hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tåler alle hester utegang året rundt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Tåler alle hester utegang året rundt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Wichtoria

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  22:30:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjordhoppa mi går på utegang året rundt, men skal kanskje ha henne på boks neste vinter, da.
Hun klarer seg jo bra ute, både med og uten dekken. Jeg bruker regndekken på henne da.
Men lurer på om alle raser tåler å stå ute året rundt, døgnet rundt?
For vi tok en sjanse i år siden den drektige hoppa ble halt, og byttet boks med fullblodsen. Så fullblodshoppa stod ute fra september til nå, og klarte seg helt fint ute i 10-15 minusgrader om natta.
Jeg trodde ikke på at dette kom til å gå. Men det gikk!
Hva mener dere?

-hun stod såklart med dekken.

Fröya

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  23:01:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Så lenge de har tilgang på le for været, god mat og ev. dekken, mener jeg at alle raser kan gå på utegang. Kjenner personlig noen som har en haug fullblods, araber, varmblods ol. på utegang/løsdrift. Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  23:22:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så lenge de har tilgang på le for været, god mat og ev. dekken, mener jeg at alle raser kan gå på utegang. Kjenner personlig noen som har en haug fullblods, araber, varmblods ol. på utegang/løsdrift.

Opprinnelig postet av Fröya

Må vel si meg enig i det. Så lenge hesten er frisk og ikke har noen problemer som tillsier at hesten må stå i ro,og man sørger for dekken til de hestene som trenger det,så kan nok alle hester stå på utegang.
Poenget er at man må legge det til rette for hver enkel hest sine behov!

Det er iallefall ikke noe som tillsier at en rase skal tåle det dårligere enn en annen.

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  14:14:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tror de fleste hester kan klare det, om forholdene blir lagt til rette. Sier meg dermed enig med Lene og Frøya.

Alle hester er skapt utifra det samme utgangspunktet, og selv om noen trenger dekken, så begynner faktisk ikke hester å fryse før temperaturen viser -30, har jeg lest ett sted.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 25/12/2005 14:15:09 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  12:29:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Enig med de andre; Friske hester tåler å stå på utegang, uansett rase Føllet mitt står på utegang i vinter, og selv om de har et skur, holder de seg stort sett ute, uansett vær
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  13:05:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Enig med alle andre her, så lenge de har et solig skur of evt. dekken går det bra!

Kopi av melding:
Jeg trodde ikke på at dette kom til å gå.

eh.. Skjønte ikke den jeg.. Du trodde ikke at det ville gå?? Hva trodde du kom til å skje da? At hesten frøs ihjel?

Hoppa mi står også ute hele døgnet i en stor innhegning.. Men hun har en diger boks som hun kan gå inn i om det blir kaldt.. Der er det plussgrader hele tiden omtrent..
Luksus? yeah! he he...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.