hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stemmer dette? :O
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Stemmer dette? :O
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  18:49:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er ein av grunnane til at det blei ulovleg å ride dressurstemner med bandasjar/beskyttarar. Trur der er ein del på elite-nivå som gjer det framleis, men her har dei ikkje lov (klubbstevne)

Bandasjer brukes bare under oppvarming, det er forbudt i selve konkurransen (untatt på premieutdelinga da). Dette står i NRYFs reglement (tror jeg)
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  16:46:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bandasjer brukes bare under oppvarming, det er forbudt i selve konkurransen (untatt på premieutdelinga da). Dette står i NRYFs reglement (tror jeg)

-Ok, det var det eg meinte..:)

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  21:20:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
håper virkelig ikke noen her på hestemarked.no gjør sånt
folk tror de får bedre spranghester av såant, men de blir bare verre.
de blir vel redde hinderet
stakkars hester

Elsker deg, Felex ! (L) <33
Redigert av - Julie Anne den 25/12/2005 21:21:05 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  21:53:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
I boka "Sommer med Pim" (el. noe sånt) fra penny klubben er det noen som bruker en liten jernstang, som ikke er lett å se, over hindere så hesten skal hoppe høyere en nødvendig... Har ikke hørt at noen andre har brukt dette, men noen gjør det garantert... Det er grusomt!
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 25/12/2005 :  23:46:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Hestemix, har lest den boka(beste boka ever fra PK).. Forferdelig!
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  20:24:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
liker ikke den boka så veldig jeg :/ Men alle andre gjør det jo... Like rvel bare litt mer unaturlige bøker og sånne som Mustang Mounten, Phantom serien, osv ;)
-
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  22:28:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok.. Hehe, hater de bøkene. Elsker Heartland, Fullblods og PIM bøkene ;D Dessverre er det ikke flere igjen, da :/
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  01:01:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ille at det skal være slik, men folk tenker kun på penge rog makt. Jeg trur faktisk det er en god del mennesker som mishandler hestene sine på ett hvis, sikkert ikke bare fysisk.
Mvh Silje Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  01:16:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Barring er ulovlig i Norge da..
Det går også ann å att en står ved hinderet å hiver opp bommen rett før hesten hopper.
Så er det jo den måten med jernstangen som dere nevnte.
Så går det an å ta strøm i bommen.

Det finnes sikker flere måter åbarre på, men det er disse tre jeg kan hvertfall!

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  02:28:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan ikke forstå at hestene får noe glede av å hoppe om de holder på slik!! :( Ikke rytteren heller. Syke syke mennesker som holder på med sånnt!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  13:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så en film engang, der tok de piggende fra piggsvion, flådde piggsvinet og festet skinnet med piggende på bommene, så løftet de bommene inn i beinet på hestene (Barring).
Stakkrs både hest og piggsvin!!

Opprinnelig postet av Roxira

Vet jeg ikke burde le men...hi hi?
Altså om noen gjør det SÅ komplisert å barre....Sånn dumhet kjenner ingen grenser.
(Er det virkelig sant? Høres helt utrolig ut!!)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  20:23:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Man gjør alt får penger...
-
Gå til toppen av siden

Flurry

Skrevet - 02/01/2006 :  21:12:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
offameg!! detta viste eg ikkje ein gång! at folk jor sånn får å få hestane t å håppa! grusomt!!!

hilsen Camilla & agena.
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  20:12:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Det er helt forferdelig at folk gjør sånt!!! Dyremisshandling er det verste jeg vet!!!
(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 12/02/2006 :  09:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har en arabervallak som er livredd for å hoppe. vi kjøpte ham for ca. 3-4 år siden, og da turde han ikke nærme seg hindermateriell engang. Han har kanskje blitt barret? vi har jobbet med det og nå traver han fint over bommer uten å stoppe, bare litt skummelt bommen blir satt opp litt over bakken.. Men har hoppet 60 okser og sånn, så det er store fremskritt =)
Men tenkte bare han kanskje var blitt barret før? han har noen arr på bakbena, men det vi har fått beskjed om, er at han en gang ble satt på henger når de skulle selge han, uten bandasjer, og når de kom frem, blødde han på begge bakbena! :( (det er derfor han ikke vil inn i henger nå men vi jobber med det også).
Barring er noe grusomt, altså..

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3
Redigert av - MonCherie den 12/02/2006 09:54:08 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.