hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forskjøvet balle
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Forskjøvet balle
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:21:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Pga. slurvete hovstell hos oppdretter, fikk jeg fortalt av forrige eier til den ene hesten min, at dette hadde resultert i at han hadde fått en forskjøvet balle, på høyre bakfot.

Dette er visst rettet opp nå, men jeg fikk beskjed at dette fører til at han ikke kan hoppes noe høyt med pga. dette.

Har aldri hørt om noe slikt før. Kan noe fortelle meg om hvordan dette kan belaste foten/deler av kroppen dersom det gjør det om han hopper høyt, dette er jo blitt rettet opp, men vil det da si at skjelettet i foten/muskler/sener o.l kan ha blitt bygd opp skjevt/feil, slik at det da kan føre til senere skader/smerter/ubehag dersom han hadde blitt hoppet høyt?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  10:28:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har barfothest som fikk en forskjøvet balle,det er nå rettet opp i. Dette kom ikke av slurvete hovstell,men at hoven selv satte i gang "tiltak" etter mange år med sko på. Måtte beskjære han noe ujamnt for at ballen skulle vokse seg på plass igjen. Han har fungert helt fint han,tror det må ha vært ganske ekstremt hvis hesten din ikke skal kunne hoppes som vanlig. Kan ikke se at dette skal ha stor betydning på resten av hesten din,som skjellet osv.. Men uriktig beskjærte høver eller for lange høver over tid er selvfølgelig ikke sunt.
Jeg ville ha brukt hesten som planlagt,og fått kyndig veiledning av hovslager og veterinær. Har hesten gjort utslag på noen av beina?
Det er utrolig mange hester med forskjøvede baller!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.