hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dødsstraff
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dødsstraff
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  13:47:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
I Danmark snakker de nå om kastrering av pedofili JUHUUU!!!!

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, håper ikke dette kommer til Norge. Synes straffen de har for pedofile er bra nokk! Fengselsstraff med behandling.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Men hva med de som slipper ut og gjentar ugjerningene? Inn i fengsel og ny behandling! Virker det denne gangen da? Kanskje.... og kanskje ikke... Så jeg er helt med på tanken om kastrering på gjentatte pedofile og gjentatte voldteksmenn!
Opprinnelig postet av TORHILD

Behandlingen er ganske hard. Har hatt prosjekt på skolen om pedofili. Og fengselsstraff og behandling hjelper oftest. Og om de gjør det igjen får de kraftig bot, fengselsstraff og behandling.

Kastrering tror jeg ikke hjelper. Pedofili er så mangt, og om man kastrerer noen, så kommer den til og få barn til å tilfredsstille dens lyster uanz.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  13:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Vi har jo en grad for dødsstraff i Norge da.

Har vi?
Opprinnelig postet av Formosissima

Jepp..
For de som kjører fort/kjører i fylla med kjøretøy.
Kræsjer. Det kan jo ende med at de dør. Derfor blir det vel ingen bot/fengselsstraff, men enkelt og greit dødsstraff.

Ja, litt rart og tenke seg til. Men jeg kom på det her en dag.

Kristine...
Du har rett, fulle folk som kjører, gjør det med livet som innsats, men oftest overlever føreren og dem han/hun meier ned dør eller blir varig skada. Ikke helt det samme som å si vi har dødsstraff i Norge.

Jo, faktisk.
Det er den eneste måten for dødsstraff vi har i norge.

Dessuten, jeg nemte ikke noe om at det var flere inne i bilen.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:03:53  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kastrering tror jeg ikke hjelper. Pedofili er så mangt, og om man kastrerer noen, så kommer den til og få barn til å tilfredsstille dens lyster uanz.

[/quote]

he he.. du kan ikke får barn hvis du blir kastrert Kristine
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:06:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, faktisk.
Det er den eneste måten for dødsstraff vi har i norge.

Dessuten, jeg nemte ikke noe om at det var flere inne i bilen.

[/quote]

Jeg mente de personene de kjører ned!! uskyldige folk på veien eller andre trafikanter.. Om man setter seg inn i en bil med en full person bak rattet er man nok ikke helt edru selv eller bare ganske dum..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  14:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mente ikke noe med å kjøre ned heller jeg da.

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  14:31:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kristine: Når folk kjører i fylla er det dessverre sånn at veldig ofte så skader de flere andre, men kommer fra det med få eller ingen skader selv... Fyllekjøring er noe av det mest idiotiske jeg vet, uansvarlig! Fylla har skylda er ingen unnskyldning!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:44:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De skulle (som et velkjent stort fengsel i Arizona praktiserer den dag i dag) fått på seg stripete drakter, lodd med kjetting på beina, sitte i ei lita celle på vanlig kost og arbeide beinhardt for ugjerningene de har begått.
Det har vist seg å fungere best, ihvertfall på de "vanlige" kriminelle.

Helt enig! Da hadde gjerne noen og enhver tenkt seg om...
Dette kunne også virket preventivt på andre unge forbrytere....

Kopi av melding:
Et annet viktig aspekt er at man med en slik dødsstraff i ekstreme kriminelle saker vil sette et eksempel for å forebygge lignende handlinger.

Vet ikke hvor enig jeg er i dette,da.... Har det virkelig vist seg så effektivt i disse landene som praktiserer dette? Har kriminaliteten sunket der? Det må i så tillfelle være det som er målet?

Til syvende og sist,så kommer jeg tilbake til det jeg allerede har poengtert før...er det virkelig greit å "avlive" en uskyldig,så lenge mange skyldige får sin straff også? Det er det man risikerer.

Klart det ikke kan gjøres godt igjen på noen måte når noen har mistet sine kjære...verken livstid eller dødstraff vil kunne bringe noen tilbake... Derfor jeg mener som så at en livstid i fengsel vil være veien å gå... Da vil pårørende slippe å møte gjerningsmannen på gata...og vil tro det kan ha vel så bra effekt preventivt å vite at om man begår et alvorlig lovbrudd,så må man sone..en straff som innebærer resten av livet innelåst,kan være like så avskrekkende som en dødstraff.
Da har man også større sjangse for å avverge et mulig justis-mord. Det er bevist at der er uskyldige i rekken av dem som har fått dødstraff i usa.
Selvfølgelig er det et aspekt dette med økonomien...men vi er et rikt land,og tror vel ikke akkurat dette er det som tapper landet for mest penger...
Og et fengsel der de kriminelle må jobbe for kost og losji,vil nok kunne gi noe tilbake til samfunnet også.

Vil det ha noen virkning overhode på de kriminelle at vi synker til deres nivå,og tar et liv,ettersom de har gjort det?
"Øye for øye"-mentaliteten blir brukt allerede innen flere sterkt kriminelle miljøer...skal vi virkelig gå inn for å ta i bruk samme metoder innen vårt rettssystem?
Jeg syns ikke det...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:56:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

tror ikke kristine mente at de skulle få barn, men tvinge barn til og tilfredstille seg. les en gang til...

