hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tilskudd,vitaminer. Hva bruker dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Tilskudd,vitaminer. Hva bruker dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Josephine87

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  11:02:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er SÅ mange forskjellige tilskudd/vitaminer man kan gi hestene, blir så forvirret.
Alle som leverer for har jo en slags form for tilskudd/vitaminer.

Hva bruker dere/for hva og hvor mye må dere betale?

Selv er jeg mest fornøyd med Equistro sine produkter!

www.equistro.no

Lopke

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  11:33:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Viser til tidligere inlegg uten noen svar: http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=8290
og denne: http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=8293

Dette har vært kjempebra!!
ellers bruker jeg litt hvitløk i pulverform (husker ikke leverandør) og havsalt
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  12:53:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brukte red cell en gang for mange år siden, men fant ut at lommeboken ble tom og vitsen med det var meget liten!
Så i de senere år har jeg ikke gitt annet enn litt hvitløk og salt. Så lenge hesten får variert og godt for, er det ikke nødvendig å gi noe ekstra, det koster ofte mer enn hva det gjør nytte:)

Hege Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  14:57:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg forer hesten min kun på høy og havre og som vitamin tilskudd får han Chevinal,hvitløk og havsalt.

Bruker ca 200-300 kr i mnd på tilskudd

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 06/12/2005 :  15:32:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Pånnis får Mutitilskudd Hest fra FK, koster ikke så veldig mye, blir kanskje 50 kr mnd. I tillegg får han Hilton Herbs Hackaway respiration formula for luftveiene. Dette er ganske mye dyrere... Med norske priser kommer det opp i nesten 400 kr mnd, men jeg sender fra England, så da kommer det ned på godt og vel halvparten.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  15:53:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tja, hva får hesten min? Jeg aner ikke hva det heter, jeg - fikk det av søsteren min, en svær bøtte. Men er usikker på om jeg gidder å kjøpe ny når det er tomt, tviler på at det har noen særlig stor effekt. Eneste positive er at det er salt i det, dyret har ikke skjønt poenget med saltstein..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:06:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Gamlegutten min får tilskudd fra St.Hippolyt for luftveiene sine, der får han Lamin ( som hjelper mot bl.a. kronisk vevsbetennelse ), Mucolyt ( for luftveiene ) og hver 3.uke får han Equimun ( for immunforsvaret sitt ). Han hostet mye tidligere og veterinæren hadde gitt ham opp, men etter og ha brukt dette i 1-2 mnd var han fri for hoste, og har vært det siden ( * bank i bordet! * ).

Den andre hesten min har en veldig sensitiv hud og myk pels som bllir veldig fort slitt bort. Dette er ofte et problem for skimle og hvite hester. Men siden dette er et stort problem for ham ( siden han da ikke kan ha på seg dekken eller salunderlag uten at det sliter på pelsen og han blir sår ) får han nå Microvital og Hippolinol ( som er en olje ).

Der er målebeger til hvert tilskudd og de får et beger av hvert til dagen. Det koster jo litt, men heller det og få friske gode hester som trivest i hverdagen :o) Hadde jeg ikke sett bedring hadde jeg sluttet med det. Men begge hestene har meget igjen for dette, så da fortsetter jeg og gi dem tilskudd.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:55:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg bruker multitillskudd fra Fk fordi hestane mine får så lite kraftfor no. Og gir litt havsalt dersom hestane har svetta ein del. Ellers bruker eg ingen ting anna.

Redigert av - Lucinda: den 06/12/2005 16:57:33 Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  18:32:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Gir mykje kraftfor no, så gir ikkje anna tilskudd enn biotin (etter råd fra hovslager) og havsalt (ho har ikkje forstått dette med saltstein..). I fjor fekk ho mindre kraftfor, så da eg eg multitilskudd fra FK. Skal forøvrig gi Hilton Herbs Top Coat fra mars til september, da eg har ein mistanke om at ho har ein mild form for knottallergi (klør i hale og man om sommaren). Fra februar skal ho få ekstra kalk, da ho er drektig og føllet veks mest i denne perioden.

Om hesten får dekt vitaminbehovet sitt gjennom kraftforet er det ikkje noko poeng i å gi tilskuddsfor. Får hesten derimot lite kraftfor er Pluss Champion Multitiskudd fra FK eit godt vitamintilskudd. Du får det både i pulverform, og som pellets. Eg betalte 177 kr for 8 kg sist eg kjøpte det. Les om det her, og her.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  21:28:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
multitilskudd fra FK. 150 kr for 8kg. Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  11:22:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Jeg kjøper tilbake gamlehesten min nå og siden hun kun skal gå på rent kraftfôr (altså ikke ferdigpellets) så da må jeg ha et tilskudd. Salt er en selvfølge, men på vitaminfronten har jeg ikke bestemt meg helt enda.

Heller mot Equivite nå (det Spillers har) http://www.spillers.no/tekstsider.cfm?text_id=20522
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  11:40:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her spises det Equilibra (ca 2,5dl pr lavatrikk) og salt.
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  13:12:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Salt og hvitløk (+ noe kraftfòr (gull) og gulrot hver dag)

Multitilskudd om hesten ikke får nok kraftfòr til å dekke vitaminbehovet.
Og ølgjær etter behov.

Therese
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  13:22:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine får Naturmine,Debiomerket tilskudd.
Ingen fare for overdosering,kroppen kan selv kvitte seg med eventuelt overskudd. Supert! Har sjekket hesten,og alle verdier er normale.
Liker at det er "rent",ikke brukt avfall fra industri.

Ellers har jeg brukt flere andre typer tidligere,som Jermin,champion,Elite.
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  13:40:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
havsalt, hvitløks pulver og champion komplett.
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  14:43:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ingen fare for overdosering,kroppen kan selv kvitte seg med eventuelt overskudd.

Men kan det da inneholde alt det skal? For det er da vitterligen flere ting som kan overdoseres. Eller mener du bare at du mener at hesten selv stopper å spise før den får overdose?
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.