hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Feriereiser..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Feriereiser..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lopke

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Er veldig gla i å reise. Drar ofte hjem til Danmark til venner og familie men nyter også landet til en avveksling fra Norge.
Mitt drømmested er også Thailand. Billig, varmt, fredelig, flott, luksus, topp service, SPA og massasje og utrolig god mat :) Har besøkt Bangkok og Hua Hin tidligere (kan varmt anbefales) og reiser 14 dager til Koh Samui om 5 uker JUHUUU.. med 2 dager i BKK. Skal kjøpe hesteutstyr og :)

Hva er deres beste ferieland? eller drømmereise?
anbefalinger?? NOTS??

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  00:12:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg har vært med foreldrene mine 4 ganger til stedet hvor alle nordmenn bor om vinteren (Virker ihvertfall slik..), og det har vært på Gran Canariaa, både i puerto Rico, og I Amadores. Trivdes best i Amadores. Det er en ny del av øya, og ikke fullt så mange folk som ellers. Det er ett solsikkert sted, med rundt 5 regndager på ett år. Bodde på ett hotell som het mirador del atlantico, det var jeg IHVERTFALL fornøyd med ;) var nyåpna når vi var der, hehe.. :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  00:16:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri vært i syden, og sånn egentlig så frister ikke syden i seg selv heller. Jeg er av de som gjerne vil dra et sted for å oppleve noe; sole meg kan jeg gjøre i solarium eller ute i hagen om sommeren ;-)

Jeg har ikke vært så voldsomt mange steder. Sverige hundre og ørten ganger, Danmark, Tyskland, Island en snartur og USA. USA-reisen var nok definitivt den jeg likte best, og som jeg gjerne vil gjenta en gang.

Har en ikke fult så hemmelig drøm om at jeg og kjæresten skal dra på reise en gang, men han er en sånn en som har vært over alt, og han er lei av å reise uten å ha noe formål. Og dessverre er ikke heste-ting noe formål for ham. Sukk.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  00:25:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også vært i Thailand en gang, og er enig med Lopke; det er et sted jeg vil til igjen. Utrolig nydelig natur, billig, varmt, god mat, opplevelser... Og så har jeg veldig lyst til å reise til Island igjen. Helst om sommeren...være med på ukeslang (eller ennå lengre) ridetur i ødemarka. *sukk*

Ellers fikk jeg faktisk litt sansen for opplevelser ute i naturen iløpet av fjorårets skoleår med friluftsliv som halvparten av timene. Klarer aldri å dra meg ut på slikt selv, men hvis noen sier: kom igjen, nå blir du med på en telttur i fjellet, så gjør jeg gladt det:) fikk opplevd både breklatring, overnatting i snøhule, og ei uke på ski i fjellet (som var de mest spesielle turene vi hadde)

Syden (les: middelhavet) er helt ok som avslapping, og det er selvfølgelig gøy det og, men de turene man husker best, er jo naturligvis de der man opplever mest, og det gjør man gjerne ikke på ei strand full av andre nordmenn:p
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 09/12/2005 :  00:55:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg og ei venninne tok en hopp-på-tur til Portugal for et par år siden. Anbefales absolutt! Billigere enn Spania, og ikke fullt så turistinfisert. Vi dro på ridetur i de Portugisiske fjellene, kjempeflott opplevelse! Vi ble kjørt til et skikkelig proft senter der de drev med avl av lusitanohester, alle hestene så sunne og flotte ut, og var virkelig gode turhester!

Eneste aberet var at det hadde jo nettopp vært skogbrann i hele Portugal (dere husker det kanskje fra nyhetene sommeren 2003...) så det var rimelig svartsvidd overalt... Veldig synd, for det var et flott landskap, og guiden vår var flink og seriøs, og snakket godt engelsk.

En ferie som virkelig frister til gjentagelse!

Har også vært på Kreta og i Spania (Costa del Sol), men der var det jo bare nordmenn, ikke så veldig spennende.. Var som å være hjemme, bare mye bedre vær!

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 09/12/2005 :  09:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt drømmeferiested er (blant annet) Island!

Skal reise til Island med tre klassevenninner som jeg går med på sykepleien "som premie" til våren, når vi er ferdige... Har oprettet sparekonto...
Da skal vi ri på islandshester, bade i blue lagoon..... *gleder meg sånn!*

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Silje H-J

» VIP

Skrevet - 09/12/2005 :  10:15:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Reising ja-drømme drømme...
Nå er jeg så heldig at jeg har fått reist litt jeg da. Har vært innom flere steder rundt i verden. Dette har gjort at jeg helt klart kommer til å styre unna typiske charter-steder.
Enig med at Portugal er en flott alternativ til "syden", et veldig fint land! Ellers så har jeg også vært på Kho Samui men det ble litt for charter for meg, er litt sånn back-backer heller, så vi dro heller til de litt mindre øyene.

