hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - D-bitt med kobberuller
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 D-bitt med kobberuller
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  19:48:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare positive erfaringer Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  21:08:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvis hesten har lite muskler kan den ha problemer med å gå i kort galopp inne i et ridehus. men du løser da aldeles ikke med et sterkere bitt!!!!!! Bitt skal faktisk ikke brukes som brems, men for og gi hårfine signaler til hesten din. Hvis du må ha bitt for å ha kontroll på hesten din tror jeg du kan legge salen og hodelaget på hylla en stund til du får opprettet bedre komunikasjon med hesten din, og dere stoler på hveandre.

når jeg fikk hesten min var det tydlig at bittet hadde blitt brukt som "ratt og brems". det førte til at hun mistrivdes med å bli ridd pga bittet. jeg valgte å kutte ut bittet helt en stund. nå rir jeg stort sett med sidepull, jobber litt med bitt innimellom. men er nøye med å aldri dra henne i munnen.

Opprinnelig postet av mariie.

Det er det at han også er litt av den stressa typen, før greide han aldri å skritte rolig, gikk bare å trippet absolutt hele tia. Heldigvis har han roet seg nå.
Jeg tror ikke at problemet blir løst med et sterkere bitt heller, rir nå med et tredelt bitt, som han går nogelunde greit med. Har bare hørt at de bittene med kobberruller gjør slik at hesten ikke får "dratt" ned hodet, så tenkte at det kunne ha vært et bitt jeg kunne ha ridd med foreløbi, imens han fikk mere muskler.

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  18:31:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har bare hørt at de bittene med kobberruller gjør slik at hesten ikke får "dratt" ned hodet, så tenkte at det kunne ha vært et bitt jeg kunne ha ridd med foreløbi, imens han fikk mere muskler.

Opprinnelig postet av ** Marthemoor **

hvordan får et bitt med kobberruller hindret hesten å dra i tøylene? men hvis du mener at hesten din drar i tøylene fordi den har lite muskler må du jo ikke nekte den det, det fører antaglighvis til ubehag for hesten. en annen grunn til at hesten drar i tøylene kan være at den ikke trives med bittet eller at du drar for hardt i tølylene.. syns du bør finne ut årsaken før du går løs å bruker hjelpemidler som hindrer hesten å reagere på sin måte..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Winnie_1

Skrevet - 30/12/2005 :  21:37:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan jo godt hende at hesten trives med både smak og utforming på rulle-bittet, selv om det er aldri så giftig.. hesten vet jo ikke at det er det ;) hvis det er beviselig giftig (oppgi kilder folkens) ville jeg jo ikke ridd med det..

ponnien min var en grevling til å dra huet ned når vi galopperte på tur, uansett hvor lydig han nå var, og hvor god kommunikasjon vi hadde ellers. han hadde lyst til å løpe, og han syns dette var den beste måten å trette rytteren ut på. jeg red han mye på hack, for da "dro" han ikke sånn, samt på gag-bitt (til tross for at jeg ikke syns noe om denne typen bitt, han fungerte ypperlig på dette). jeg red da på to tøyler (som mange ikke gjør :( ) -en i bittringen og en i gag-ringen..
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  23:32:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
ble ikke hesten forferdelig hard i munnen?
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 05/11/2006 :  19:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Giftig, javel.. Kan ikke se at noen hester har dødd av det! Er det forresten lov til å starte sprang og dressur med det? Dere som har det, er det to- eller tredelt??
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2006 :  19:55:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Eeeh... Giftig? Ja vel ja Hesten min ser ikke så forgiftet ut xD Er lov til å ri med det i sprangstevner iallefall.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  18:16:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ingen som har tenkt til å vise oss noen plasser det står det er giftig?? xP
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  18:16:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ingen som har tenkt til å vise oss noen plasser det står det er giftig?? xP
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  21:53:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Min erfaring med bittet er at det går fort i stykker!!

Hesten min brukte det fra i fjor i januar til mars, og da ble jeg bare nødt til å kaste det. Likte det egentlig godt, hesten gikk greitt på det, men han tygde faktisk rullene i stykker...
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  18:25:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Da tygger sannsynligvis hesten din mye på bittet xP Roxanne har hatt det iallefall i 3 år og sikkert mer også og det ser greit ut
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  18:39:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var ei som har en hestehandel her ikke så langt unna. Jeg sa til henne at jeg hadde lyst til å prøve kobberullebitt.. Men da sa hun at hun ikke anbefalte det. Etterhvert ville det begynne å lekke ut små mengder med kobber.

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  18:55:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vurderer faktisk å bytte bitt nå. Er litt småskummelt å tenke på. Har jo hørt at kobber ikke er bra. Men er det sånn kobber? Jaja, uansett, hvilket bitt anbefaler dere at jeg går over til Har tenkt både på tredelt og muffe. Vil ikke ri med noe sterkt bitt, men lurer på om det blir for mykt xP Det skal ikke være lett!
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  19:08:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tredelt muffebitt? ;)

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  19:29:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hehe Men hvor stor forskjell er det fra tredelt og muffebitt til D-bitt. Eller omvendt da
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.