hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tilbake til barndommen...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 tilbake til barndommen...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  19:06:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
når jeg ser barnehagebarn som springer rundt og leker, hopper i sølepytter, ruller i sandkassa, syns tiss promp og bæsj er hysterisk morsomt, rusjer akebrett, skryter av hvem som har sterkest pappa, tegner merkelige strekmenn og liknende blir jeg nesten litt misunnelig... kunne tenkt meg å være barn igjen... barn virker så bekymringsløse, og de kjeder seg nesten aldri, de finner bestandig på noe å gjøre...
de slipper regninger, ansvar, kjærlighetssorg osv... de får på seg bobledressen og springer ut i søla uten å tenke på at mor må vaske dressen etterpå...
savner å være barn helt uten bekymringer jeg...

så jeg tenkte at kanskje folk ville skrive inn noen barndomsminner her...? uten/med hest, artige, triste, gode, dårlige...?

begynner jeg da...:)

når jeg var ca 3 år fant ikke barnehagetantene meg når vi skulle inn spise... det ble jo krise i barnehagen og de lette overalt... noen kjørte langs veien for å se om jeg kunne ha kommet meg ut av barnehage området... tiden gikk uten at de fant meg... mamma og pappa ble oppringt av stressa barnehagetanter som måtte fortelle at de hadde mista ungen deres... Så kom en liten pjokk bort å sa at han viste hvor Siv var... barnehagetantene fulgte etter og fant meg, tidligere på dagen hadde søppeltømmerne vært der og tømt søppel (dere husker kanskje de gamle metallsøppelbøttene med gitter som kunne åpnes forran?) jeg hadde klart å kommet meg inn i den (via gitteret) og krøllet meg sammen i bunnen å lå der å sov, veldig godt...:)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)

siljeho

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  19:21:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe så nudelig:)

Jeg også kunne tenkt meg tilbake til barnehage stadiet:)

Jeg husker godt en gang hvor mamma hadde dratt med seg bestemor til byn. Jeg viste ikke de ville bli sene, så når klokka var fem satte jeg meg under bordet hvor vi pleide og spise, satte i gang og bælje. Tanta som var igjen viste ingen råd og fikk meg ikke frem. Men shærsten min han var der fortsatt og satte seg under bordet med meg og trøstet meg helt til mamma kom for å hente meg. Da ble jeg glad skal jeg si deg:)

Var vel fire eller noe og shærsten min fem:P Var tider det:)

Mvh Silje Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  22:57:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hehe... ja d var tider det!!

har fått gjenfortalt at når jeg var 2-3 år hadde jeg krøpet inn i paddocken til nabohesten, som hadde rykte på seg for å være mannevond og sparket og beit alle som kom i nærheten... mamma holdt på me noe annet, så når hun snudde seg så hun meg, sitte inne i paddocken, under hesten, der jeg sto/satt å stakk fingeren opp i magen på hesten!! mor vart jo lettere hysterisk... men hesten gjorde ikke noe han, sto helt i ro, og turte omtrent ikke å røre en fot engang... litt rart i å me at denne hesten liksom var så "mannevond", kanskje den merket at jeg var liten, ufarlig og sårbar...?

ingen andre som har barndomsminner...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  23:12:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(...) hopper i sølepytter, ruller i sandkassa (...) rusjer akebrett, skryter av hvem som har sterkest pappa, tegner merkelige strekmenn og liknende blir jeg nesten litt misunnelig... (...) de får på seg bobledressen og springer ut i søla uten å tenke på at mor må vaske dressen etterpå...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Slikt gjør jeg enda!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  23:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
når jeg var ca 3 år hadde broern min en islandshest som het junita. en dag skulle jeg være med han ut i stallen for han skulle møkke, å da måtte han jo sette hesten ut i hagen. så han satte junita ut i hagen og satt meg oppå der til han var ferdig å møkke. når mamma kom ut ble hun helt forskrekket og løftet meg av med en gang, men jeg ville jo ikke av så jeg hylgrein...;)

en annen gan da jeg var rundt 2års alderen hadde jeg fått en bolle av mamma, og det hadde junita merka så hun satte i full fart etter meg. mamma ropte at jeg skulle slippe bollen og få en ny, men det ville jo ikke jeg. så snubla jeg da... og junita bråstoppet.. hehe har alldri sett en mer barnevenlig og stridig hest som hun... r.i.p junita mi<3

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  00:26:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Har fått gjennfortalt at da jeg var liten, var vel 2 eller 3 år gammel så satt jeg og morfar og klappa den søte hunden deres. Jeg var ganske flink til å prate til å være så liten, så når morfar sa at jeg måtte kose den fine voff voffen sa jeg "Det heter ikke voff voff, det heter hund. Og jeg var ganske så streng og nøye på at det skulle være rett.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 06/12/2005 :  08:15:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Sukk* Jeg er jo et barn enda (12 år), og jeg og vennene mine hadde det moro i barnehagen vi=P. Husker veldig godt det, det var ganske moro, og vi hadde den kuleste fyren når vi måtte på sånn tur-greier!

