hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dyrleger ..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dyrleger ..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  22:58:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Jeg har et problem de dyrlegene her i nærheten KAN du IKKE stole på!!! jeg hadde en katt før for 2 år siden,den døde pga dyrlegen hadde overdoset han!
(Vi hadde nettopp fått han!) han fikk orm
Tenk om det skjer noe med en av stallen's hester?! de alle er vaksinert og blitt gitt ormekur 3 ganger i året men allikevel,man veit vel aldri? eller hva?
Den dyrlegen som overdoset katten min, og avlikevel jobber på bjerke som en av norges beste vetrinær,altså jeg mener ikke å være gjerrig,men tenk a!

- Jasmine og Ponniene -

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  23:45:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
å herregud.
Hvis han er en av de beste, burde han hatt vett til å vite hvor mye dose en katt skal ha.
siden HAN tydeligvis er den "BESTE" finn en av de "DÅRLIGSTE" kansje det er sånn det er at de "gode" er dårlige mens de "dårlige" er gode.
uansett lykke til med å finne en ny!

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  01:50:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Man hører om den ene feilen en person gjør, men man hører ikke om de 1000 tingene den personen gjør riktig... Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  10:31:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
okei:)
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/12/2005 :  10:55:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Alle mennesker gjør vel feil innimellom, det vanskelige med å være veterinær er at feilene går utover menneskers kjæledyr.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  13:27:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror heller ikke alltid det er lett å være dyrlege. Du må kunne anatomi og farmalogi på alle mulige dyr. Katt, hun, hest, sau, gris, ku, hund osv.. alle disse dyrene har forskjellige behov, anatomi osv. Det fører til at noen sikkert blir bedre på noen felt enn andre, Etter hva en mest behandler etter lokalområdet sitt. En alm lege skal kunne mennesket. Og så har vi leger for øre-nese-hals, hud, kreft, barn, øye, narkose osv..Hvor alle er spesialister på sitt felt. Det jeg mener er at en dyrlege skal ofte klare alle disse områdene selv hvor en annen lege bare sender en videre. Det er ikke rart at det iblandt skjer feil. Og det er menneskelig å feile, desverre. Det glemmer jeg iblandt og.. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  14:00:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og så har vi leger for øre-nese-hals, hud, kreft, barn, øye, narkose osv..Hvor alle er spesialister på sitt felt.

Og likevel sitter de og blar i legeboka si. Som om ikke jeg som pasient har nok krøller på nervene, så må jeg i tillegg stole på at de vet hva de gjør.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  16:25:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man hører om den ene feilen en person gjør, men man hører ikke om de 1000 tingene den personen gjør riktig...

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Kan ikke si meg mer enig.
Vetrinærer er også mennesker, samme med hovslagere.

Therese
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  18:18:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg mistet gmmelhesten "min" etter feilmedisinering av veldig fersk vetrinær... han kollapset og måtte nødslaktes... *snufs*
dyrlegen jeg har på hundene og katten er jeg kjempefornød med! han er kjempegrei og kjempeflink! trondheims beste etter min mening...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  22:23:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har vært borti merkelige dyrleger selv, blant annet en som ikke torde å gå bort til Miss Viola da han skulle vaksinere henne. Det endte med "pilkasting" og masse blodsøl.
Men jeg mener at også dyrleger kan begå feil, og at man heller burde nevne det når de gjør ting bra!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 23/12/2005 :  22:49:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror heller ikke alltid det er lett å være dyrlege. Du må kunne anatomi og farmalogi på alle mulige dyr.
Opprinnelig postet av Lopke

Hva er farmalogi? Tenker du på farmakologi (læren om legemidler?)

Er enig i at alle kan feile, men det får da være måte på. Er også enig i horses girl: Hvis han er en av de beste, burde han hatt vett til å vite hvor mye dose en katt skal ha.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  00:33:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tror heller ikke alltid det er lett å være dyrlege. Du må kunne anatomi og farmalogi på alle mulige dyr.
Opprinnelig postet av Lopke

Hva er farmalogi? Tenker du på farmakologi (læren om legemidler?)

Er enig i at alle kan feile, men det får da være måte på. Er også enig i horses girl: Hvis han er en av de beste, burde han hatt vett til å vite hvor mye dose en katt skal ha.

Opprinnelig postet av Tone og Svarten

jepp :) gikk litt fort.. julestress..
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  09:34:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jo veldig individuellt hva dyrene våres tåler da,kanskje katten din var spes følsom.. Hesten min feks er ganske følsom for bedøvelse og trenger mye mindre dose enn noen av ponniene på stallen (som er endel mindre), prøvde oss frem med henne når hun skulle dopes, sånn at jeg nå veit hvem dose hun skal ha..
Dyrleger kan også feile på lik linje med andre mennesker (kjenner til endel eks) men det er jo utrolig trist når det er men selv som blir skadelidende for den feilen..

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  10:10:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Som tidligere sagt, kan alle gjøre feil. Kanskje ikke katten din tålte den vanlige dosen? Dyr reagerer forskjellig. Har selv vært med på å levert inn katten vår til kastrering. Da vi kom tilbake spurte de om vi ville ha katten i en sekk. Vel, det viste seg at de hadde tatt feil, og avlivd katten i steden for å kastrere den. Skal love deg det var grusomt, tenk å oppleve noe sånt. Katten var gammel, og vi har hatt den veldig lenge... Utrolig trist, har alltid litt angst for at noe sånt skal skje hesten min og. Men stoler som regel på at hesten er i gode hender hos vetrinæren.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  10:22:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
jaa,alle kan jo gjøre feil, Ida: vi var først hos en av de dyrlegene som jobber på bjerke også dro vi til en annen dyrlege siden tilstanden til katten var ikke bra, så han sa at den dyrlegen som hadde gitt han en dose, hadde gitt mer en det katten tålte.
Enig i at det er trist ... ingen har et evig liv.

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  12:00:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
mhm, det er forferdelig trist. Der kan godt hende denne vetrinæren ikke var nøye nok og sjekket dosen katten tålte. Det er faktisk sant at en del vetrinærer, spessielt eldre som er gått lei yrket sitt, ikke er så nøye på alt mer. Vet i alle fall om noen i Bergen. Men, vet ikke hvor du bor da
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.