hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tillitsforhold smed/hesteeier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Tillitsforhold smed/hesteeier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  15:37:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Sitter her lettere frustrert. Jeg mener at det bør finnes et tillitsforhold mellom smed og hesteeier som går ut på at hesteeier melder ifra hvis h*n flytter, funnet ny smed etc., på lik linje som at smeden bør sier ifra hvis h*n flytter, ikke får mulighet til å sko lenger eller andre ytre omstendigheter. Er det bare jeg som mener dette bør finne sted?

Her i området er det knapt med smeder, og over halvparten er vanskelig å få tak i og holder sjeldent avtaler. I tillegg er det få med utdannelse og med kunnskap om beinets anatomi, noe jeg mener er viktig og ikke minst vesentlig om man skal kunne sko en hest korrekt. Jeg har imidlertidlig vært heldig med min smed. Til tider kan han være vanskelig å få tak i (har en følelse at dette gjelder smeder generelt? Right me if I'm wrong), men er jevnt over grei. Jeg vet flere som har hatt problemer med å få tak i han, men i mitt tilfelle svarer han som regel så fort som mulig.
Sendte han en melding i begynnelsen av desember om han hadde mulighet til å komme å sko før jul. Dagene gikk, og jeg kjente jeg ble litt frustrert. Jeg liker å ha noe å forholde meg til og jeg hadde satt pris på om jeg kunne fått et svar eller ikke. Sendte han derfor en melding i går ettermiddag hvor jeg skrev noe sånt som at jeg satt pris på om han kunne svart så jeg hadde noe å forholde meg til. Fikk denne beskjeden tilbake; finn deg en ny smed. Fikk litt bakoversveis og tenkte i mitt stille sinn at takk for den liksom. Snakket litt med bekjente og de sa han har flyttet, men at han kommer oppover for å sko tre dager i uken. Jeg har vært fast kunde hos han i tre år, og føler at jeg kunne fått beskjed om omstendighetene istedenfor å få noe sånt slengt i fjeset.

Så nå sitter jeg her da og funderer på hva jeg skal gjøre. Forslag, anyone?

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  17:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner problematikken,men synes det virker greiere og mer ryddig å ta en telefon i stedet for å sende en melding. Ting går lettere i glemmeboka og kan ellers også tolkes feil.
Jeg ville ha ringt han og tatt en skikkelig prat,hørt hva han sier i stedet for å tro på andre hesteeiere,og så tatt det derfra. Kan han ikke sko jevnlig ville jeg ha funnet meg en ny smed.
Jeg har brukt forskjellige hovslagere,noen har et ryddigere kundeforhold enn andre. Synes det bør finnes ei god avtalebok der neste skoing er avtalt,passer det ikke den aktuelle dagen bør det gis beskjed noen dager i forveien,til hovslager eller hesteeier.
Skjønner også en del hovslagere,de har et farlig yrke,mange forskjellige typer hesteeiere som har en del peiling/ikke peiling og i tillegg må oppdra en del hester som hesteeiere skulle ha lært opp selv.
Kanskje lunta blei litt kort,og han tolket deg feil? Synes uansett at han burde ha ringt deg opp,virker lite voksent å sende et sånt svar.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  17:10:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Problemet er at om du ringer så tar han ikke telefonen. Det har han aldri gjort. Skoingen skal avtales over melding for hvis jeg prøver å ringe så får jeg ikke noe svar. Dette har irritert meg fra dag en, men jeg har tatt til takke med det for han har ihvertfall svart meg og kommet når han skal. Men i slike tilfeller som dette skulle jeg ønske jeg kunne tatt en telefon og hatt en saklig samtale hvor han forklarte forholdene for meg. Og dette gjelder forsåvidt ikke bare meg, det er flere jeg kjenner som har fått samme beskjeden. Dessuten er han jo på stallen ofte, så en muntlig beskjed kunne jo også ha forekommet.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  17:23:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff,han høres litt vanskelig ut.. Har skjønt det sånn at Ibrahim må ha skikkelig oppfølging av beina sine,så det er dumt med sånt tull. Er det ingen andre på stallen som bruker en ålreit hovslager som kan sko hestene samlet? Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  17:35:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ja. Denne smeden er utrolig flink, og nå er høvene hans så godt som rette igjen. Det skumle er jo hvis jeg lar en ny en begynne å ordne og fikse nå. Tror ikke det er så mye som skal til før han blir stokk halt. Har jo ALDRI hatt noen problemer med beinstillingen fordi han har blitt skodd korrekt.

Joda, det er tre på stallen som bruker en annen smed og hun er dyktig, men utrolig dyr. Dessuten bor hun et stykke unna så hun har vanskelig for å få tid til å sko. Men håper ting ordner seg

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  19:00:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til! Håper det ordner seg på ene eller andre måten. Tenk så greit det hadde vært om vi kunne skodd selv.. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:17:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
funnet hovlsager kristine?
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:17:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
funnet hovlsager kristine?
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  21:19:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Nei, har ikke det :| Forslag?

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  21:55:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ja er det jeg har...vil ikke ut med navn her...kan sende det på privat mld...
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  22:00:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Gjør det du ;-)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.