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 15/12/2005 14:57:51 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:20:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ergo: kastrering kan sette en demper på denne syke lysten.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:26:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Lopke: Som jeg skrev i et annet innlegg. Jeg tror personlig ikke at pedofili sitter i tissetassen. Det sitter i hodet. Tja, man får kanskje ikke lyst til å gjennomføre et samleie mer, men se deg rundt. Det finnes ufattelig mye annet som kan brukes for å "leke" seg litt med et lite barn som ikke kan ta igjen. :-/ Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 15/12/2005 :  15:26:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vil det ha noen virkning overhode på de kriminelle at vi synker til deres nivå,og tar et liv,ettersom de har gjort det?
"Øye for øye"-mentaliteten blir brukt allerede innen flere sterkt kriminelle miljøer...skal vi virkelig gå inn for å ta i bruk samme metoder innen vårt rettssystem?
Jeg syns ikke det...

Man må få guds skyld ikke blande sammen et kaldblodig overlagt og bestalialsk drap utført av en uberegnelig person, med en planlagt bestraffelse i et lukket rom (hvor en dødelig sprøyte-injeksjon settes) utført av myndighetene etter å ha gått igjenom en lang rettsak.

Blir helt feil å sammenligne dette synes jeg. Det er for simpelt.

Redigert av - xxxx den 15/12/2005 15:31:24 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:40:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lopke: Som jeg skrev i et annet innlegg. Jeg tror personlig ikke at pedofili sitter i tissetassen. Det sitter i hodet. Tja, man får kanskje ikke lyst til å gjennomføre et samleie mer, men se deg rundt. Det finnes ufattelig mye annet som kan brukes for å "leke" seg litt med et lite barn som ikke kan ta igjen. :-/

Opprinnelig postet av Formosissima

Kansje har du rett, må nok se noen forskningsresultater om det virker for det blir en metode..
Men fengsel virker jo heller ikke på en kleptoman, det er en straff. Kastrering kunne også være en straff. Har kansje dobbel virkning. De ferreste menn kunne tenkt seg og få denne kroppsdelen ødelagt og velger nok heller å sitte 2 år i Grand Hotell Fengsel..

vanskelig tema..
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg syns ikke det...

Man må få guds skyld ikke blande sammen et kaldblodig overlagt og bestalialsk drap utført av en uberegnelig person, med en planlagt bestraffelse i et lukket rom (hvor en dødelig sprøyte-injeksjon settes) utført av myndighetene etter å ha gått igjenom en lang rettsak.

Blir helt feil å sammenligne dette synes jeg. Det er for simpelt.

Opprinnelig postet av In Nancyville

Mulig du mener det,Nancy...men jeg sammenligner det endog...
Det er samme "øye-for-øye" mentaliteten,om det forgår i lukkede omgivelser utført av kriminelle som skal hevne en av sine,eller i lukkede omgivelser utført av det norske rettsystem...for å "hevne" en ugjærning den kriminelle har gjort... Det er en og samme sak,man tar et liv... Om det så gjøres i "finere" omgivelser,der "bøddelen" har skolegang,og det ikke er hans avgjørelse.

Enig i at det er å trekke det langt,men hvem er vi til å bestemme om noen skal leve eller dø?
Selv om jeg kan tenke som så,at la den jæ*** få smake samme behandling selv om jeg ser en spesiellt opprivende sak på tv...så er det tross alt vi "rasjonelle" mennesker som skal styre samfunnet...
Og da mener jeg vi bør vise oss bedre enn de kriminelle,og ikke sette oss over liv og død.

Min mening...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  19:01:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine; du mener at behandling og fengselsstraff er nok for å "kurere" en pedofil?

Har nettopp vært midt oppi en slik sak selv. Eksen til ei venninne av meg er dømt to ganger på et år for seksuell omgang med mindreårige; det ene tilfellet var nå ganske nylig, det andre er et som først ble anmeldt etter at han ble dømt første gangen, men som foregikk for flere år siden (han er midt i 20-årene nå).

Den ene av de to jentene som har anmeldt ham er ei annen god venninne av meg, og jeg har derfor fått vite endel om denne saken og slike saker generelt fra henne, som har vært i samtaler med en ekspert på området en gang i uka i flere mnd nå. Han mente at denne mannen som det i dette tilfellet er snakk om, ikke vil bli "bra" igjen. Han har gått for lenge uten å få behandling, og det er bare et tidsspørsmål om når det skjer igjen. Medmindre han blir tett passet på, så er sjangsen veldig stor for at han vil gjøre det igjen. Og ifølge venninna mi har dette ingenting med "tisseluren" å gjøre; det sitter kun i hodet, da han aldri har "fått den opp" med noe av det han har gjort mot henne, eller har fått henne til å gjøre med ham.

Denne saken har opprørt meg veldig; både fordi slike saker generelt er avskyelige, og også på grunn av andre aspekter ved saken som ikke har noe med akkurat det som blir diskutert her å gjøre. Han har ødelagt livet til to unge, uskyldige jenter, og sjangsen er stor for at han gjør det igjen når han slipper ut av fengselet (etter rundt en mnd...). Hva skal vi gjøre med slike? Iallefall ikke beskytte dem, slik som de blir i norske fengsler. Pedofile og voldteksmenn er de som står nederst på rangstigen blant forbrytere (under massemordere...), og av fare for forbryterens liv, blir de plassert i isolerte celler med tilgang til alle fasiliteter.

&%#""&€/%&. Kjenner at jeg blir "en smule" hissig på det norske rettssystemet...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  19:12:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

tror ikke kristine mente at de skulle få barn, men tvinge barn til og tilfredstille seg. les en gang til...

Opprinnelig postet av mariie.

Glad for at noen skjønner hva jeg mener.
Hjernedød!

Redigert av - Bustetrollet den 15/12/2005 19:19:22 Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.