hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dødsstraff
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dødsstraff
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:28:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Så med andre ord, det bare demper sexlysten? Burde heller vært mer aktuelt med sterilisering da vel..

Har ingenting til overs for sånne folk, det skal vertfall være sant!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:30:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sterilisering gjør ingen nytte på pedofile.. Om de er i stand til å lage barn ja.. det burde de heller ikke, men det viktigste er å bremse de syke ugjerningene de gjør, og kastrering er en metode.
dødsstraff kunne vært en annen :)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:32:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg ser på sterilisering og kastrering som en side av samme sak (man kastrerer en hannkatt, men steriliserer en hunnkatt, f.eks?). Men ja, skjønner hva du mener.

Jeg vet ikke. Jeg tror ikke pedofili er noe som sitter i kjønnsorganene. Det sitter i hodet. Å fjerne testiklene/sexlysten gjør det nok vanskligere å gjennomføre samleie, men det finnes så ufattelig mange andre groteske måter. Nei huff. Steng dem inne. Opprett iallfall nabovarsel når slike flytter til nabolaget.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:37:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det var slik jeg også tenkte Formosissima.

Mener også at det må også sitte litt i hodet, og det skal nok mer til enn en kastrering eller god psykolog for å få noen til å bli normale når det gjelder slike ting.

Er vertfall utrolig ekkelt å tenke på at det finnes slike mennesker der ute. Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan være så SYKE! For meg er det bare helt uforståelig at noe mennesker kan gjøre slike ting mot andre mennesker..

Foresten, er det ikke påbudt med nabovarsel hvis pedofildømte flytter til et nabolag?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  01:44:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg mener å ha hørt at man kan foreta en slags kjemisk kastrering, som gjør at sexlysten forsvinner helt, og de "får den ikke opp", men tenker heller ikke på det. Var det i Illustrert Vitenskap..? Husker ikke, men mener å ha lest et sted..

Er ellers svært enig i battas innlegg om straffer som er for milde! Det er sykt at man må sitte inne lenger for pengeforfalskning, som antagelig ikke skader noen, enn for voldtekt, som gjerne ødelegger et liv....

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:56:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ser på sterilisering og kastrering som en side av samme sak (man kastrerer en hannkatt, men steriliserer en hunnkatt, f.eks?). Men ja, skjønner hva du mener.

Opprinnelig postet av Formosissima

Det er ikke det samme, og man kan ikke kasterere en kvinne.. men noe som ligner..

Forskjellen er anatomien. Menns kjønnshormon dannes i testiklene. Dvs fjerner man dem helt fjerner man sexlyst og fruktbarheten da sædcellene dannes her også.
Men steriliserer man kun, dvs stenger for sædledere kommer det ikke sædceller i sæden. og da er man bare steril men lysten er den samme, pga hormonproduksjonen.

Kvinners kjønnshormon dannes i eggestokkene. Fjernes disse helt ødelegger vi østrogenproduksjonen. Kvinnen går i overgangsalderen. og kan få nedsatt lyst, tørrhet osv. og er steril. Men du kan stenge dem og bli ufruktbar uten å miste hormonene. Da er man bare steril. Samme hormoner.. osv.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  10:32:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har jo en grad for dødsstraff i Norge da.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  10:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
I Danmark snakker de nå om kastrering av pedofili JUHUUU!!!!

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, håper ikke dette kommer til Norge. Synes straffen de har for pedofile er bra nokk! Fengselsstraff med behandling.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  11:09:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Har vi?
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  11:55:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Har vi?

Jepp..
For de som kjører fort/kjører i fylla med kjøretøy.
Kræsjer. Det kan jo ende med at de dør. Derfor blir det vel ingen bot/fengselsstraff, men enkelt og greit dødsstraff.

Ja, litt rart og tenke seg til. Men jeg fikk høre det her en dag.

Edit: skriveleifer

Redigert av - Bustetrollet den 15/12/2005 13:59:06 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  12:05:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Er ikke for dødsstraff.. er som bla Anne har sagt: De slipper unna alt.
Sett dem heller i fengsel i 21 år, da får de tid til å tenke over det de har gjort.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  12:15:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
I Danmark snakker de nå om kastrering av pedofili JUHUUU!!!!

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, håper ikke dette kommer til Norge. Synes straffen de har for pedofile er bra nokk! Fengselsstraff med behandling.

Men hva med de som slipper ut og gjentar ugjerningene? Inn i fengsel og ny behandling! Virker det denne gangen da? Kanskje.... og kanskje ikke... Så jeg er helt med på tanken om kastrering på gjentatte pedofile og gjentatte voldteksmenn!

Ang dødsstaff, er jeg litt mer vinglete. Men ja, til en viss grad der også. Massemordere feks, ingen bønn! Natta natta!!!!!

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  12:26:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette emnet har vært oppe nettopp på et annet forum jeg er på...og har ikke endret mening siden da...

Er sterkt imot døds-straff... Man kan aldri være 100% sikker på at vedkommende er skyldig...uansett. Hva om en datter tar livet av sin far etter år med misbruk...? Skal hun da dømmes til døden? Eller en annen vinkel...en mann er blitt mishandlet hele barndommen,vokser opp til å bli serie-morder,og tar livet av flere små barn... Er han skyldig til å dømmes til døden? Eller burde evt foreldrene hans som har gjort ham sånn dømmes? Det er alt for vanskelig å kunne finne retningslinjer presise nok til at man kan rettferdigjøre en så streng straff...og det ville vært en overhengende fare for at uskyldige ble dømt. Er det da verd det? Spiller ikke en uskyldig dømt noen rolle så lenge man tar 10 skyldige?

