hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avstander++
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Avstander++
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia
Innlegg: 362

Skrevet - 29/06/2003 :  11:23:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Naa skal jeg skjerpe meg og ta opp sprang ridningen litt;) Eneste er at jeg har glemt en del. Jeg er litt usikker paa avstandene. I begynnelsen oonsker jeg bare aa trene paa grunnridningen. Jeg tror avstandene paa kavelettene i trav er 4 fot(hmm... husker ikke i meter, maaler mest i fot naar det er hinder, men dere kan vel tenke om det er saann ca rett;)) , og i galopp er det vel 10fot. Men hva er det i skritt?

Vi oover ogsaa litt paa sats punkt og slikt... og synes det er kjekt aa ha en avsats bom forann hindre(noen som skjoonner hva jeg mener?), men hvor langt unna hindret boor denne vaere>i trav? >I galopp? Kommer det ann paa hooyden?


Det andre jeg lurer paa er: Naar vi hopper smaa kryss paa rundt 20-30cm(vi starter lavt for aa faa teknikken riktig;)), ender det ofte med at hesten traver over hinderet i stedet for aa hoppe. Naa har jeg proovd aa gi litt skjenkler rett foor hinderet, men er dette riktig? Boor jeg forlange at han hopper slike saa smaa hinder? Og det andre problemet er motsatt, for noen ganger hopper han over cavelettene, eller tar skritt med ujevn hooyde. Hvordan skal jeg passe paa at han traver over der han skal trave over, og hopper der jeg vil han skal hoppe?

Jeg er litt rusten, saa vi tar litt sprang timer, men utenom sprangtimene vil jeg gjerne kunne sette opp litt hinder til oss;)

Bobbie

» VIP

Norway
Innlegg: 22

Skrevet - 29/06/2003 :  13:51:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBobbie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBobbie  Svar med kopi av melding
Heizann.!

Vet ikke helt hvor mange fot det er men jg vet at min store ponni traver perfekt over travbommer som det er 1meter i mellom. (Et langt skritt) Og han gallopererover bommer på ca. 3,5m. Dettte pleier han å gå veldig bra over. Vet ikke hva det skal være i skritt, men tenker det er halv meter eller noe sånt?! En trave bom før et hinder skal være det samme avstanden som hesten traver over en kavalett. Så det blir den samme avstanden som om en hest skal trave over noen bommer bare at du bare har 1 bom og et hinder etterpå. Samme i galopp, men husk at hesten må ha plass til å sattse.

~Nina&Jasper~

Nina =)
Gå til toppen av siden

amayan

Norway
Innlegg: 382

Skrevet - 10/07/2003 :  20:48:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg har en hest med litt store bevegelser.
bomlengde i trav har jeg ca.1,5 m, og for et steg i galopp 4-5 m.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.