hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bokser med skyvedører
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Bokser med skyvedører
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  09:41:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Til dere som har bokser med skyvedører, er dørene på boksene deres sikret? Altså slik at de ikke kan falle av...

3 av hestene mine står i bokser hvor dørene ikke er sikret. Drar man dører for hardt igjen eller hestene klør seg på dem, hopper hjulene ut av sporet sitt.
Den ene døra har vi laget en midlertidig sikring på selv, sånn at den ikke faller i gulvet om den hopper av, noe den har gjort en rekke ganger før...
Synes dette er litt skummelt jeg da!!
Hvorfor er boksene laget sånn at dørene kan falle av?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  12:06:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hvordan sikret da? Cisco står i skyvedørsboks, og de faller ikke av om han klør seg på dem iallefall. Den sikringen vi har for det er en liten metallbit som er nederst på gulvet på andre siden av boksdøra (i forhold til resten av boksen), som sørger for at døra ikke går utover hvis hesten lener seg på den.
Veldig vanskelig å forklare det der.. Eneste problemet som har oppstått et par-tre ganger hos oss er hvis noen drar døra for fort/hardt opp, at den hopper ut av det sporet.

Noen som i det heletatt forstod noe?
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  14:12:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg forsto hva Ragnhild skrev, men ikke Roxira.
Har ikke skyvedør selv, men søs har til sine hester og jeg kan ikke se for meg at de faller ut..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  14:25:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Prøver å forklare bedre... Øverst på døra er det hjul som går i et eget spor... To hjul... Det hender jo at det ene hjulet hopper av om man lukker igjen døra for hardt. Men om hesten klør seg på døra så hender det begge hjulene hopper av og BANG døra rett i gulvet!!

Er liksom ikke noen sikring over disse hjulene, sånn at de ikke får hoppet av...

Skjønte dere meg nå??

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  14:42:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

pappan min å to karer til har laget hele stallinnredningen selv, så her er alt trygt og sikret

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  14:56:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå vet ikke jeg hvem som er ansvarlig for vedlikehold på bokser i din stall, står kanskje noe om det i kontrakten?
Men det er vel ikke voldsomme utgifter eller arbeidstid som skal til for å lage en bedre løsning på boksdørene?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  16:58:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det har jeg aldri opplevd. Tiltross for at jeg har en hest som har stått og sparka med begge bakbeina i døra. Tatt skikkelig spenntak og sparka for harde livet, så bandasjer og annet som har hengt på boksdøra har flydd i hytt og pine. Men at hjulene har detti av? Nei, aldri.

Men jeg spør igjen, hvordan sikrer man dette? Det kan jo hende at de er sikra.
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  17:00:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Har kun skjedd med ene boksen vår at den har "hoppet" av hjulet..
Den gjør det når vi åpner eller lukker den for fort og med for mye styrke..
Heldigvis har vi ikke akkurat den "villeste" hesten der, heller en 17 år gammel avlshoppe som ikke gjør mye med boksdøren sin..
Har ikke skjedd at den har hoppet av pga. henne..
Men den faller ikke ned selvom den hopper utav.. Den bare blir litt skjev..

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  17:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale dere på det sterkeste å få døren forsvarlig sikret! Opplevde et skrekkeksempel for endel år siden; en hest fikk foten nesten revet av pga at døren ikke satt skikkelig, hesten var ikke til å redde og ble avlivet.
Etter denne hendelsen ble alle dører sjekket, og de som ikke satt, ble sikret med store bolter på utsiden. Bare synd at dette måtte til for at dørene skulle bli sikret..

Hege Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  18:58:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka har virkelig testet boksdøra si, og jeg kan trygt si at den sitter godt
Therese
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:03:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Må være av eldre type boksinnredning dette da? Skyvedørene i stallen vår sitter på ett hjul på gulvet neders, som går inni ett spor, og på toppen er det ett helt "lukket" system. Alt glir i skinner, og skinnene er laget slik at det kun er en smal åpning der festet til hjulene er. Det skal altså ikke være fysisk mulig at døra faller av, da må isåfall hjulene løsne fra selve døra, men det tror jeg skal ganske så mye til for at det skjer. Bilder av boksinnredningen vår finnes på: http://www.finnkikut.no , se under stallinnredning.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:04:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Sånn er våre bokser også, bare at vi har to gamle helt oppe i stallen som var der fra før..
Resten har vi montert, så disse er sikre =)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  19:12:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er egentlig poenget med debatten her Susanne?
Det hjelper da ingenting på dine dører om halve Norge også har slike..
Dørene dine har vært slik så lenge jeg har visst om stallen du står på( ca 3 år) så det er vel kanskje på tide å få reparert de?
Enten må du få gjort det eller utleier, avhengig av hvordan en evt. kontrakt er utformet.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  20:41:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Bare lurte på om det var flere som hadde sånne, og hvorfor boksene egentlig er laget slik...

Lite praktisk med tanke på sikkerhet...

Prøvd å få gjort noe med disse en stund, men ting har ikke gått etter planen...

Og får å kanskje høre løsninger om hvordan de har løst problemet om noen har hatt slike...

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 16/12/2005 20:43:08 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  20:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter å ha lest innlegget til HegeJ ville jeg fikset dørene så fort som mulig om jeg var deg.

Generelt burde vel sikkerheten i den stallen blitt sjekket, hadde jo en episode med min hest i fjor sommer da han sto der et par mnd.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  20:58:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Etter å ha lest innlegget til HegeJ ville jeg fikset dørene så fort som mulig om jeg var deg.

Generelt burde vel sikkerheten i den stallen blitt sjekket, hadde jo en episode med min hest i fjor sommer da han sto der et par mnd.

Opprinnelig postet av Renegate

Vet har sagt i fra lenge... Men skjer aldri noe...
Så jeg er redd og frustrert...
Har jo ligget både sakser og kniver i krybba til hestene mine, noen har surret tauet i åpningen til banen rundt en planke med spiker og lagt den midt i åpningen på ridebanen.
Greiper, kost og sykler står i stallgangen...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.