Men nå, så gruer alle seg litt til ungdomsskolen. Vi har alle en mistanke om at læreren skiller oss, det har han sagt på noen foreldremøter. Og det vil vi IKKE! Selv om noen er bedre venner enn andre i den klassen, så er vi liksom et team. Når alle tenker finner vi på sååååå mye morsomt! f.eks:

Vi hadde kafe for en stund siden, og da kom vi på altslags! Vi skulle selge kjeks, og det eneste vi trengte for at det skulle se fint ut var noen servietter og en limeske, og så vips! Der var den ferdig. Så hang vi opp en postkasse for å få en tilbakemelding fra gjestene=P. Det var moro å lese alle de hyggelige lappene;-)

Og så en gang så laget vi en menneskepyramide. 3-4 underst, 2 over det og så holdt de den minste tassen i klassen, og han hoppet på magen, ryggen ++ til de andre og de tok imot. Teit og barnsligt, men vi blir nok aldri skikkelig voksne=P

Og så mye til jeg ikke har tid til å skrive!

Så jeg kommer til å savne det, nå er det bare et halvt år igjen her, så er de teite, morsomme, barnslige stundene våre ferdige... Gudene vet hva vi ikke har gjort! Men likevel... Vi blir nok det kullet på ungdomsskolen med best miljø, beste lagarbeidet ++

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/12/2005 :  10:55:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
I barnehagen lekte vi altid familie med barn. Vi plaga med oss guttonga, og tok med en dokkebaby. Så brukte jeg altid og være hund selv

Men jeg føler meg som et barn enda jeg Noe av det Dr_ag_on_86 ramsa opp gjør jeg enda. Som å springe rundt og leke, hoppe i sølepytter, ja, enkelte ganger synes jeg tiss, bæsj og promp kan være hysterisk artig, rusjer akebrett(det gjorde jeg sist igår ;D), jeg kan også begynne og snakke om hvem som har sterkest pappa og tegner nesten ikke annet enn strekmenn :)
Jeg blir aldri voksen jeg :)

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  14:04:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
jeg er jo bare selv 12,men jeg kan jo skrive om det da jeg var mindre
jeg husker en gang at jeg var i barnehagen,så stakk jeg og vennene mine av gårde. (ut fra barnehagen) vi stakk til et sted der det var masse gjørme og vann. vi satte oss fast,men så hadde en av "barnehage" tantene lagt merke til at noen barn var borte.
så hu fant stedet der vi lo og satt fast i gjørma vi hadde det gøy.
Det var gyllene tider det

en annen gang dro jeg på oppdagelses ferd i barnehagen. Jeg skulle leke voksen og hjelpe andre barn på min alder. det var jo vinter, og mange kranglet om hvem som skulle ha spaden, jeg kom for å ordne opp.. neida.. de ble så sure og kastet snø-baller på meg.. tissa på meg jeg

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  15:42:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg huske ikke hvor gammel jeg var men jeg tror jeg var ca 5, og lillebror skulle begynne i samme barnehage... og alle skulle jo leke med den nye gutten, jeg fikk et raserianfall uten like, jeg hylte og vrælte og ble så sint!!! for det var MIN bror og hvis jeg ville leke med MIN bror skulle ikke noen andre gjøre det... oppførte meg som om han var min egen leke eller noe...

så husker jeg vi hadde egne gutte og jente "gjenger" og brukte å synge "lang lang rekke, gutta er så frekke, vet du hva de gjorde, de tissa under bordet..." hehe...

og en gang jeg skulle dytte på dissa til en annen jente (slik bildekk-disse) og dum som jeg var snudde jeg meg etter en lyd ellr noe, og når jeg snudde meg tilbake igjen traff dissa meg rett i fleisen... neseblod, lett hjernerystelse og hyling (slike hyl som bare unger kan få til...;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:05:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Husker en dag i barnehagen. Da satt jeg og en veninne ved en snøhaug vi hadde lagd. I den snøhaugen hadde vi bygd en stall, og der bodde lekedyrene våre. Jeg husker det veldig detaljert den dag idag hvordan vi "drev" gården vår der i haugen. Jeg husker også at utpå våren kom en jente og ville ha lekekua si inni der. Da rottet jeg og veninna mi oss sammen og fikk den andre jenta til å grine. Det var jo veldig slemt gjort, men jeg husker at jeg forsvarte den snøhaugen med nebb og klør..

