluss til gulerøtter og 6 kg høy!

han får 1 liter til frokost og 1 til kvelden

lurer på om jeg kan begynne med equilibra
i tillegg til det!

skal bytte havens foret fra den uten havre til den uten havre men med urter!

Berit_og_Glanni

Skrevet - 04/01/2006 :  15:06:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har noe mer utfyllende informasjon om Horsol, f.eks pris, hvor man får det og hva det nøyaktig er....?
Gå til toppen av siden

Bera

» VIP

Skrevet - 04/01/2006 :  21:05:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er litt info om Horsol på www.n-vet.se Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 04/01/2006 :  21:51:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Funker det bra eller? Hvis du selv har prvød det da...? Hvor mange flasker bruker du sånn ca i løpet av en "sesong"? Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  19:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kan privatpersonar bestille horsol på www.n-vet.se ? Såg der var ei side med bestillingsskjema..
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.