Dere som snakker om at det er billigere for samfunnet å dømme en skyldig til døden,fremfor å la denne sitte i fengsel...har dere noen som helst dokumentasjon på dette? Eller er det slik dere bare regner med det er...? Jeg vet ikke selv...men syns det er litt for lett å slenge ut slike påstander uten noen som helst kilde-dokumentasjon...

En ting som heller burde gjøres noe med er de til tider pussige og selvmotstridende lover og regler vi har her i landet...
For å ta et eksempel,et mildt et... Det er lover og regler mot at andre enn vetrinærer har lov til å penetrere et dyrs skinn...men samme norske regler sier at bøndene er pålagt å merke sine egne dyr...men å pierce et merke i øret på dyret... En selvmotigelse,med andre ord...
Eller hva med straff for økonomisk kriminalitet kontra feks en voldtekt... Men kan få strengere straff for å stjele fra staten,enn man får for å ødelegge et annet menneskes liv via en voldtekt...

Nei,gjør livstid om til livstid og la straffen være tillpasset ugjerningen...dette er ting rettsvesenet må ordne opp i før man i det hele tatt kan vurdere å innføre dødsstraff....

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  13:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Har vi?

Jepp..
For de som kjører fort/kjører i fylla med kjøretøy.
Kræsjer. Det kan jo ende med at de dør. Derfor blir det vel ingen bot/fengselsstraff, men enkelt og greit dødsstraff.

Ja, litt rart og tenke seg til. Men jeg kom på det her en dag.

Kristine...
Du har rett, fulle folk som kjører, gjør det med livet som innsats, men oftest overlever føreren og dem han/hun meier ned dør eller blir varig skada. Ikke helt det samme som å si vi har dødsstraff i Norge.

Lene; enig i mye du skriver, det er ett vanskelig tema.
Men jeg mener og ha lest opp til flere steder hva en innsatt koster samfunnet og det er ikke lite. Billigere er det faktisk og innlogere dem på Hilton når vi snakker døgnpris. En sprøyte eller et gasskammer koster ikke det samme som en livstidsfange sitter for.
Idag har vi DNA bevis og er helt enig om at bevisbyrden må være 100% det er jeg sikker på den kan bli med metodene vi bruker idag.

Om en jente dreper faren sin etter år med missbruk ville denne jenta heller ikke få full straff ifølge norsk strafferett idag. Ergo ville hun heller ikke fått dødsstraff.

Ja har en hatt en dårlig barndom og blir seriemorder, så skyt svinet!! Mange har en dårlig barndom og det rettferdiggjør IKKE å bli seriemorder..
Men man kan bebreide barnevernet som igjen har vært for sløve og ikke grepet inn..

Men er helt enig i at det ikke henger sammen å få mange års fengsel for økonomisk kriminalitet og 3 måneder for voldtekt.

Jeg synes heller ikke pedofile skal beskyttes i fengsel som de blir idag. Mange blir forflytta til rolige steder eller kommer frivillig i isolasjon. Fordi de ellers blir drept eller det som er værre innenfor murene.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 15/12/2005 :  13:37:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er for dødsstraff i forbindelse med tilfellene i Usa.
Disse menneskene har gjort groteske ting som det blir enorme ringvirkninger av og pårørende har fått livene sine ødelagt for alltid.
Tenk på det, for alltid..

Det kan aldri godtgjøres helt (selv ikke med dødsstraff).
Men det er nok en befrielse/avsluttning for de pårørende å vite at den/de som er skyld i det aldri kan gjøre slikt igjen,og ikke belaste samfunnet med å få feks. 10 x livstidsstraff (som også faktisk de pårørende må betale kostnadene på).
Det er store summer vi snakker om og det er ikke rettferdig.
Fanger (generelt) i dag sitter ikke akkurat i et lite rom i kjelleren med vann og tørre brødskorper.
Mange av de har det mer komfortabelt enn de utenfor gitteret.
Helt uakseptabelt!

De skulle (som et velkjent stort fengsel i Arizona praktiserer den dag i dag) fått på seg stripete drakter, lodd med kjetting på beina, sitte i ei lita celle på vanlig kost og arbeide beinhardt for ugjerningene de har begått.
Det har vist seg å fungere best, ihvertfall på de "vanlige" kriminelle.

Et annet viktig aspekt er at man med en slik dødsstraff i ekstreme kriminelle saker vil sette et eksempel for å forebygge lignende handlinger.
Det er generelt ikke strenge nok straffer , derfor gjør kriminelle lovbrudd om og om igjen, og kommer tilbake like fort som de kom ut. Det er et stort problem i alle (overfylte) fengsler.
Til slutt er de ikke "bare" småkjeltringer mer, men livsfarlige!

Et sted er det noe alvorlig galt med bestraffningen,og det på et tidlig tidspunkt tror jeg.
Ved dødsstraff blir det en enorm oppmerksomhet på handlingen som er gjort og ettervirkningene av det, kanskje det som må til..

Redigert pga. skriveleifser.

Redigert av - xxxx den 15/12/2005 14:04:56 Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.