hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barbering
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Barbering
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2003 :  16:05:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken mnd., årstid liker DU best å barbere hesten din på??
Hva er den beste tiden?? Hvor mange ganger i året barberer du hesten din?? Hviss du ikke barberer den, hvorfor ikke??

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2003 :  20:41:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg barberer konsekvent IKKE, fordi du ødelegger hestens pels, og dens naturlige måte å tørke hesten på om du skjønner. En hest kan godt bli gjennomsvett med vinterpels, men skal du uansett ikke ha vinterpels, bruk heller dekken sånn at pelsen holder seg naturlig kort, for BARBERING ØDELEGGER HESTENS PELS!!!

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2003 :  02:15:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Barberer ikke, rett og slett fordi det er ikke nødvendig på mine hester. De får lite pels i utgangspunktet.

De som barberer rundt her gjør det som regel rundt oktober/november når hesten har satt full vinterpels. Noen gjentar barberingen i januar/februar.

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2003 :  10:55:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki!
Takk for svar Vixi :)
PS: Håper på flere svar!
Og besøk min VIP!!

Gå til toppen av siden

Faxilover

Skrevet - 23/06/2003 :  22:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg sporklipper hesten min i november ca,og det holder med den ene klippen.Man bør aldri klippe senere enn i desember,for da kan det gå utover sommerpelsen.

Vennlig hilsen Heidi
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 14/07/2003 :  19:38:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
barberer ved oktober/november. har aldri hørt at barbering av vinterpels ikke er bra, har derimot hørt at hvis man barberer på våren, når det begynner å få sommerpels, kan sommerpelsen bli ødelagt...

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 15/07/2003 :  17:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg barberer de hestene som skal jobbe mye i løp av vinteren sent om høsten.
De andre som ikke skal brukes så mye av en eller annen grunn får beholde pelsen, det får også unghestene.
Syns ikke det er bra for en hest med lang pels å jobbe seg svett hver dag i den kalde vinter luften.
Gå til toppen av siden

Elisabeth J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2003 :  20:54:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElisabeth J  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElisabeth J  Svar med kopi av melding
Jeg barberte for første gang vbl-traveren min i fjor vinter.
Måtte nesten barbere når hu går løp.Kan liksom ikke la hesten stå i flere timer etter løpet å væra gjennomsvett på vinteren.
Jeg og en del til på stallen barberte i december og det har ikke hatt noen negativ virkning på sommerpelsen.
Brukte et tynt dekken når vi var ute å trena i begynnelsen, og etter 1mnd rei vi uten teppet som vanlig.Bare slengte et teppet over rompa hennes når vi skritta ut.
Skjønner ikke hvorfor alle snobbene skal slenge på hesten sin 3ulltepper når dem er ute og rir og 2dekkener og dynne når hesten står inne på stallen og enda et bobledekken når hesten skal ut.Det vil nå jeg kalle dyremishandling.Hoppa mi står med et ulldekken inne og så slenger jeg på et vinter dekken når hu skal ut.Hvis en av de hestene stikker av uten dekken på så vil jo hesten dø av kulde,,,

jaja,,det mener ivertfall jeg da.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.