Neste gang jeg skal ut å reise må det bli sør-amerika eller afrika. Skal til island også engang! Ellers MÅ jeg bare reise tilbake til New Zealand.

Men det var disse pengene da....
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 09/12/2005 :  10:27:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den beste ferien jeg har hatt var i fjor, da reiste jeg og samboer til USA, Florida. Vi var i Diseny land, en helt fantastisk opplevelse. Vi besøkte også Cenedy Space Senter (skrives det sånn?), en super opplevelse for to sånne astronomi elskere som oss to :-). Ellers var det Hester og alligatorer over alt.

Har også vert på Cran Canariaa, Sverige og flere ganger i Danmark. En av Danmarks turene var også en av de beste feriene jeg har vert på. Vi kjørte rundt dit vi ville og leide hytter om natten.

Et av de neste målene er Østen et sted, Sveinung vil gjerne til Kina, men jeg syns Thailand frister like mye.
en vi vil også tilbake til USA en gang, vi to og broren min snakker ofte om at vi skal kjøre gjenom landet en gang.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  10:44:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vinga; Disney World. Disney Land er i LA, og er ikke så stort :-P (Jeg har også vært der, i Orlando altså) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  10:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mitt drømmeferiested er (blant annet) Island!

Skal reise til Island med tre klassevenninner som jeg går med på sykepleien "som premie" til våren, når vi er ferdige... Har oprettet sparekonto...
Da skal vi ri på islandshester, bade i blue lagoon..... *gleder meg sånn!*

Opprinnelig postet av Tone og Svarten

Jeg reiser til Island i Mai på firmatur.. Skal gjøre alt det du beskrev og gleder meg kjempemye..
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  19:39:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Mitt ferieland er uten tvil Frankrike, var der hver sommer sammen med familien før jeg flyttet hjemmefra (mamma er belgisk, så vi besøkte slektninger på turen), har også vært der noen ganger sammen med min kjære. Favorittstedet er Camargue og Loire dalen, var i Paris for første gang nå i høst, likte meg utrolig godt der, og vurderer å ta et studiesemester der:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  20:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
klassen var i 3.klasse (almenn) på tur til Praha... og jeg forelsket meg helt i plassen...!! det er kjempefint der og et "shopping-eldorado" jeg fant en 7 etasjers skobutikk!!!! oioioi! også er det vanvittig billig der!! ingen som sier neitakk til å betale 5 norske kroner for en halvliter på byen vell...? skal tilbake engang... når jeg får råd... og anbefales på det varmeste!

ellers så er vell dette drømmereisen min... hadde jeg bare hatt penger.... *drømme*
http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____38639.aspx

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  21:12:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Av plassene jeg har vært liker jeg best Gran Canari siden jeg er ganske godt kjent der nå,og Island og er jo en kul plass....og skulle gjerne ha vært i Florida og Thailand en gang,og cruise i karibien....Det er drømmen da!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  21:19:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

ellers så er vell dette drømmereisen min... hadde jeg bare hatt penger.... *drømme*
http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____38639.aspx

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Oi.. fikk litt blod på tannen her :) Tante og jeg har ofte snakka om å dra på Ranch ferie men trodde faktisk det kosta mye mer....
Og så er det jo det om man velger Working eller dude ranch.. Tror jeg tar den siste :)
13.000 er ikke så mye for en ferie. Den siste kosta det samme og da må en legge til resturanger og shopping. På en rideferie er det med kost og losji pluss en ikke springer rundt og shopper som en gal. alt i alt er det ikke så dyrt mener jeg..

Men men litt sparing må vel til :) Ferien i Romania til 6-7000 var også billig.. Og Romania er et billig land så litt shopping kan en da unne seg he he he..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  21:30:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.duderanch.org/

250 rancher... Herregud!! jeg må være lenge oppe i natt :)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  22:01:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Både Island, England, Skottland og Wales er flotte steder. Også New York er kjempeflott.. Når det gjelder sydenturer har jeg bare vært på Gran Canaria (Arquiniquin og Bahia Feliz). Kan anbefale deg en herlig ridetur på våren i det skotske høylandet!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.