hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sur, biter, sparker og legger på ørene..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Sur, biter, sparker og legger på ørene..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 03/12/2005 :  18:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det enkelte hester som er slik pga. eieren?

Vet av en hest som legger utrolig mye på øerene, biter og sparker når man legger på salen, grinete på andre hester. Og blir veldig fort svett når den er inne i ridehallen, tror den er nervøs e.l.
Men eieren er ei stor hurpe for og si det slik..

Eller kan det være andre grunner?

Ja, salen er tilpasset og sitter bra. Jeg bare nevner det, vedder på at noen spørre om det

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2005 :  18:44:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det har mer å gjøre med hvilken bakgrunn den har, og hvilken type hest det er (i hodet). Lolita er ganske grinete, for å si det mildt, men sånn har hun vært hele tidne jeg har hatt henne. Hun er veldig dominant, og prøver å sjefe over alle andre hestene (Og folkene) rundt henne, men siden hun ikke helt tør å gå hele veien så ser det ut som hun 'bare' er grinete istede. Og jeg håper da virkelig ikke jeg er ei 'stor hurpe ' fordet.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/12/2005 :  22:45:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
De det er snakk om er en Nordlandshest.. Typisk rolig, treg i hodet!
Hun trives rett og slett ikke, virker det som. Han går med ørene flatt bakover omtrent hele tiden, flekker tenner osv. uten at det er andre hester veldig nært henne.
Men så er eiern veldig ekkel med henne da. Pisker, slår og oppfører seg ikke noe bra mot henne.

Men hva kan man gjøre med slike hester? Jo eieren må jo holde seg vekke, men det hjelper ikke, den oppfører seg slik til henne som har henne på for og..

Redigert av - Bustetrollet den 03/12/2005 22:45:54 Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 03/12/2005 :  23:28:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
kansje hun er rett og slett redd? Føler at hun må forsvare seg? Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  01:36:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du har fått rett inntrykk av eier og hest i dette tillfellet,er jeg redd det nok er eieren som har problemer,ikke hesten...eller rette sagt,hesten har problemer pga av eieren... ;)
Da blir det til at hesten oppfører seg mot de fleste andre som hun gjør mot eier,ettersom hun på et vis er "opplært" til dette gjennom eiers oppførsel mot henne...

Og om du nå som sagt har fått rette inntrykket,så er det dessverre lite noen andre kan gjøre med dette.
Inntrykket hoppa har fått av eier,kan kun rettes opp av henne selv,så lenge det er hun som har det daglige ansvaret for den.

Takker for meg. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/12/2005 :  03:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke nødvendigvis nåværende eier (selv om de ikke gjør saken bedre). Kan være opplevelser tidligere i livet. Min hest er ganske uridbar, hopper, spretter og kaster på seg. Men hadde noen som såg oss trene sagt det var min skyld, hadde jeg blitt ordentlig sur!!! Folk som såg hvordan hun var når hun kom, er overasket over hvor "ridbar" hun er blitt på de få mnd jeg har hatt henne. Ikke kunne hun skritte eller noe, bare stresset sidelengs, svett etter 5 minutters ridning osv. Men ikke er det forrige eiers skyld heller, hun hadde henne under et halvt år, men gav opp prosjektet. Så spørsmålet er hva som er skjedd tidligere. Hester har god hukommelse, og i deres tilfelle kan denne nordlandshesten ha opplevd mye vondt. Hvordan eierne rir vet jeg ingenting da jeg ikke har sett det, men det kan være dumt å si -du må ikke gjøre slik og slik, eller gjør det heller, når du ikke kjenner hestens forhistorie eller har ridd den selv.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/12/2005 :  19:01:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd at det er slik.

men når det ikke er noe stort man kan gjøre med det, så får hesten bare være sur og nervøs da =/

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  19:41:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss Viola er sånn når hun har en dårlig dag. Og hun er sånn mot folk hun ikke liker.
www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.