hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dødsstraff
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dødsstraff
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:05:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Håper ikke jeg blir beryktet nå for ukontroversielle innlegg men har lyst å høre folks meninger og dette og..

Dødsstraff blir nok aldri aktuelt i Norge, men er dere for eller imot?
Om det kunne gitt denne type straff for pedofili f.eks, hadde det vært OK?

Jeg er veldig fristet til å si ja... fry them!!!

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:08:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg er i grunn ikke for dødstraff.. det er jo mange uskyldige som blir tatt for å være skyldige, og for å så ende opp på dødscella...

Jeg vet vertfall at hvis JEG hadde gjort noe alvorlig kriminelt, så hadde det å sitte inne for livsstid(altså; da mener jeg ikke 21 år som her i norge), vært en mye verre straff å få enn å få dødstraff. Da slipper en på en måte "unna" resten, ville heller ha mer tro på livsstid, der en må sitte å rotne i en celle til siste dag kommer, og hver dag være klar over hva en har gjort..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  00:08:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg er i prinsippet for dødsstraff, folk som kidnapper, voldtar og piner unger over lengre tid, for å så ta livet av dem, fortjener intet annet enn å dø spør du meg... Nesten for snilt å ta livet av dem på en så skånsom måte som det blir gjort!

Men så er det dette med å bli uskyldig dømt da... Her har man ikke muligheten til å rette opp og gi erstatning dersom det i ettertid viser seg at tiltalte faktisk var uskyldig..

Men er man 110% sikker i sin sak, har bevis og tilståelse: JA absolutt!!

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  00:09:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hehe, det var veldig nære innsendt Anne! Et sekund før meg..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:12:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hehe, jeg merka også det! Mer eller mindre på sekundet! hehe.. snakk om å ligge tett bak!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:21:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke for dødsstraff, med mindre straffen er å gjennomgå det samme som hva offeret måtte gjennomgå (selvfølgelig ikke gjennomførbart). Hvorfor? Fordi et dødt menneske slipper unna skylden, skammen, hånet.. de slipper unna alt. Jeg synes ikke det er en god løsning, jeg ser gjerne at de lider litt, makaber som jeg er. Og ikke-dødsstraff gir bedre sjangs for at justismord oppdages og blir rettet på. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:24:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Som tatt utav munnen min Formosissima! Helt enig med deg!!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 15/12/2005 :  00:28:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
ER STERKT I MOT DØDSSTRAFF......

Uff synes det var veldig grusomt at han fra Australia ble hengt i Singapore fordi han hadde smuglet rundt 200g narkotika.............
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Som sagt så er jeg i mot: men så er det jo forskjell på dødstraffer, fra land til land! Det er jo mange land som har straffer som er langt i fra f.eks giftsprøyten og den elektriske stolen.
Dødstraffer som steining, pisking, henging o.l burde vært forbudt.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:38:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Danmark snakker de nå om kastrering av pedofili JUHUUU!!!! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:41:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
DEN er jeg med på! Men det burde ikke bare gjelde pedofile, også voldtektsmenn spør du meg.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men derimot hadde vi bare drept dem med en gang, så hadde vi sluppet å bruke av skatten vår på at forbrytere skal sitte i fengsel med pc, tv og god mat. For det er det som er tilfellet i visse situasjoner.

Her i Norge er jo straffene latterlig lave i mange tilfeller; minstestraffen for å forfalske en femtilapp er 3 år, minstestraffen for voldtekt er betydelig lavere (et år eller mindre...er ikke helt sikker). Det henger ikke på greip; et menneskeliv er mye mer verd enn penger.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det koster MILLIONER og drive fengsel, alle er overfyldte så de får fritt gå...
Ang voldtektsmenn, pedofile og mordere.. har ikke noe imot dødsstraff her. Hadde selvfølgelig vært nødvendig med DNA bevis så det ikke var tvil...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:50:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Sant nok..

Det koster jo penger sånn sett...

Men det vil alikevel kry av småkriminelle som trenger "plass".. Så det vil alltid være noen uansett..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:19:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Bare et spørsmål.. Hvordan vil kutting av sædlederne hindre en pedofil mann i å gjenta sin ugjerning? Den skjønner jeg ikke helt (jeg har fulgt med i debatter angående dette). Kastrering hindrer ikke sexlyst.

Synes som sagt ikke man skal drepe noen, men det hadde ikke gjort meg noe om de fine TV-ene, de gode PC-ene og de nye bøkene hadde blitt donert ut til fattige studenter og andre som måtte trenge det ;-)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:25:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bare et spørsmål.. Hvordan vil kutting av sædlederne hindre en pedofil mann i å gjenta sin ugjerning? Den skjønner jeg ikke helt (jeg har fulgt med i debatter angående dette). Kastrering hindrer ikke sexlyst.

Opprinnelig postet av Formosissima

Kutting av sædledere er ikke kastrering, det er sterilisering og noe helt annet. En prevensjonmetode for mange som er ferdig med å lage barn.
Sexlysten er den samme og prestasjonsevnen :)
Kastrering går på og dempe sexlysten på disse syke mennene.. Litt det samme vi gjør med katter, hunder og hester som skal roe seg ned :)
Da fjernes testikler pga kjønnshormonet eller dette kan gjøres medisinsk. Sikkert det siste i tilfellet med evt. lovendring i DK.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.