hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan hesten min spise kålrot?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Kan hesten min spise kålrot?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lino

» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  00:09:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Noen sa til meg at for at ikke dyret skal kjede seg sånn på boksen kan man henge inn en hel kålrot med skall og sånn, det tar visst evigheter å spise opp.

Men tåler hester kålrot?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  00:17:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hester tåler å spise kålrot Så lenge man ikke overdriver og gir dem i bøtter og spann hvertfall! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  00:21:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Om man henger en i boksen så han kan gnage på den når han vil da?
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  11:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hang opp hel kålrot i boksen til min da den sto på ridesenter med begrenset utegang...Problemet var at da han "fikk teken" holdt de ikke lenge...på den andre siden prøvde vi sånne "Lick-it" saker også og dem drepta han enda fortere...
Så lenge de holdt hadde han mye moro med dem.
Om du kan,hva med å strø m halm? Deilig underlag og plenty tidtrøyte uten fett.
De liker kålrot,men heng den så han ikke får revet den ned med en gang...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  12:45:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nei, har ikke mulighet til å strø med halm.
Henger kålroten litt høyt da, så han må strekke litt på seg også..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  11:45:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Men er det ikke fare for at hesten biter av en kjempestor bit, og setter den i halsen?
*pinglemarte*

Jeg pleier å henge inn masse greiner og gulerøtter til hesten min, legge noen ned i flisen++
Har begynt å lure på om han mangler et eller annet grunnleggende innstinkt; han klarer nemlig ikke å lete etter gulrøttene på egen hånd!;)Han bare står og ser dumt på meg, og lurer på hvor maten ble av;p
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  11:50:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men er det ikke fare for at hesten biter av en kjempestor bit, og setter den i halsen?
*pinglemarte*

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

hesten har jo tenner da..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  12:09:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*pinglemarte*

Tenkte på det samme selv.
Hesten strekker halsen og tar i en bit. Så faller bare biten bakover i munden og får den i vrangstrupen.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  13:06:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke det er noe problem - de er jo vant med å strekke seg etter mat.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  22:31:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
*pinglemarte*

Tenkte på det samme selv.
Hesten strekker halsen og tar i en bit. Så faller bare biten bakover i munden og får den i vrangstrupen.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Gi hestene deres litt tillt.
Dette klarer de helt fint. Farlig er f.eks gulerøtter skåret i biter,golfballstore epler,slikt kan de greie å sette i halsen.
Vondt for å se for meg kålrotbiter "falle bakover" og sette seg fast.Hi hi...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 18/12/2005 :  00:51:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hesten må nok gape ganske mye for at en bit skal dette helt baki. Hestens tunge sperrer nok for før biten kommer så langt som svelget, har kjent inni en hestemunn da vi hadde tannlegen på besøk, er faktisk innmari trangt inni der..

Jeg hadde kålrot i et tau i taket til en hest jeg hadde, borra hul i den (fikk pappa til å hjelpe meg med en elektrisk drill, var kålrot i hele kjellern etterpå ), trakk igjennom et tau og laga knute på det. Funka kjempefint!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  00:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et litt dumt spørsmål; liker de fleste hester kålrot da??? Orker ikke legge ned arbeid om hesten ikke gidder bry seg. Har nemlig en rar hest som verken gidder bry seg om lick-it`er eller andre "leketøyer"...
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 18/12/2005 :  01:11:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Birk synes den var veldig god iallfall.. Det er jo ikke verre enn at du kan ta med noen biter i stallen og se om hun spiser det. Liker hun det er det kanskje verdt strevet, men hvis hun bare spytter det ut og gir deg et oppgitt blikk er det kanskje liten vits..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/12/2005 :  12:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
*går og maser på mamma, vi må til butikk. må ha kålrot og sjokkolade*

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:15:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jepp, Don elsker kålrot:) Bra at han har noen til å barske meg opp:) Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  13:40:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bjerge syns også kålrot er kjempegodt
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.