hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Små ponnier, store ryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Små ponnier, store ryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Eikdokka

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  17:42:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Så lenge rytteren og hesten har det bra ser jeg ikke problemet
Therese
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  17:56:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så lenge rytteren og hesten har det bra ser jeg ikke problemet

Opprinnelig postet av Eikdokka

enig med deg der

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  18:19:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det bare jeg som irriterer meg over Små ponnier som blir ridd av store ryttere? Har ofte sett f.eks nordlandshester, welshponnier, og små kat 2 ponnier meg ryttere over 170! hestene tåler ofte vekta, men det er ikke pent, synes ikke jeg..

Lurte bare på om det var flere som har lagt merke til dette og irritert seg over det?

Selv har jeg aldri hadd slike problemer, fordi jeg er ganske lite selv, å det ville vært rart å gå over til hest, men det finnes da grenser!

Det er rart med det..

Opprinnelig postet av Superflue

hva er problemet hvis det faktisk fungerer for hesten å rytteren?
jeg ville ikke byttet ut ponnien min bare fordi noen syns vi så dumme ut sammen?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

skli

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  18:51:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
er ikke det jeg mente, er vell heller ikke uten grunn dem har høydegrense på kat 3 ponnier i sprang. men uansett! Norlandshester,islendinger osv kan så klart bære vokse mennesker, sa ikke noe på det heller. Å jeg tenker heller ikke på 15-16 åringer som rir norlandshester. Jeg snakker om konkuranse ridning!! om beina river hinderet og ikke hesten er det kanskje på tide å skifte? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  19:15:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det vil også være vansker med å gi korrekte signaler, ergo ridningen blir kanskje deretter også (nå snakker jeg om høye mennesker på lave ponnier, ikke om 15-åringer på nordlandshest osv).

Opprinnelig postet av Formosissima

Det finnes også 15åringer som er forholdsvis høye. Fra 170-190 ca.

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 13/12/2005 :  20:22:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare føye til at jeg er 1,80 og hesten min er 1,42. Jeg føler meg ikke for stor på han. Har begynt å ri dressur, ingen problemer.

Kanskje burde jeg "estetisk" sett hatt en større hest, men jeg kan jo ikke selge Svarten min av den grunn! Han er jo bestevennen min, travhesten min, turkamaraten min...

Superflue, du skrev at Kristines Rosita hadde slitt med å bære en på 1,90? Det vet jeg at hun hadde klart uten noe som helst problemer, nordlandshester er sterke som okser..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  20:39:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ofte sett f.eks nordlandshester, welshponnier, og små kat 2 ponnier meg ryttere over 170! hestene tåler ofte vekta, men det er ikke pent, synes ikke jeg..

skrev du først.

så:
Kopi av melding:
det er tydelig at dere ikke ser hva jeg gjør, det er ikke bare hva som er pent eller ikke, men hestene tar også slitasje av enkelte ting de og selv om dem ikke viser at det er vondt!

hva er det du mener? vil du diskutere hvovidt det er pent eller om hesten tar skade av det?
hesten tar nok ikke skade av det nei, siden de bygger jo muskler akkurat som oss. men klart det hadde blitt litt tungt å ømt å få en mann på 100 kg på seg hvis man bare var vant til å bære ei jente på 40 kg. så da er det jo viktig med gradvis tilvenning. men har hesten muskler til det tar den nok ikke slitasje av det. akkurat som med oss mennesker, går vi på treningstudio å løfter vekter på 90 kg når vi aldri har trent så blir det jo ovebelastning.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  20:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Føler meg veldig truffet. En av forponniene mine er 112, shettis, og jeg er 160! Men vi er ett radarpar, og det går som smurt! Og det handler ikke om å se pen ut, som mange sier. Gå til toppen av siden

skli

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  21:28:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
aldså! nå må dere se hva jeg snakker om da! jeg snakker ikke om hva en hest KAN klare. eller om tillfeller å kose seg med en shettis et par ganger i uka! jeg snakker om å trene opp å konkurer med disse hestene. harmonien mellom hest å rytter der er litt mer nødvndig enn på tur!
en shettis klarer en mann på 120 kg en runde på banen den og! men se litt på hva jeg snakker om da! å dere som har kladblodsponnier osv. de har en helt annen byggning enn en sportshest, eller en konuranse norlandshest, snakker ikke om turhester,forhester eller hobbyhester, men aktive konkuranseryttere og hester som trener ofte!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:29:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har ofte sett f.eks nordlandshester, welshponnier, og små kat 2 ponnier meg ryttere over 170! hestene tåler ofte vekta, men det er ikke pent, synes ikke jeg..

