hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  18:55:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har gjort mine tanker om dette emnet. Leser mange blogger på nett og kunne egentlig godt tenke meg å høre deres synspunkter?
Personlig er jeg for at homofile skal ha samme rettigheter som oss andre (hetro) da mener jeg også ekteskap, adopsjon og vise kjærligheten offentlig.
Hva synes dere?

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  19:13:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke noe imot homofile, men synes ikke de skal få adoptere for barnets skyld. Det er så mye fordommer ute og går og barnet vil mest sannsynlig bli mobbet pga foreldrene. Ellers så synes jeg de skal få lov til å gifte seg, vise kjærlighet offentlig o.l.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/12/2005 :  19:32:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig Lillings..
Er imot adopering. Pga. evt. mobbing som kan oppstå.

Gutte med homofile foreldre på barnehagen, så får han disse spørsmåla:
Hva heter mamman din?
Gunnar
Hva heter pappan din?
Oddleif
Hvem av de lager middagen hjemme?
Oddleif

Huff. Kunne ikke sett meg selv i den situasjonen.

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  20:18:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Enig med de over her men litt usikker ang adopsjon.. Er på en måte for, på en annen måte litt mot..
Har ingenting mot homofile, lesber eller bifile.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  20:32:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Personlig har jeg ingenting imot homofile, og mener de skal ha samme rettigheter som heterofile par, også ved adopsjon, desverre tror jeg ikke samfunnet moden for dette ennå, og barna vil trolig få det vanskelig i oppveksten pga mobbing. Men hvis folk er åpne ift homofili, og forklarer barna at dette også er nomalt, vil vi vel en gang i fremtiden (og vi er jo på riktig vei) få et samfunn som er mer tolerant overfor dette.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:01:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe imot homofile, og synes ikke noe om diskriminering. Men er enig i det dere andre skriver. Så lenge homofili er så lite godtatt som det er, burde man tenke seg om to ganger før man adopterer et barn. Og man bør i tilfelle være helt åpne om det.. Det er utrolig hva barn legger merke til, men så lenge det er helt åpent at "Per" har to mammaer, så blir det mindre spennende.

Det er vel flest mørkhudede barn som blir adoptert i Norge, og da får man rasisme i tillegg...dessverre :(

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  21:03:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke akkurat så veldig vanskelig å finne ut at jeg er homofil, dersom man leser litt mellom linjene og sånn..
Jeg synes det er veldig godt å høre at dere ikke har noe i mot oss, dessverre får kjæresten min og jeg mange merkelige blikk når vi holder henner på offentlig sted og enkelte har også sagt til oss at vi burde la være.

Selv har jeg inntrykk av at det gjerne er eldre generasjoner som har problemer med homofili, mens yngre generasjoner aksepterer det i større grad, i alle fall etter at de er over fjortis-stadiet der det er skummelt med alt som er annerledes.

Når det gjelder adopsjon kan jeg vel si at jeg har flere homofile venner som har barn, og jeg tror ikke det vil være noe særlig problemer for den oppvoksende slekt å akseptere dette. Dette har sammenheng med at barn arver foreldres fordommer, og som nevnt tidligere er den generasjonen som får barn nå stort sett tollerante, i alle fall i byene.
Jeg leste her om dagen at enkelte homofile har hatt problemer med å få godkjent stebarnsadopsjon, og dette er noe jeg synes er meget trist. Jeg synes det burde være en selvfølge at barn født i ekteskap/partnerskap har rett på to foreldre, og i lengden er det bare barna det rammer, når de likevel sitter der med to mødre/fedre.

Eh, ja - dette er selvsagt noe som engasjerer meg, så innlegget ble kanskje litt langt, men..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:11:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Personlig har jeg ingenting imot homofile, og mener de skal ha samme rettigheter som heterofile par, også ved adopsjon, desverre tror jeg ikke samfunnet moden for dette ennå, og barna vil trolig få det vanskelig i oppveksten pga mobbing. Men hvis folk er åpne ift homofili, og forklarer barna at dette også er nomalt, vil vi vel en gang i fremtiden (og vi er jo på riktig vei) få et samfunn som er mer tolerant overfor dette.

