hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilderedigeringsprogram
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bilderedigeringsprogram
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  08:59:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Noen som har peiling på hvilke program som er gode til og jobbe med bilder? Jeg er totalt dust på maskinen så det bør ikke være så veldig innviklet..
Men det jeg er ute etter, er et program der jeg kan ta bort det som er rundt hesten eller hunden. Kanskje legge en tåke rundt bildet eller legge på rammer, duse bildet ut rundt kantene o.l.

Noen idè? Og kan slike programmer lastes ned, eller kjøpes i butikken?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:27:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Photoshop.. the one and only.. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:40:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Heter det kun Photoshop eller har det nummer også? ( lurer på om ei veninne har nevnt noe som heter photoshop nr.5, kan det stemme eller blander jeg noe nå? )

Kan dette lastes ned eller kun kjøpes i butikker? Og vet du prisen på det evnt.? Sånn cirka..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:07:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
dyrt å kjøpe men kan lastes ned.. ikke helt lovlig.. Mange nye PC har dette program med i prisen.
Ang nr er det sikkert version nr du mener. Her kommer det nye hele tiden.
Pris? aner ikke.. laster ned jeg..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:00:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Gimp, gratis. Og likner veldig på Photoshop.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:05:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Syntes ofte disse programmene kan være tidkrevende og vanskelige å sette seg inn i for de som ikke har så mye peil fra før. Jeg bruker selv picaza fra google; et enkelt bildebehandlingprogram der man også kan gjøre de mest basic bilderedigeringene. Vil nok skifte til et mer "proft" program etter hvert jeg og; men syntes picaza holder til vanlig bruk.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:10:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Photoshop CS 2.

Her koster det rundt 10 000,- på El-kjøp.

Therese
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  18:24:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har ikke noe program, men vurderer å skaffe meg ett.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  19:17:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
10 0000.-? Å huffda, det var jammen dyrt gitt... Tror nok jeg må godsnakke med lillebror når han kommer hjem fra skolen med jula, og se om jeg kan få ham og en kamerat til og laste ned photoshop for meg heller :)

Har du lastet ned photshop, Lopke? ( Bare slik at jeg vet at det går, i tilfelle de gutta sier noe annet. Bare for og slippe og hjelpe..)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  19:19:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp, det har jeg.. ikke noe problem. Om broren din er litt datakyndig fixer han det for deg ganske lett. Lykke til.. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  19:22:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av spoff

Du er geni, sant?
Har Gimp, men hvordan Krymper man bildene. Feks. om man drar ut en stor firkant over den flekken på bilde du vil ha, så kan man krympe det, så det blir et bilde av bare det som er inni firkanten?
vet at på det forrige programet het det "Crop". Men finner det ikke på Gimp.

Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  19:26:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Jeg bruker PhotoImpression 5
Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  20:12:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Photoshop er ingen problem å laste ned nei, heller ingen andre PC-spill eller programmer
Therese
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  20:37:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Hvordan laster du ned gimp?
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  21:04:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Må nok si at jeg er ganske så flau nå..
Så nettopp at det er Adobe Photoshop jeg har som jeg bruker til og gjøre klar bildene til hjemmesiden til kennelen min..

Men går det an og lage til slik dus overgang rundt bildene med dette programmet, noen som vet? Jeg finner ikke ut av det... Syntes også det er så vanskelig og bruke den lassoen og streke rundt motivet.. Noen som har en enklere metode med dette programmet?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  00:21:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av spoff

Du er geni, sant?
Har Gimp, men hvordan Krymper man bildene. Feks. om man drar ut en stor firkant over den flekken på bilde du vil ha, så kan man krympe det, så det blir et bilde av bare det som er inni firkanten?
vet at på det forrige programet het det "Crop". Men finner det ikke på Gimp.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Om jeg skjønner spørsmålet ditt riktig..

1. Først beskjærer du bildet. Ikonet som viser en skalpelliknende sak gjelper deg med å beskjære.

2. Etterpå resizer du bildet. Høyreklikk med musa på bildet. Velg "Image -> Scale Image..". Velg høyde og bredde, og vips

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.