hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprenger-bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sprenger-bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/12/2005 :  22:46:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har prøvd det? Ta et vanlig todelt messing og et sprengerbitt messing/kobber, hvor mye merket DU forskjell på hesten din?

carambee

Skrevet - 06/12/2005 :  02:19:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
tja, merket ikke mye forskjell egentlig. i forhold til stålbitt
Men tror metallet i dem er litt "mykere",ser ut som det er mer kobber i det. og da er det vel litt mer smag til å stimulere "suge--refleks" også.

Har ikke ridd så mye med det da. For det var for stort.
Samme str som mitt andre trinsebitt, men var faktisk en cm lenger

Så nå sitter jeg med et bitt til flere hundre kroner som jeg ikke kan bruke

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  08:54:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så nå sitter jeg med et bitt til flere hundre kroner som jeg ikke kan bruke

Opprinnelig postet av carambee

OT: VET dette ikke er et annonseforum; men send meg en PM om du kunne tenkte deg å selge. Oppgi type og størrelse=)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  10:57:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg merket ikke mye forskjell på en vanlig trinse og sprenger-bittet, men hesten fungerte iallefall bra på det:) Jeg kjøpte det litt på impuls da, etter anbefaling fra en trener, angret meg litt etterpå, for jeg betalte nok mer enn hva det gjorde nytte...

Ot: skal selge mitt jeg også, men hadde det på et bruktmarked, og de har visst klart å rote det bort.. Har prøvd å få taki de ansvarlige, men får aldri noe svar.

Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  11:59:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal selge mitt jeg også, men hadde det på et bruktmarked, og de har visst klart å rote det bort.. Har prøvd å få taki de ansvarlige, men får aldri noe svar.

Rotet de bort bittet?
Hvis ikke send meg en PM om detaljer

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/12/2005 :  12:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ler! Alle vil ha sprenger-bitt visst. Tror det er litt motesak... Jeg har også kjøpt meg et, men har ikke begynt å bruke det enda. Ville vite om det DERE mente det var noe effekt før jeg tok av lappene osv. Men det jeg reagerte på var at dette var litt tykkere enn det jeg vanligvis bruker. Håper ikke hesten blir gående og gape av den grunn....
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/12/2005 :  01:23:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jo.. Alle vil ha sprengerbitt.. litt plutselig vil alle ha det som er nytt, sånn er det jo med alt:)
Men hvis man skal ha messingbitt, med funksjonen som det har må man jo kjøpe et sånt...
De billigere bittene er jo mest bare farget som messing, men har ikke de egenskapene at hesten vil "suge" mer på det.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  10:30:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg skal prøve sprengerbitt på forhesten min for første gang til uka. Så da får jeg se om det er verdt prisen ;)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/12/2005 :  04:35:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Sprengerbittet er visst ikke vanlig messing fant jeg ut
Tok dette fra PG Løwenborg sin side:
Dette bittet er laget av det pattenterte materialet aurigan fra Sprenger. Aurigan består av 85% kobber, 4% Silicon og 11% Zink. Denne spesielle sammensetningen gir en god smak slik at hesten oppmuntres til å tygge på bittet, produsere mere spytt og aksepterer bittet lettere enn bitt i andre metaller.Dette bittet kan brukes i både sprang og dressur-konkurranser

Hva andre messing-bitt inneholder for noe er jeg ikke sikker på...

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  15:34:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sprenger har egen hjemmeside her:
http://www.sprenger.de/hs/index.php?lang=eng&abt=0&bereichid=start

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.