hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Julestemining = Dagens ridetur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Julestemining = Dagens ridetur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 16/12/2005 :  18:32:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
I dag hadde jeg bare verdens beste ridetur. Fikk skikkelig julestemning altså!
Derfor kan jeg prøve og skrive en skildring med handling

Det var mørkt, kaldt og det lyste av snøen. Snøen skinte, akkurat som vi red i stjerner, lette stjerner. Månen var stor og rund. Den skinte over de snødekkte tretoppene. Månen hang på en blå-grå himmel. Det var helt stille. Det eneste jeg hørte var den jevne takten av Rosita's skritt.
Det kom en litt bratt bakke. Jeg reise meg i salen og sto helt til vi var oppe. Når vi var oppe satte jeg meg ned igjen. Vi tok til høyre, og der kom det en liten og tynn bekk.
Og der kom vi til paradiset. Det var hvit over alt. Trærne hang ned, de var så tunge for de var fylt av snø. Jeg kunne ikke noe annet enn og stole på Rosita. Vanskelig og skille alt.
Det så ut som når de 3 barna fra Narnia-filmen kommer ut fra klesskapet. Helt ubeskrivelig. Man ser bare hvitt, alt, rett frem. Der kommer månen rett forran oss. På sidene var det store trær som hang.
Vi kom til ei stor eng. "Galoppsjenkel"- Tenkte jeg. Der satte vi i fullfart bortover. Den lette snøen føyk rundt oss. Føltes som det kom en snøtornado rundt oss, og løftet oss opp og brakte oss med til himmelen. Ri på skyene. Jeg måtte bare knipe sammen øynene og følge Rosita's takt. Rosita bukket. Hun var virkelig ivrig.
Vi ridde ut av enga. Der kom det en smal traktorvei. Vi måtte nesten grave oss frem. For greinene var så tette og ikke minst fulle av snø! Jeg fikk fullt av snø i nakken. Vi så ingen enda av traktorveien. Men kom ut til syvende og sist.
Vi kom ned på på veien opp til gården. Vi travet. Plutselig svingte jeg henne til høyre. Rett over grøfta, full galopp opp på plena til naboen. Opp i skogkanten igjen. Vi satte nesa hjemover. Når vi kom til stallen, salte jeg av og tok meg en kopp med kakao. Satte meg i sagflisa og koset med Rosita.

Oi, jeg fikk julesteming av denne turen. Dere aner ikke.
Bare det og kjenne det og ha en trygg hest under seg, som gjør alt for at jeg skal ha det bra og for at jeg ikke skal skade meg.

Btw, la inn noen linker til bilder jeg søkte opp.

Flere som har en ridetur med stemining de vil dele kanskje?

Redigert av - Bustetrollet den 16/12/2005 18:44:02

Lene.

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  18:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk litt julestemning selv av å lese dette,Kristine! Bra skrevet!
*Tommelen opp*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  18:50:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Det hørtes kjempekoselig ut, Kristine =)
Fikk julestemning for en stund siden når jeg var i stallen..
Var ikke på ridetur da, men i stallen og pusset en av avlshoppene, Speedy Rhea..
Sto der å koste og pusset, så gikk plutselig lyset, og det kom svakt på igjen etter noen sekunder.. Syntes det var så koselig med "dempet" lys.. =)
De andre hestene humret, og det var ellers helt stille, og det syntes jeg var kjempekoselig =)

Ellers fikk jeg jo også en smule julestemning sist gang det var snø her i Bergen.. Var ute på tur med Surprise, og det var masse snø, og vi "konkurrerte" med en annen om hvem som løp fortest da.. Og Surprise koste seg skikkelig og tok helt av =)
Elsker jo å løpe, og blir helt i fra seg når hun får løpe så mye hun vil =)
Galopperte også litt med henne (FyFy), men hun slo over, og jeg kunne bare ikke dy meg.. Måtte bare galoppere litt ;)
Det var en kjempekoselig tur =D

Babler bare litt nå jeg ;)
Hihi :P

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com

Redigert av - Leikas den 16/12/2005 18:51:11 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:25:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

bra skrevet kristine, fikk skikkelig lyst til å ta en ridetur nå

skal finne frem "julekostyma" til Tilja i morra og dra på en rdetur å "hente" julestemingen

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:29:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Så flink du er Kristine;) proff link også;p hehe, du kan den nå;p
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/12/2005 :  19:31:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei, uff. er dårlig til å skrive.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  20:07:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

:O neeei!!

syns det var kjempebra!
så at du skrev forslag til start på en novelle her et sted. det var også kjemepbra. du er flink.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

EikenesMaja

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  20:47:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEikenesMaja  Send %s1% en ICQ meldingEikenesMaja  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikenesMaja  Svar med kopi av melding
Jepp

Det du gjør, får du tilbake...

Hest - en venn for livet! <3 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/12/2005 :  20:48:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

:O neeei!!

syns det var kjempebra!
så at du skrev forslag til start på en novelle her et sted. det var også kjemepbra. du er flink.

Opprinnelig postet av mariie.

Blæ. Liker og skrive. men sluttene bli oftest helt hærpa.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.