hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstøtt i stallen...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Utstøtt i stallen...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MIX

Skrevet - 22/12/2002 :  00:00:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har hørt noen som kommer til en ny stall, og blir utstøtt av gjengen som er der. Hvordan er det i din stall? Gode/dårlige erfaringer om dette?

Nikita

» VIP

Skrevet - 23/12/2002 :  10:18:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss tar vi alle inn i varmen, uansett alder, hest o.l.

Vi driver med hest, og det går på tvers av slike ting.

Er det noen med dårlig holdning hos oss, blir de oppfordret til å flytte hesten sin... ikke at det har skjedd så mange ganger. Men dårlig oppførsel er ikke velkommen hos oss.

Stallen er det stedet vi slapper av og holder på med interessen vår, der vil vi ha en rolig og grei tone. Litt ferie liksom fra en travel hverdag...
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 23/12/2002 :  18:12:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg har hest er det et veldig bra miljø. Alle nye blir tatt vare på og det spiller ingen rolle hva slags sal eller hest du har. Vi snakker om alt sammen, enda det er mange forskjellige aldersgrupper i stallen. Jeg ville ikke byttet stall for noen annen stall!

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2002 :  22:03:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen jeg er på er det et litt dårlig miljø... Det er noen som ikke gjør noe( koste, møkke, rydde)bortsett fra når han som eier stallen og han som jobber der er i nærheten. Dessuten tar de æren over hva venninna mi og jeg har gjort. De snakker også stygt om oss og fryser oss ut og prøver å herse med oss.
Vi er to gjenger på stallen der våres er størst, så da holder vi ut... Har vurdert å flytte hesten min til en stall i nærheten med veldig godt miljø, men vil ikke såre venninna mi...
Vi klarer å samarbeide litt av og til( de to gjengene) og de voksne prøver å få oss til å bli venner igjen og miljøet er begynt å bli bedre...
Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 30/12/2002 :  21:10:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
De fleste staller er litt sånn som du beskriver! men så fort man blir kjent med noen snur dette fort! men det er nesten alltid baksnakking og litt sånn på en stall!
-milla
Gå til toppen av siden

Pling

» VIP

Skrevet - 21/01/2003 :  09:45:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen der jeg er det et blandet miljø som fungerer kjempefint:) Det står både ride.- og travhester der og alle trives kjempegodt! Dessuten er det en "miks" av yngre og eldre ryttere som jeg tror er heldig, slik at de eldre rytterne kan ta mer vare på de yngre dersom de føler seg utenfor. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  16:20:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hos meg er det hestefolk fra 12 til 43 år gamle, og med varierende erfaring. Vi driver med western, turridning, dressur og sprang. Noen bruker NH og andre bruker det ikke.
Miljøet er lite og greit, og alle prøver å være greie og hjelpsomme mot hverandre.
Tross alt skal det være hyggelig å ha hest!
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  20:43:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg er er vi bare 2 jenter... Vi har et veldig bra miljø ettersom vi oxo er venninner! Men siden vi er sammen hver dag på skolen og etter skolen kan det fort bli til at man kan bli litt små irriterte på hverandre.. Min erfaring da er at det er viktig å si ifra til hverandre om ting man kanskje går å irriterer seg over, ting som ikke blir gjort osv... ærlighet er veldig viktig! Klem, *NiNa* Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  11:40:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg har hest hjemme , og slipper sånt tull.

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  15:18:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
På vår stall hjelper alle hverandre uansett vær og vind. Vi "kaster ut" de som ikke kan oppføre seg. Har bare vært ett tilfelle til nå.
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 23/01/2003 :  15:58:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Har selv hest på en stall med et meget godt miljø. Vi er for det meste voksne mennesker og vi respektere hverandre.

Men klart, det hender det blir konflikter hos oss også. Stalleier her er da meget påpasselig med å ta dette opp og rydde opp med en gang. Vi har nå hatt et tilfelle hvor vi fikk inn en ny jente som satte enkelte i stallen opp mot andre - hun prøvde rett og slett å skape konflikter. Vi i stallen lot oss ikke styre av dette, da vi er trygge på hverandre og stoler på hverandre. Men det endte med at hun mått flytte. Kanskje stalleier er noe streng, men for oss andre som ønsker å bevare et godt miljø med gjensidig respekt er dette vedlig bra. Vi går ikke inn for å skape konflikter, vi respektrer hverandre på tross av store interesseforskjeller og bruksområder for hesten.

Selv prøver jeg å være et forbilde, og vil ikke motta noen form for baksnakking eller negative holdninger ovenfor andre ryttere i stallen. Ikke vil jeg være belærende ovenfor andre heller, men spørr de meg om hjelp gjør jeg heller så godt jeg kan for å hjelpe til.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  22:27:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
I vår stall er det SUPERT miljø!!
Alle er med alle selv om de er 10 eller 25 år gamle!
Alle er hjelpsomme,og det er nesten ikke noe baksnakking,,
Kommer det nye inn i stallen,blir de alltid tatt godt vare på,og ingen føler seg utenfor!
Ikke noe å klage over ihvertfall!

Husk å besøk min VIP !!

