hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - D-bitt med kobberuller
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 D-bitt med kobberuller
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

tebj0

Skrevet - 03/12/2005 :  19:09:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan noen fortelle litt om dette bittet? Positivt eller negativt

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  11:45:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har kun positive erfaringer med dette bittet.

Eikdokka er i allefall storfornøyd

Therese
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 04/12/2005 :  12:54:36  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Hesten klarer visst ikke å henge seg på bittet, for da går kobberrulla rundt. Hesten blir mer følsom. Jeg liker best å bytte på bitta ganske ofte, da blir effekten av det enkelte bitt bedre.
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  13:31:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

bare gode erfaringer. det beste bittet jeg har brukt på Tilja.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  14:35:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kobber er giftig, og det er vel ulempen med sweet iron-bittene (og kobberrullebittene), ikke hvordan det smaker for hesten.

fant dette på en annen debatt.
selv har jeg ikke noe erfaring med det.
men hvis du går inn på generell ridning../skum så står det litt der og.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  15:00:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg er kjempefornøyd med D-rinsbittet med kobberrulle. Hesten min har ikke gått bedre på annet bitt :o) Etter at han fikk dette bittet gaper han villig opp hver gang jeg kommer med bittet. Merker også en betraktelig bedring på ham når vi er på tur / trening også, lystrer mye bedre med dette bittet.
Og som karen&irpill skriver, så henger han seg ikke på bittet.

Jeg merker hvertfall tydelig at han stortrivest med dette bittet :o) Så jeg kan bare anbefale det på det varmeste :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  16:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kobber er cellegift ja. Ikke søren om jeg tør å putte det i kjeften på hesten min *grøss*. Men ellers er det sikkert et veldig bra bitt, som jeg og kunne tenkt meg og prøvd om det hadde vært tredelt og med ruller i vanlig stål.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 04/12/2005 :  20:54:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Hjelper dette bittet for hester som leger seg på bitet og tar det mellom tenna også?

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  21:00:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det hjalp på min hest som har lett for og legge seg på bittet.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:42:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Et litt "gammelt" emne, men vil bare spørre om noe.. Hjelper dette på hester som tar hodet sitt ned mot bakken, tar tak i bittet og løper? Rir en hest som gjør akuratt dette, men tør nesten ikke galoppere på den pga dette.. Når den først løper får jeg absolutt ikke stoppet den..
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  22:19:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har ridd to forskjellige hester på dette bittet og begge veldig strie og vriene av det, så byttet vi bitt på tur, med en som ikke hadde, og da ble hesten som var stri i utgangspunktet snill som et lam og den andre som var rolig ble stri... Fant ut at bittet faktisk kan klype hesten i tunga.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 26/12/2005 :  22:29:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min (eller.. som jeg deler med søs) trives utrolig bra med det bittet. jeg har prøvd ham på vanlig trinsebitt, men han liker helt klart det med kobberullene best.

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  12:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Et litt "gammelt" emne, men vil bare spørre om noe.. Hjelper dette på hester som tar hodet sitt ned mot bakken, tar tak i bittet og løper? Rir en hest som gjør akuratt dette, men tør nesten ikke galoppere på den pga dette.. Når den først løper får jeg absolutt ikke stoppet den..

Opprinnelig postet av ** Marthemoor **

Ja,ofte gjør det det.
Men her er nok ikke bittet hovedløsningen...galopper innenfor et gjerde du til du får orden på bremsene...skummel sak...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  17:57:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av ** Marthemoor **

Ja,ofte gjør det det.
Men her er nok ikke bittet hovedløsningen...galopper innenfor et gjerde du til du får orden på bremsene...skummel sak...

Opprinnelig postet av Kurre

Det er det at jeg galopperer allerede i ridehus.. Det rare er at dette er kun i ridehus, ikke når jeg rir på tur.. På tur er den from som et lam, og gjør ingenting. Tror det kanskje er litt på grunn av at den også ikke har noen muskler enda. Begynt å få galoppere fint på den ene veien nå, så får se :)

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  18:49:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hvis hesten har lite muskler kan den ha problemer med å gå i kort galopp inne i et ridehus. men du løser da aldeles ikke med et sterkere bitt!!!!!! Bitt skal faktisk ikke brukes som brems, men for og gi hårfine signaler til hesten din. Hvis du må ha bitt for å ha kontroll på hesten din tror jeg du kan legge salen og hodelaget på hylla en stund til du får opprettet bedre komunikasjon med hesten din, og dere stoler på hveandre.

når jeg fikk hesten min var det tydlig at bittet hadde blitt brukt som "ratt og brems". det førte til at hun mistrivdes med å bli ridd pga bittet. jeg valgte å kutte ut bittet helt en stund. nå rir jeg stort sett med sidepull, jobber litt med bitt innimellom. men er nøye med å aldri dra henne i munnen.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  18:53:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men om dette bittet med kobberruller er giftig som flere sier, er det da bra for hesten?
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.