hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Laste ned musikk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Laste ned musikk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:29:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke programmer synes dere er best på dette?

Jeg bruker Lime Wire nå, men er tidligere bruker av Kazaa, Napster og Emule.

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:33:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid brukt Lime Wire, synes det fungerer godt, men som med andre nedlastningssteder, er det endel "humbug" der også.

Hva er forresten sjansene for å bli "tatt" for å laste ned musikk? Jeg laster ned max 2-3 sanger i måneden, men blir jo litt nervøs etter de nye lovene som har kommet...

Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  13:37:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Torrent.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:38:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Bruker Lime Wire jeg å, er godt fornøyd med det.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:38:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg brukte torrent før, men bruker nå kun Lime Wire og WinMX fordi jeg sitter bak en ekkel brannmur.

Hege J: Du kan ikke bli tatt for å laste ned musikk til privat bruk i Norge (ei heller filmer). Dette er fullstendig lovelig. Det er de som legger ut musikken derimot, som bryter opphavsretten. Ikke du som laster den ned :-)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  13:39:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er forresten sjansene for å bli "tatt" for å laste ned musikk? Jeg laster ned max 2-3 sanger i måneden, men blir jo litt nervøs etter de nye lovene som har kommet...
Opprinnelig postet av Hege J

Veldig liten! Eller, det er jo lov og laste ned musikk/filmer når du skal bruke de selv. Men det er ikke lov og ta feks. en film, kopiere de over til flere cd'er og selge de. Samme med og sende de til flere.
Men om de skal ta noen, så synes jeg det er feil at de tar ên, da burde de heller ta alle sammen som gjør det.

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:59:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var en sak på NTNU her en gang, og jeg tror det var en som lastet ned, og ikke som la ut musikk og filmer. Han ble utstengt fra NTNU sitt nett i noen måneder. Mulig jeg husker feil, så hvis noen andre NTNU'ere husker saken, så får de arrestre meg! I den forbindelse var det også snakk om noen lover anngående nedlastning, men kan være jeg husker helt feil:)
Hege Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:23:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hege J: Jeg har nettopp hatt eksamen i jus-faget "Opphavsrett og beslektede rettigheter" ;-)

Du har lov til å laste ned musikk og film til privat bruk. Derimot kan nettleverandører ha en regel som sier at dette ikke er lov, men de kan fortsatt ikke egentlig nekte deg å gjøre det. Mulig det er det som skjedde i denne saken?

Jeg orker ikke finne lovboken for å slå opp med paragraf, men jeg vet det er lov :-)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:58:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bruker Torrent jeg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:07:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Bruker Limewire og Bit torrent programmet Burst!.
Therese
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:38:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Bruker nå Lime Wire. Er godt fornøyd med det, og har ikke fått så mange unødvendige filer på dataen av det, som jeg har fått av de andre programmene. (les: Kazaa, WinMX, Bearshare DC++)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:47:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Eikdokka

Hvor får du tak i torrentene? Bruker selv BitComet, men sliter litt med å finne torrenter utenom på ulovlige sider..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  19:10:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Eikdokka

Hvor får du tak i torrentene? Bruker selv BitComet, men sliter litt med å finne torrenter utenom på ulovlige sider..

Opprinnelig postet av Mari^_^

Svarer jeg og:) Jeg finner Torrent-sidene her

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  20:16:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Mitt beste tips er The Pirate Bay.
De har det meste og de fleste der er ganske så flink å seede.

Therese
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  20:57:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Før brukte jeg WinMX, men det var så sinnsykt dårlig så har nå bytte over til LimeWire... kjempefornøyd med det væfall =)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  21:23:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Bruker Lime Wire =)
Kjempe fornøyd med det =D

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.