Edit: Trykkleifer

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 06/12/2005 16:07:11 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  17:21:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men nå, så gruer alle seg litt til ungdomsskolen. Vi har alle en mistanke om at læreren skiller oss, det har han sagt på noen foreldremøter. Og det vil vi IKKE!

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Ble splittet fra mine to bestevenner når jeg begynte på ungdomsskolen. Trist da jeg fikk vite det, men gikk over etterhvert. Har nå fått masse nye venner

Back to topic:
Er jo fortsatt et barn på en måte jeg og da.. Men det var tider.
Rundt skolen vår hadde vi masse jernstenger som jeg lekte var hester. Stakkar vennene mine som ikke var interesert i hest. De måtte leke hest med meg.

Å renne på akebrett er jo bare så gøy, og strekmenn går det fortsatt mye i.. De barnsligste ting kan være veldig gøy, som å:
-Rusje i sklie når det er snø uten noe spesielle vinterklær. Blir kaldt etterhvert men kjempegøy

-Ha konkuranse om å få tak i en istapp som henger oppe på en vegg først..

Gjør mye barnslig sammen med bestevennene mine, men vi er alle tre ganske så barnslig. Hvertfall to av oss

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 06/12/2005 17:23:00 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:36:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Husker jeg pleide å ringe til politiet (det eneste nummeret som funka på telefonen for en 4 åring), politiet svarte jo alltid på telefonen nemlig. Så ropte jeg på mamma og fortalte at det var onkel som ringte og ville prate med henne
Therese
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  20:02:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he... Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  20:33:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men nå, så gruer alle seg litt til ungdomsskolen. Vi har alle en mistanke om at læreren skiller oss, det har han sagt på noen foreldremøter. Og det vil vi IKKE!

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Ble splittet fra mine to bestevenner når jeg begynte på ungdomsskolen. Trist da jeg fikk vite det, men gikk over etterhvert. Har nå fått masse nye venner

Back to topic:
Er jo fortsatt et barn på en måte jeg og da.. Men det var tider.
Rundt skolen vår hadde vi masse jernstenger som jeg lekte var hester. Stakkar vennene mine som ikke var interesert i hest. De måtte leke hest med meg.

Å renne på akebrett er jo bare så gøy, og strekmenn går det fortsatt mye i.. De barnsligste ting kan være veldig gøy, som å:
-Rusje i sklie når det er snø uten noe spesielle vinterklær. Blir kaldt etterhvert men kjempegøy

-Ha konkuranse om å få tak i en istapp som henger oppe på en vegg først..

Gjør mye barnslig sammen med bestevennene mine, men vi er alle tre ganske så barnslig. Hvertfall to av oss

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

jeg og bestevenninna mi hadde også disse gjerde-"hestene"
rundt skolen var de et slikt nettinggjerde som var litt gammelt, så de var ganske bøyd, så det bre på en måte et "sete" så jeg ov venninna mi la masse gress oppå og bandt en genser oppå gresset (salen) og bandt fast no tau (stigbøyler) så satte vi oss oppå og gynget ivei, (ble jo gynging sidelengs, minnet kanskje ikke noe mye om en hests bevegelser, men d gjorde ikke noe) og etter "rideturen" , "salte" vi av og ga "hestene" høy... og kraftfor (som da besto av jord, sand, røtter, blader og annet snusk....) og engang i bladt ble de også vasket.. (med sølevann)
så mens resten av klassen var opptatt av å leke Star Wars, Brødrene Dahl ++, satt jeg og vennina mi å gynget på gjerdehestene våre... lærerne må jo ha trodd vi var tullete der vi sto i friminutt etter friminutt og plukket gress til gjerdet og vasket det med sølevann...;)¨det var tider det!!

Madam Fame

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  22:59:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
hehe.. får slenge meg på.. Kjenner til de gammeldagse søppeldunkene jah.. klart å slikke på en slik en som dermed resulterte i at tunga ble sittende fast!! hehe.. (midt på vinteren)

Hå en annen gang ballanserte vi på noen tomkasser, vinter igjen, og is på et par av kassene, gjett hvem som sklei, og slo i filler ei tann, og bare var blod, joda, var meg det!

En annen gang så stakk jeg av sammen med to gutter, og gjemte oss i garasjen til han ene.. Vill panikk i barnehagen, og mora til han med garasjen, ble antagelig tilkalt, og fant oss i garasjen.. vi fikk ikke komme ut mer den dagen.. hehe..

akk jah.. det var tider det.. Men det er jo igrunnen greit som jeg (iallefall) har det nå.. kan gå hjemme hele dagene å pussle med mitt, stelle kalvene, hestene, og ta livet med knusende ro, og slippe å sitte i kassa på en butikk..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.