hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hest med spatt for 60.000
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hest med spatt for 60.000
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

eligj

Skrevet - 04/12/2005 :  18:27:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aldri kjøpe hest med spatt?

Hva om du er dressurinteressert, du er ikke så veldig erfaren, men får sjansen til å kjøpe en eldre, lettridd læremester du kan starte middels med veldig billig fordi den har spatt. Veterinæren mener det er gode muligheter for at den kan greie seg et par år til ved fornuftig bruk. La oss si at du kan kjøpe denne hesten for 50000, og du har overhodet ikke råd til å kjøpe en dyrere hest. Alternativet er å kjøpe en unghest, som kanskje kan gå middels om 5 år, kanskje aldri..

Ville du tatt sjansen?
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  19:39:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Mmm.. Litt vrient spørsmål.

For:
- Du kan lære mye av en så flink hest
- Du kan komme langt på to år med en så flink læremester og jevnlig instruksjon

I mot:
- Du kan bare bruke den et par år til slik du vil
- Du må se etter en ny hest om et par år
- Det blir hardt å se i øynene at hesten ikke duger til å trene så hardt som du kanskje vil
- Du kan/bør ikke hoppe med den (selv om det så bare er ute i skogen)

Konklusjon: Nei, jeg hadde ikke tatt sjansen pr dags dato.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  19:53:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hva om du er dressurinteressert, du er ikke så veldig erfaren, men får sjansen til å kjøpe en eldre, lettridd læremester du kan starte middels med veldig billig fordi den har spatt. Veterinæren mener det er gode muligheter for at den kan greie seg et par år til ved fornuftig bruk. La oss si at du kan kjøpe denne hesten for 50000, og du har overhodet ikke råd til å kjøpe en dyrere hest. Alternativet er å kjøpe en unghest, som kanskje kan gå middels om 5 år, kanskje aldri..

Ville du tatt sjansen?

Opprinnelig postet av eligj

Nei ikke hvis dette skal bli en ridehest. En selskapshest med spat hadde jeg kansje kjøpt men 60.000 for denne er virkelig mye. Da vil jeg anbefale å kikke på hester i DK. Du får mye bra for 25.000 som fint går LB uten skavanker. Kan godt være behjelpelig med dette.
Hadde det vært en hoppe kunne en ha brukt den til avl, men når ikke det er mulig og hesten kansje bare er ridbar i to år til, vil du da kjøpe ny må du kansje selge denne og jeg kan love deg du ikke får 60.000 for en 14 gammel vallak med spat. Dette blir det bare masse utgifter på.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  20:49:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med flere her. 60 000 var kanskje litt dyrt for en sånn hest. Ville heller ha sett meg rundt etter en annen en, som var helt frisk.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  21:57:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Ja, det ville jeg også gjort. Kan få utrolig flott hest til 60.000, hvis man bare har tid til å lete litt :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 04/12/2005 :  22:47:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
De som kjøpte den fikk vel besjed om at hesten hadde spatt? Jeg ville uansett ikke betalt 60.000kr for en 12år gamel valakk som kunne så lite! kunne kansje gitt 15-20.ooo kr for den... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/12/2005 :  23:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ville du tatt sjansen?

Opprinnelig postet av eligj

Nei, jeg hadde ikke tatt tjangsen!!! sitat: kan greie seg et par år til ved fornuftig bruk. Hva om den varer bare et år da? da er det mange penger tapt da!

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 05/12/2005 :  15:11:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Ikke bare det, men man vet at man ender opp med en hest man selv må bestemme slakte-datoen på. Dét er ikke det mest morsomme ved å ha hest.

Ikke sant, ulykker kan skje, og vi kan alle som en havne i en situasjon der vi må ta det valget. Men, nå man kjøper en syk hest og planlegger å bruke denne til den ikke "fungerer lenger" så står man der da. Etter at den er "brukt opp" så kan den heller ikke selges igjen, og da skal man altså stå der med sin nye kompis som man har opplevd masse med de siste årene og bestemme at "nei, nå skal du dø".

Selvsagt lager jeg Penny-historie ut av det nå, men en hest som er vant med å trenes og brukes mye tror jeg ikke vil trives som pensjonist på beite resten av livet. Det å bruke mye penger på å kjøpe en hest man vet er syk og som man vet at man skal slakte/avlive om kanskje noen få år..... Jeg hadde ikke gjort det. Om hesten kunne fungert som turhest for en rytter med lavere ambisjoner enn en selv, ja. Men, om spatten er slik at hesten faktisk ikke kan brukes etter noen år - nei.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  21:48:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Ja, det må være noe av det verste. Å kjøpe en hest som du kanskje vil ha i flere år, og vite at det er du som må bestemme datoen den skal avlives. Hesten det er snakk om her, er en hest som liker å bli brukt, blir han ståendes i noen dager, kjeder han vettet av seg, og begynner å gnage på alt han kommer over. Så jeg kommer nok aldri til å kjøpe meg en hest med spatt, uansett grad.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  21:34:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
ser flere her kommenterer at hun kan være heldig å få solgt hesten...
jeg vill heller si at hun er heldig om hun finner noen som er såpass uerfarne eller uvitende nok til å kjøpe en 12 år gammel valakk med spatt til denne prisen... på en måte er det synd på folk som er så uvitende at de kjøper en slik hest til en slik pris, men på en annen måte er det kanskje ikke det alikevell... vet ikke helt va jeg skal si jeg...

annet enn jeg ville Aldri ha gjort de, da ville jeg heller ha kjøpt en yngre frisk hest på et mindre nivå, kanskje til en billigere penge...? og ridd opp hesten selv... (med hjelp fra dyktige innstruktører)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  01:04:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
med spatt burde ikke hesten ha gått for så mye.. hadde aldri kjøpt den hesten for 60.000..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.