hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - nordlandshest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 nordlandshest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Lopke

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:25:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den minste hesterasen er fallabella :) mikrohest..
Hørte at Islandshesten også betegnes som hest, har ikke peiling på dette selv men hva med fjordhest og lyngshest, de går da vel ikke under hesteklasse fordi rasen heter noe med hest?
Er i stangmålet 1.48 sluttmål for ponny og alt over regnes for hest? eller er jeg helt på jordet her??
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/12/2005 :  23:35:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei jeg aaner ikke.. Har hørt at NL er hester i mindre str. rett og slett. derfor telles de som hester.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:44:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei jeg aaner ikke.. Har hørt at NL er hester i mindre str. rett og slett. derfor telles de som hester.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Har hørt noe lignende jeg også... Det samme med Både IslandsHEST og FjordHEST...
Men, ikke vet jeg....

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  11:24:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Nordlandshesten er nok ikke den minste rasen nei
Den kan bli 140 i mankehøyde, men de fleste er vel rundt 135
Ingen av våre er stae, men kan hende mange andre er det?? ikke vet jeg
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/12/2005 :  11:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
minste rase? :S Ingen som har sagt det vell.

Nordlandshoppa mi er ikke direkte sta, men egenrådig.

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  00:05:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempeflott rase. Hardfør, passe størrelse og en del flotte farger. Skal jeg ha hest noen gang blir det nok nordlandshest. :) Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  18:11:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grunnen til at man vel regner både nordlandshest, islandshest og fjording som hest framfor ponni (selv om det er det de er i størrelse), er vel kanskje den at de er hest i hodet og bygning, selv om de er "små".

På stevner er det jo derimot bare størrelse som teller, så sånn helt praktisk så har ikke hestebegrepet noen betydning angående de ovennevnte rasene. Ifølge reglement er de ponnier uansett.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  18:41:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er fjordingen hest i bygning?? Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/12/2005 :  19:12:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg stelte en nordlandshest for mange år sia, ei lita hoppe som het Wendy. Hun kunne være litt av ei ku noen ganger, sta som fy! Men jeg husker henne best som verdens snilleste hest som kunne brukes til hva det skulle være! Hun hoppa, var stødig på tur og en suuuper kjørehest. Om vinteren drog hun oss villig på ski og akebrett, og var ellers bare en artig skrue å ha med seg overalt.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 11/12/2005 :  20:08:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hun kunne være litt av ei ku noen ganger, sta som fy! Men jeg husker henne best som verdens snilleste hest som kunne brukes til hva det skulle være! Hun hoppa, var stødig på tur og en suuuper kjørehest. Om vinteren drog hun oss villig på ski og akebrett, og var ellers bare en artig skrue å ha med seg overalt.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Tror Maxi kjenner seg igjen. Hun ville nok ALDRI skadet meg, men fy f*** så sta! Har aldri vært borti noe mer egenrådig vesen i hele mitt liv! Jeg synes hun er utrolig fasinerende egentlig, jeg! Men likevel så er hun like sta som snill. Hun er også utrolig smart og søt! Hun kan være en ekte sjarmør! Og hun tenker mye selv! Så

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  11:44:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en lyngshest,super hest. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:31:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er fjordingen hest i bygning??

Opprinnelig postet av Lopke

Tja...vil si en fjording er like mye hest i bygning som en islending eller nordlandshest. Nå tenker jeg ikke på "stor brun" hest, men de litt tyngre rasene.
Gå til toppen av siden

marianne_gjøsti

» VIP

Skrevet - 23/12/2005 :  11:00:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes nordlandshester er verdens beste rase!!! Kanskje fordi jeg har en fantastisk nordlandsvallak selv!! Men uansett, de er snille, passe store, søøte, kan brukes til det meste (min kan ikke kjøres med), raske +++++++. Er det mange som tror at nordlandshester er trege??? Har hørt at det er mange som har den oppfatningen... Det er de i alle fall ikke!! Ikke min i hvertfall Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  23:52:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
nordlanshester er ikke trege..ikke min vertfall=)hehe..
traver vedsiden av svære varmblodstravere han 0 problem,å galopperer nesten fortere enn de og=)men så mistenker eg han jo for å ha en rakkett i rompen eller noe sånn fart det er på han..hehe

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 25/12/2005 :  15:56:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nordlanshester er ikke trege..ikke min vertfall=)

Opprinnelig postet av Brun best

Ikke min heller=), det mangler ikkepå fart;-)

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.