Opprinnelig postet av Natalie_S

Helt enig.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:38:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er IKKE enige med dere... men det er vel lov det og.. Jeg tror personlig ikke at
Per og Gunnar kaller seg for MAMMA og pappa.. at barn blir mobba er det likevel mange grunner til. Det ville da være det samme som å forby feite barn med anlegg til overbitt for de vil sikkert bli mobba de og. Er enig med Lino at barns holdninger er ofte like foreldre.. Jeg synes det er trist at sånt skal hindre andre familier å bli lykkelige.. Heldigvis tror jeg at om 10 år er dette en like stor selfølge som at gutter og jenter kan gå i samme klasse..
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:48:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
jeg syns ikke homofile skal få gifte seg i kirken. for det står i bibelen at ekteskap skal være mellom mann og kvinne. å hvis man vil gifte seg i kirken så må man følge kirkens bok også. er ikke særlig kristen jeg heller,men jeg respekterer kirken å der følger man guds ord. å gud holder ikke med homofili å da må man respektere det. det mener jeg om den saken.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:49:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Lopke: Er absolutt enig med deg...! Mente ikke i mitt innlegg at homofile ikke bør få adoptere...Det jeg mente var at man må være klar over at det kan komme reaksjoner!
Og som du sier; om ti år er det sikkert ikke uvanlig lengre!

Lino: Jeg må innrømme at jeg også av og til kikker når jeg ser to av samme kjønn leier. Men det har vel ikke noe med at jeg synes det er ekkelt - det er fordi jeg ikke ser det så ofte, og fordi jeg synes det er bra at man ikke behøver å gjemme seg bort selv om man er homofil!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 12/12/2005 :  21:53:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg synes homofile skal ha alle de samme rettighetene som andre. En av mine beste venner er homofil, og jeg tror han hadde blitt en suuuper pappa, for snillere gutt skal en lete lenge etter. Jeg tror nesten det er sunt for unger å ha homofile foreldre, de får nok overført mye mer åpne holdninger enn andre barn får, og er godt rusta til å møte samfunnet. Tror også som andre her nevner at det ganske snart blir helt vanlig, så de heller ikke møter problemer når det kommer fram at de har to pappaer eller to mammaer isteden for en av hver.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  21:56:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes ærlig talt det er latterlig å mene at jeg har mindre rett på barn om kjæresten min heter Karianne i stedet for Karl. Dessuten er det dessverre slik at for at noe skal aksepteres må det finnes, det kommer ikke til å skje at ingen barn har homofile foreldre og plutselig en dag er det aksepter og da kan vi alle begynne å få unger.

Jeg kjenner to menn som har barn sammen (den ene arrangerte med en kvinne slik at han er biologisk far, moren har sagt fra seg foreldreretten og farens mann har adoptert), de kaller seg Pappa-Petter og Pappa-Stian, ikke verre enn det :)

Det finnes så mange forskjellige samlivsformer og former for familier, at det blir helt feil å si at homofile ikke kan adoptere fordi alle barn trenger en mor og en far. Hva med aleneforeldre?
Jeg synes dessuten det er veldig diskriminerende at vi i Norge godtar at single får adoptere, men ikke homofile.

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  22:01:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
å gud holder ikke med homofili å da må man respektere det. det mener jeg om den saken.

Opprinnelig postet av missy_

Så fint at du vet hva Gud mener da - har du diskutert dette med han?

Forøvrig vil jeg bare si at jeg ikke forventer å få gifte meg i kirken eller noe annet religiøst sted for den del. MEN, jeg synes det er blodig urettferdig at jeg som norsk statsborger ikke skal ha rett til å gifte meg i det som er norges statskirke, jeg er med å finansierer den kirken, om enn noe ufrivillig.

Forøvrig kjenner jeg en homofil prest, jeg er sikker på Gud elsker henne like høyt som han elsker alle andre prester, dersom han finnes!

Liz & Sharmona

Redigert av - lino den 12/12/2005 22:03:48 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  22:03:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for at dette også skal bli en religiøs debatt men må bare kommentere at ifølge kristendommen er alle like. "Guds barn" er vel alle?? Og hvis vi skulle følge biblen slavisk måtte vi åpne for søskenekteskap også..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  22:08:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Og steining, Lopke. Dessuten ville alle enker blitt gitt bort til sin tidligere manns bror. Ingen kunne brukt prevensjon eller ha sex før ekteskapet. And so on in eternity..
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.