hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klipper dere værhårene på hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klipper dere værhårene på hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

amayan

Norway

Skrevet - 10/07/2003 :  20:36:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
det var en grunn til av de har værhår; da de var ville brukte de dem til å føle seg fram til mat og sånn. nå får de jo bare maten rett framfor seg og slipper å lete. seffe er det noen som går ute og leter for det, men det er ikke noen grunn til at de har håra lenger.. selv gidder jeg ikke å barbere de bort, selvom treneren min sa at jeg skulle det. det er jo mye finere uten, men jeg bare gidder ikke å barbere hele tiden...

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2003 :  11:18:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Synes dette skjønnhetshysteriet på hest går litt for langt jeg da hvis folk begynner å barbere vekk værhårene... De er jo der for en grunn. Hesten føler seg frem til mat med de og iallefall min hest, som går ute på grass har god bruk for de:) De som ikke går på grass har kanskje ikke noen spess bruk for de, vet ikke jeg, men synes som sagt det går for langt.

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 13/09/2003 :  23:51:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Nei, jeg lar vær-hårene være som de er og for det de er ment for.Et sted går grensa..Prøvde det en gang i forbindelse med et stevne og en klasse hvor blt.hestens utseende telte,og etter ca.1 uke ble hesten veldig plaget av "stubbene" som stakk.Det var så vidt den ville drikke vann..Så da blir konklusjonen for mitt vedkommende at jeg får ta til takke med en dårligere plassering..
Gå til toppen av siden

kinebreland

» VIP

Skrevet - 07/10/2003 :  10:13:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er faktisk ikke låv å fjerne de (dyrevernsnemda), de har tross alt en viktig funksjon for hesten. Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2003 :  15:46:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
det er dyremishandling å klikke de!!!!!!hvem legger merke til værhåra da? jeg enser de ikke en gang, på noen hest!!!!
la de heller være du!!!!

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2003 :  15:48:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hehe, kliPPe

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2003 :  15:44:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er så lurt å klippe værhåra ;) så det på en katt en gang ;) katta holdt på å tryne =) hehe =) de er mye søtere med dem en uten. Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  22:12:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heyzann! eg suns ishe hester ska ha så lange værhår______________________________ men på kose hester\turhester så går d jo bra då;) me hetsre så går på stevne suns eg kan stusses. å grand prixer å sånn barberas! hehe d e min meinig jah...
Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

nemo
» VIP

Skrevet - 13/12/2003 :  22:46:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er faktisk ikke lov til å klippe hårene kortere enn 1 cm, pga at de trenger dem når de skal spise o.l. Stawardene på stevnene skal faktisk skjekke dette når de går i stallene og de som har kortere hår enn dette skal få "refs" evt gult kort. Om det er fint eller ikke spiller ingen rolle så lenge det går utover hesten velbefinnende! Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  23:34:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Hvor står det at det ikke er lov?
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

nemo
» VIP

Skrevet - 14/12/2003 :  17:40:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jammen ikke helt sikker, men var assistent til en steward på et stevne en gang, og det var hun som sa det... Spørs om det er noe dyrevernlover eller noe, for jeg har ikke funnet noe i NRyF sitt reglement. Skal sjekke litt... Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  18:28:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Sjekket litt i NRYF's reglement + diverse dyrevernlover og finner ikke noe. Men, det hadde vel egentlig ikke gjort noe om det ikke var tillatt å klippe værhår ...
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  20:17:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Enkelt og greit: NEI!
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 16/12/2003 :  18:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
uff..jeg må le noen ganger...VÆR SNIL Å SJEKK KILDENE!om noen har hørt det eller sagt det, eller ditten og datten er det dermed ikke sikkert det er sant! Om du har hørt at det står i NRYFs reglement eller i dyrevernloven, eller at noen har ansvar for å sjekke værhårene på stevner, vær snill å sjekk det først...jeg blir helt skremt jeg altså.. Gå til toppen av siden

nemo
» VIP

Skrevet - 16/12/2003 :  20:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan nå prøve å finne frem selv! Det er jammen ikke mange lover som står noen plass på nettet. Og dersom stewarden på et stevne sier det, så bruker jeg ikke mye tid på å sjekke om det hun sier er sant; såpass stoler man da på folk! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.