skrev du først.

så:
Kopi av melding:
det er tydelig at dere ikke ser hva jeg gjør, det er ikke bare hva som er pent eller ikke, men hestene tar også slitasje av enkelte ting de og selv om dem ikke viser at det er vondt!

hva er det du mener? vil du diskutere hvovidt det er pent eller om hesten tar skade av det?
hesten tar nok ikke skade av det nei, siden de bygger jo muskler akkurat som oss. men klart det hadde blitt litt tungt å ømt å få en mann på 100 kg på seg hvis man bare var vant til å bære ei jente på 40 kg. så da er det jo viktig med gradvis tilvenning. men har hesten muskler til det tar den nok ikke slitasje av det. akkurat som med oss mennesker, går vi på treningstudio å løfter vekter på 90 kg når vi aldri har trent så blir det jo ovebelastning.

Opprinnelig postet av mariie.

du skrev innlegget for meg

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  21:30:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Superflue, du skrev at Kristines Rosita hadde slitt med å bære en på 1,90? Det vet jeg at hun hadde klart uten noe som helst problemer, nordlandshester er sterke som okser..
Opprinnelig postet av Tone og Svarten

Hun har faktisk bært en som var 185. Uten problem.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:36:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det bare jeg som irriterer meg over Små ponnier som blir ridd av store ryttere? Har ofte sett f.eks nordlandshester, welshponnier, og små kat 2 ponnier meg ryttere over 170! hestene tåler ofte vekta, men det er ikke pent, synes ikke jeg..

Lurte bare på om det var flere som har lagt merke til dette og irritert seg over det?

Selv har jeg aldri hadd slike problemer, fordi jeg er ganske lite selv, å det ville vært rart å gå over til hest, men det finnes da grenser!

Det er rart med det..

Er selv ei som har Norlandshest og pga sånne som deg har jeg helt sluttet å ri!!

Legger ved noen bilder fra vipen min så kan du bedømme selv:
Høyden min og hestens kan du få vite etter du har sett bildene!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det bare jeg som irriterer meg over Små ponnier som blir ridd av store ryttere?

kan virke sånn...

Kopi av melding:
aldså! nå må dere se hva jeg snakker om da! jeg snakker ikke om hva en hest KAN klare. eller om tillfeller å kose seg med en shettis et par ganger i uka! jeg snakker om å trene opp å konkurer med disse hestene. harmonien mellom hest å rytter der er litt mer nødvndig enn på tur! en shettis klarer en mann på 120 kg en runde på banen den og! men se litt på hva jeg snakker om da! å dere som har kladblodsponnier osv. de har en helt annen byggning enn en sportshest, eller en konuranse norlandshest, snakker ikke om turhester,forhester eller hobbyhester, men aktive konkuranseryttere og hester som trener ofte!

se på ditt første innlegg, står ikke med et ord at det gjaldt konkurranse.
mener du at det ikke er så viktig med harmoni mellom hest og rytter på tur? el hvis det "bare" er kaldblods, tur-/for- og hobbyhester?

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:46:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare ri ivei roxira!!
søt ponni;)

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:56:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
bare ri ivei roxira!!
søt ponni;)

Opprinnelig postet av lucky june

Ja, han er god klumpen min... Ikke så mange som vil ri han siden han er så liten.. Og han er for sterk for de minste ungene...

Fikk han da jeg var 10år og nå er jeg 22!! Han sliter ikke med noe skader noe sted pga at jeg har ridd han... Fått kiropraktor til å sjekke han! Sprek som en fole!!

Kommer nok veldig ann på hvordan man rir tror jeg. Sitter man som en potet sekk og er stor kan det nok bli verre ja.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.