hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Priser på tilridning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Priser på tilridning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Chrisilie

Skrevet - 07/12/2005 :  11:37:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen her som vet cirka pris per måned for å ha en hest i tilridning på de ulike stedene i Midt-Norge/ Sør-Norge. Bør være et dressursted.

På forhånd tusen takk!

Christine

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  11:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet at her på østlandet må man betale mellom 5- 7 tusen per måned på de aller beste stedene.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Chrisilie

Skrevet - 07/12/2005 :  13:42:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok. Jeg har vel ikke så mye valg. Noen tips om bra steder som helst koster under 7000 kr Er vel egentlig Østlandet jeg mener, helst fra Oslo og en radius på 20 mil eller så er aktuelt.

Er det like greit å vurdere Sverige eller Danmark, eller er det mye pes med tollpapirer og slikt?
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  14:15:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Se på skauen ridesenter sine hjemme siden.. link til den på hjemmesiden min. Per er veldig flink med unge hester.. men vet ikke hva han tar..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/12/2005 :  14:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han er dyr som de fleste andre her.

Vennina mi skal sende dressuremnet sitt til ei rett over grensa ved Charlottenberg nå i januar. Hesten skal ris inn og tilris.
Hun er vesentlig billigere enn de fleste i Norge og har lang fartstid som aktiv rytter og trener. Husker seff ikke nå hva hun heter men det kan jeg evt. raskt finne ut.
Hanne Julman eller no sånt..? Mulig jeg er helt på finnmarksvidda..

Mener hun kun tok ca. 4000-5000 Sek. i måneden inkl. alt.
Og da koster det jo brått ikke mer enn det du måtte ha betalt bare i stalleie på et hestesenter med ridehus her hjemme.
Og i Sverige får jo hesten professionell trening i prisen,man må jo nesten regne på det og tenke slik.

Skal du ha hesten midlertidig i Sverige må du deponere en viss sum (kommer an på ca.-verdien på hesten) i tollen og fylle ut et "temporary import" skjema.Er ikke noe problematisk.
Ring de om du lurer på noe.
Pengene får du tilbake når du henter hjem hesten.

Redigert av - xxxx den 07/12/2005 15:01:29 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  15:03:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
veldig flink med unge hester.. men vet ikke hva han tar..

Rundt syv tusen tror jeg

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/12/2005 :  15:09:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det stemmer.De fleste ligger på den prisen.. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  15:21:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det stemmer.De fleste ligger på den prisen..

Opprinnelig postet av In Nancyville

Blir en rimelig god timesbetaling ja

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  15:49:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan ha flask å få det litt billigere (i Norge). Da jeg hadde hesten min til trener, betalte jeg 4500 kr i måneden, og dette inkluderte alt (+ skoing). Kan hende jeg fikk det såpass billig fordi jeg kjente treneren, men det er verdt å forhøre seg litt rundt:)
Hege Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  16:47:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
og hvor var det da?? Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/12/2005 :  23:19:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kan seff ha flaks,få det billigere osv., men da er det enten via bekjentskaper (som en nevnte her), eller at det ikke er en så etablert og professionell trener/rytter.
I utgangspunktet (og det er vel det man må gå ut fra) ligger prisen på 6-7500 kr. i Norge.

I Sverige derimot får du professionelle yrkesryttere til samme pris som jeg (ikke-professionell) kunne tatt liksom..
Her i Norge tar jo "vanlig mann i gata" glætt 5000 kr. for å ha andres hester i trening.
Det er vel egentlig cluet her.

Redigert av - xxxx den 07/12/2005 23:32:58 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  15:06:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blir en rimelig god timesbetaling ja

(regner med at det var en kommentar til 7000 kr mnd)

Blir det virkelig det? om du deler 7000 kr på 31 dager får du 225 kr dagen. For dette blir hesten satt ut/inn, pusset, møkket for, ridd (riktignok ikke 7 dager i uken men) og det inkluderer mat. Si at 25 kr dagen går til høy så er du nede i 200 kr dagen FØR kraftfôret er trukket fra. Så har du selve boksleien (hesten tar jo opp en plass man ellers kanskje kunne leid ut) i tillegg kommer flis, vedlikehold og strøm til stall. Slitasje på utstyr, dekning av forsikring til seg selv.... Synes faktisk 7000 kr er en akseptabel pris når man tenker på at vedkommende har dette som en inntekt i hvertfall. Har selv hjulpet en travtrener litt med regnskap og der så jeg virkelig hva timesbetaling han hadde på å trene de hestene.. Jeg forstod godt prisen og jeg mener den kan forsvares dersom vedkommende har utdannelse eller svært gode kunnskaper.

Men for all del, selvsagt finner man billigere alternativer som kan være minst like bra og ingen vits å kaste vekk penger heller. Var bare ment som en liten "tro ikke at de vasser i penger av den grunn" ;)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  15:23:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Var bare ment som en liten "tro ikke at de vasser i penger av den grunn" ;)

Og det tror jeg heller ikke de aller fleste gjør.
Blir jo selvfølgelig et litt annet perspektiv på det når man setter opp et regnestykke slik du gjorde, og veldig mange gjør jo ikke dette kun for å tjene på det.
Men du har helt rett, det blir ikke så høy timesbetaling alikevel

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

ennergårdsfreja

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  08:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har pratet med Per på Skauen Ridesenter for ca 1 mnd siden. Han tar 8- 10 000,- pr mnd, avhengi av hvem som trener hesten og hvor ofte.

Hilsen Hilde
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  21:39:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg fikk beskjed om at trening på skauen kostet vanlig boksleie + evnt fasiliteter som måking, utslipp osv, også tok han 300 kr for hver time hesten ble trena. helt akseptabelt, synes jeg..

Men jeg vet ikke om han var så innmari interessert i å ha hesten min hos seg da...bare en liten feeling jeg fikk...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.