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 21/06/2003 :  07:05:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Jeg rir paa en stor stall med rundt 200hester, alt fra topp kokuransehester til rideskolehester. Merkelig nok er alle stallhjelpene gutter.... heldigvis er de stortsett blide, men noenganger hender det de "klenger litt", og d kan bli litt irriterende... men da er vi bare litt rooffe tilbake;) men vi er alltid venner forde... Her er vi folk fra 8-50 aar, og det er greit nok det. Faktisk er det minst tenaaringer, noe som egentlig er greit nok for meg; det blir jo mindre krangling, men noen ganger savner jeg noen paa min alder aa snakke med... Det er noen paa stallen jeg ikke liker, men jeg snakker ikke ut om det. Om personlighetene klaesjer, saa faar man bare unngaa hverandre, og akseptere det. Synes ogsaa det er fint, fordi jeg blir sett opp til i rideskolen, og det er gooy om noen ser ned paa deg fra konkuranse hesten sin.

Synes i Norge at det var bedre miljoo paa smaa staller med eldre folk, men saanne "fjortis staller" ble det bare tull! Tror voksne ofte kan hjelpe til i miljooet mer enn de tror;)
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2003 :  12:28:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Her på min egen stall er det bare meg og Anja, forrytteren som er, og det fungerer veldig bra. Utenom så er det kansje et par venninner som får låne hesten. Vi har lite krangling og drittslenging, for vi sier ifra til hverandre og kjefter på hverandre om det trengs=) Jeg godtar det fra forrytteren min.

På stallen der jeg skal jobbe nå i sommer, har jeg fått inntrykk av at miljøet er bra, og de jeg har truffet der virker kjempeålreite=)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Mette88
» VIP

Denmark

Skrevet - 27/06/2003 :  09:57:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMette88  Svar med kopi av melding
Hej!

På vores gård er der ryttere mellem 4 - 60 år, alle snakker med alle.

Men hvis der f.eks. kommer en ny, går der lidt tid før hun kommer "ind i varmen" ved alle de andre, man ser lige den nye lidt an, hvad hun er for en, og hvad hun kan osv. Når der er gået lidt tid, tilbyder man sin hjælp f.eks hvis hun ikke har haft hest før og ikke har prøvet så meget.

Men der er aldrig nogen der bliver holdt udenfor, der hvor jeg står med hypperne! Alle snakker med alle! Og alle hjælper alle hvis de har problemer!

Men da jeg kome på gården gik der heller ikke lang tid før at jeg blev "godkendt", først var det "hende den nye", men nu er jeg faktisk en af de mest populære hvis jeg skal sige det sårn. Der er mange der kommer til mig med problemer, eller bare for at snakke, eller gå i byen sammen! Det synes jeg er hyggeligt!

Nu her hvor der er kommet 2 nye, har vi planlagt at holde en lille videoaften, hvor folk kan lære hinanden at kende! Der bliver lavet mange ting f.eks en biograftur for alle der vil med, der plejer at være rigtig mange med! Især da vi skulle se 8-Mile og De grønne slagtere! Det er noget der ryster folk sammen!

Mette

Haii! Jeg er en pige på 14 år fra Danmark!
I min fritid rider jeg Silvie, Maritza, Bantam, Junker og Rökkvi. Jeg går også til bowling!

Skriv hvis der er noget du vil vide, så skal jeg nok svare! Knus Mette

Gå til toppen av siden

Mette88
» VIP

Denmark

Skrevet - 27/06/2003 :  09:57:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMette88  Svar med kopi av melding
Hej!

På vores gård er der ryttere mellem 4 - 60 år, alle snakker med alle.

Men hvis der f.eks. kommer en ny, går der lidt tid før hun kommer "ind i varmen" ved alle de andre, man ser lige den nye lidt an, hvad hun er for en, og hvad hun kan osv. Når der er gået lidt tid, tilbyder man sin hjælp f.eks hvis hun ikke har haft hest før og ikke har prøvet så meget.

Men der er aldrig nogen der bliver holdt udenfor, der hvor jeg står med hypperne! Alle snakker med alle! Og alle hjælper alle hvis de har problemer!

Men da jeg kome på gården gik der heller ikke lang tid før at jeg blev "godkendt", først var det "hende den nye", men nu er jeg faktisk en af de mest populære hvis jeg skal sige det sårn. Der er mange der kommer til mig med problemer, eller bare for at snakke, eller gå i byen sammen! Det synes jeg er hyggeligt!

Nu her hvor der er kommet 2 nye, har vi planlagt at holde en lille videoaften, hvor folk kan lære hinanden at kende! Der bliver lavet mange ting f.eks en biograftur for alle der vil med, der plejer at være rigtig mange med! Især da vi skulle se 8-Mile og De grønne slagtere! Det er noget der ryster folk sammen!

Mette

Haii! Jeg er en pige på 14 år fra Danmark!
I min fritid rider jeg Silvie, Maritza, Bantam, Junker og Rökkvi. Jeg går også til bowling!

Skriv hvis der er noget du vil vide, så skal jeg nok svare! Knus Mette

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.