hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - westernsal fra borjes??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 westernsal fra borjes??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

crusabell

» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  12:49:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen som har erfaringer med western salen fra borjes? den billigste... synes den var litt fin. og ikke minst billig!:)

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  14:39:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

man får det man betaler for. jeg hadde ikke turt å kjøpe sal fra et blad. man vet ikkenoe om kvalitet passform osv.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 10/12/2005 :  23:32:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
tja... alternativet blir jo da en brukt sal.får vell ikke prøvd den heller akkurat. rir ikke western så mye at jeg vil invistere mange tusen.. har du sett salen,ettersom du vet at kvaliteten er dårlig?:)synes forøvrig borjes har mye bra utstyr til veldig rimelige priser.
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  00:32:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tja... alternativet blir jo da en brukt sal.får vell ikke prøvd den heller akkurat. rir ikke western så mye at jeg vil invistere mange tusen.. har du sett salen,ettersom du vet at kvaliteten er dårlig?:)synes forøvrig borjes har mye bra utstyr til veldig rimelige priser.

Opprinnelig postet av pølsa

har ikke sett salen, å vet ikkenoe om kvaliteten. men siden ryggen til hesten er veldig ømtålig, (et par turer med feil sal er ofte nok) vil jeg prøve salen å få noen som har peiling til å se på den og om den passer hesten min før jeg kjøper den. skal du ha sal må du faktisk regne med å invistere noen tusen jo. syns du ikke det er bedre å betale 8000 for en sal som er av kvalitet og som passer hesten en å kjøpe en til 2000 som ødelegger ryggen på hesten din og er av dårlig kvalitet? selv var jeg veldig heldig å få kjøpt en brukt westernsal til 5000 kr, passet utmerket til hesten min.

klar over at dette ble litt off topic, men vet om så mange som har kjøpt saler gjennom postordre og blitt utrolig skuffa. de ser ofte veldig fine ut i bladet, så får man dem så er det bare skrot...

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  02:01:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
De fleste forhandlere lar deg prøve salen før kjøp. Noen tar også inn brukte sadler for videresalg, og du bør kunne få prøve disse også. Enhver seriøs forhandler vet at sadler må prøves før man vet om den passer. Det får du ikke hos Børjes, og i tillegg holder de jo til i Sverige.

Som med alt annet så får du det du betaler for.
Det hjelper lite om salen er billig hvis stifter og nagler vandrer mer og mer ut av læret for hver gang salen brukes, og brått kan stikke inn i ryggen på hesten din mens du er på tur.
Eller at sømmer er så dårlige at de glir opp, læret er som papir og ryker tvert av, eller bommen har en fasong som kun kan passe ku...

Legg mere penger i salen og skaff deg en brukt kvalitetssal. Og sørg for å få hjelp til utprøving så du er sikker på at den passer. Ta gjerne en tur til Hårstad Hestesenter og spør Kathrine om råd. Hun vet en god del om westernutstyr og kan kanskje hjelpe deg.
For 3.500.- og oppover bør du kunne få deg en grei bruktsal.

Lykke til!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 11/12/2005 :  22:28:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.. vet ikke helt om jeg er enig i at salen må koste 8000 da.har sett flere billige westersaler som ligger helt greit på hesten uten å ødelegge ryggen dens. selv om en dyr sal helt sikkert er mye bedre. tenkte bare å høre om noen faktisk hadde erfaringer med salen fra borjes... Gå til toppen av siden

Hanne og Dyra

Skrevet - 14/12/2005 :  11:52:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg har ei venninne i stallen som importerer og selger billige western saler. Du får kjempe fine saler av god kvalitet til en billig penge. Er du interrisert i å vite hvor hun har butikk kan du kontakte meg. Vip`en min er Hanne`s Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.