hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stemmer dette? :O
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Stemmer dette? :O
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  18:49:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.. Lurte bare på omn det stemte at noen ryttere fester korker på hovene til hesten, slik at hvis den traff bommen ville den få vondt? Isåfall, er jo dette forferdelig! Hvem som finner på slikt?
Redigert av - Isabel&Perla<3 den 21/12/2005 09:40:58

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  18:49:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sprangryttere altså! Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  22:23:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Aldri hørt om. Dessuten tror egentlig svært få personer mishandler hestene, og min tro er at disse hestene heller ikke vil gjøre det særlig godt i konkurranser siden de kun gjør det av frykt.

Hvorfor rakke ned på sprangryttere spesielt? Tror folk mishandler hester innenfor alle grener.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  22:30:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Barring du mener? For å være ærlig,finnes helt grusomme metoder for å få hester til å hoppe høyere enn de egentlig er i stand til.
En mild måte å barre hest på er å løfte bommen litt akkurat i det hesten hopper,slik at hinderet blir høyere enn hesten hadde beregnet. Hesten slår ofte inn i bommen,det husker det til neste gang slik at den tar i mer.
Det finnes fæle former for barring;beinbelegg med pigger inni,piggede bommer,glass i bandasjer osv.,alt for å påføre hesten smerte om den ikke hopper høyt nok. Helt tragisk,og ulovlig.. Dette er nok mer utbredt lenger ned i Europa,men er nok helt sikkert også en del av det i Norge,i hvertfall de mildere variantene.
Svigermors hoppe er helt tydelig barret,har noen flotte arr på frambeina og er livredd hinder og for å bevege seg igjennom tett kratt. Hun er importert..
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  09:40:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Aldri hørt om. Dessuten tror egentlig svært få personer mishandler hestene, og min tro er at disse hestene heller ikke vil gjøre det særlig godt i konkurranser siden de kun gjør det av frykt.

Hvorfor rakke ned på sprangryttere spesielt? Tror folk mishandler hester innenfor alle grener.

Opprinnelig postet av Rebekka

Rakker ikke ned på sprangryttere, spessielt, jeg! Bare fordi jeg lurte på om dette stemte, betyr ikke det at jeg sikter til en spessiell person her. Det må da vær lov å diskutere dette, uten å bety at jeg rakker ned på noen. Og du har rett i at hester mishandles i alle grener, det har jeg ikke sagt imot. Men her lurte jeg på om det stemte det med korkene, i dette tillfellet!

Kine og Tassen: Barring, der har du det! Hørt noe om at folk også bruker jernbommer Forferdelig, slikt...
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  13:10:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Dette er ein av grunnane til at det blei ulovleg å ride dressurstemner med bandasjar/beskyttarar. Trur der er ein del på elite-nivå som gjer det framleis, men her har dei ikkje lov (klubbstevne)
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  13:36:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Så en film engang, der tok de piggende fra piggsvion, flådde piggsvinet og festet skinnet med piggende på bommene, så løftet de bommene inn i beinet på hestene (Barring).
Stakkrs både hest og piggsvin!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  14:30:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så en film engang, der tok de piggende fra piggsvion, flådde piggsvinet og festet skinnet med piggende på bommene, så løftet de bommene inn i beinet på hestene (Barring).

Opprinnelig postet av Roxira

Å herre min hatt! Har ikke ord!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  18:24:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Det er sykt! jeg blir kvaml av å bare tenke på det!!:(
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/12/2005 :  18:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok jeg er ikke blond, men jeg skjønner ikke vitsen med dette..

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  19:15:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
jo, jeg skjønner vitsen, de tror hesten hopper høyere og blir en bedre spranghest. men det sier bare litt om innholdet i topplokket dems og om hvor mye innsikt de har i hestehåndtering..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  19:59:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kanskje Kristine mente hu ikke skjønte vitsen med emnet?
Dyremishandling er fælt, men det foregår jo overalt.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/12/2005 :  20:34:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke vitsen med å plage hestene til og hoppe høyere på disse måtene.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  21:16:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
nei, de innbiler seg sikkert at de skal tjene peger på det elns =S
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  23:35:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skjønner ikke vitsen med å plage hestene til og hoppe høyere på disse måtene.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Folk nå til dags gjør alt for å vinne. Hester er bare et leketøy...

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  22:03:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Roxira

Nei fyttikatta off..blir helt dårlig av å tenke på sånn, ufattelig at noen folk altså holder på med sånne grusomheter

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.