hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan takle vold i skolen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan takle vold i skolen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:00:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vet om flere som er voldelige (slår) som er på min alder.
Plutselig her en dag skjedde dette meg selv. Det ble full slåsskamp i klasserommet - det var alle mot en. Han alle var mot forsvarte seg, og slo ned en av jentene i klassen min så tennene i underkjeven løsnet.. Har har også før prøvd å knekke nesa til en annen jente i klassen, samt at han drar til nesten alle som går forbi han.. Nå har jeg faktisk blitt redd han.. Sitter 2 plasser foran ham, og føler meg ikke komfortabel.. Hvordan kan jeg takle dette da mon tro?
Har ikke gjort ham noe som helst i det hele att, og synes derfor at han ikke burde gå på meg... Han er av utenlandsk opprinnelse.. Om han flyr på meg engang - skal jeg beholde roen eller hva i huleste skal jeg foreta meg? Hva om han flyr på andre? HUFF, dette er kjipt altså..

www.hestene.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:09:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dette er en kjip situasjon, men at han er av utenlandsk opprinnelse har trolig ikke mye med det å gjøre. Jeg gikk i klasse med en 100% norsk gutt (på ungdomsskolen). Hans hobby var å banke opp alle andre, og det var mang en gang man fikk en knyttneve i ryggen, hodet osv. Det skal sies at denne gutten hadde hatt en forferdelig oppvekst, men uansett.

De som derimot var av utenlandsk opprinnelse, var de som var greiest å ha med å gjøre.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:17:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for svar. Vi har hatt 3 stk. med utenlandsk opprinnelse, alle de har drevet med bråk. Uansett er denne typen her svært farlig. man aner aldri når han flyr på noen.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 01/12/2005 17:17:56 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 01/12/2005 :  17:24:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Merkelig at ikke skolen gjør noe med det?
Hadde noen slått meg, eller jeg hadde vært vitne til at de slo andre, hadde jeg anmeldt dem!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Merkelig at ikke skolen gjør noe med det?
Hadde noen slått meg, eller jeg hadde vært vitne til at de slo andre, hadde jeg anmeldt dem!

Opprinnelig postet av lino

Skolen har gjort mye, og nå er han utvist noen dager. Han skal visst reise snart også.. Unnskyld meg, men det gleder jeg meg til..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Har blitt slått til av gutter før av jeg. Men jeg er dessverre sånn at jeg SKAL ha det siste ordet i en sak... :\ Men jeg starter aldri noe, eller.. Nei.. som oftest er det slikt at vedkommende irriterer meg på en eller annen måte, så sier jeg ifra, vedkomende blir sint og provoserer mer. Jeg sier noe som utløser det hele, og vedkommende slår til meg. Jeg har slått igjen og da har de ikke slått flere ganger. Men hvorfor slår gutter JENTER?! De er myyye sterkere fysisk og har mye bedre teknikk enn de som ikke er trent.. Gutter altså....
-Marte Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 01/12/2005 :  18:04:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Skjønner at dette er en plagsom situasjon.. Men dere må bare få lærere og andre voksne til å gjøre noe med det, å slå tilbake løser egentlig ingenting..
Vet at lærere ofte er veldig dårlige på å takle sånt, da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi en miljøarbeider, han var kjempereal, og mye lettere å snakke med om sånne problemer enn lærerne. Foreslå på skolen din at dere vil ha en miljøarbeider/sivilarbeider.

Ang meg selv da, så var jeg alltid den som banka gutta jeg.. Har alltid vært fysisk sterk, kanskje takket være interessen for hest? Nå har jeg ikke hatt store problemer med vold heller, men det hender jo at ting tar litt overhånd, og da er ikke jeg den som gir meg..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/12/2005 :  18:22:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff uff.. Slike er vanskelig!
Heller ikke så mye å gjøre med. Isåfall, må det være en som kan ta sa av vanskelig stilte barn. Denne gutten har tydligvis et problem.

Men har han normalt med venner? Det kan jo hende at han slår for å liksom være tøff for å skape venner(som han i dette tilfellet ikke gjør)?
Hvordan har han det i familien? Kan være mere personlige greier som får han til å gjøre slik. Følelser f.eks. om han ikke snakker ut og slikt kan det ofte bli sånn at man slår av.

Har blitt slått jeg og ja! Men om noen gjør det, så får de det dobbelte tilbake.. Eller så går skravla i stygge komentarer osv.
De fleste gutter har respekt for meg.. Hehe.. Ingen tørr og duppe meg i snø eller finne på noe kødd med meg. For de fleste har fått det dobbelte tilbake..

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  18:28:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Har gutten bodd i norge hele livet? jeg hadde en episode her på skolen i gymmen. Vi spilte rugby, å jeg er ganske sterk og rask så jeg var en trussel for hans lag da på en måte. å han duret kneet i magen min å dro i handa mi slik at jeg fløy bortover gulvet. Jeg klarer ikke at noen gjør meg noe så jeg tok jo selvfølgelig hevn å durte kneet i skrittet hans. Læreren forstod meg godt,å tok opp med han om han hadde et annet syn på kvinner fra hjemlandet,å sa at her i norge fikk han respektere norges syn på vold mot kvinner. Jeg var så sint på han, han ba om unskyldning etterpå, å alt ble greit. Han tar faktisk riderimer hos meg nå. hehe.. litt av et syn må jeg si..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  18:50:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Min datter har også slitt med mobbing og psykisk/fysisk vold mot seg. Det endte med at hun fikk store psykiske problemer og ble innlagt på psykatrisk avdeling... Enda sliter hun maximalt, men velger og prøve leve et så normalt liv som mulig ( med hjelp...)

Det jeg og min mann gjorde var og koble inn barnevern, politi, PPT, BUP ( barne- og ungdoms psykiatriske ) og en ungdomsarbeider innen psykiatrien. Ved hjelp av disse fikk vi alle stoppet volden og mobbingen på skolen, men det var virkelig tøffe tag...

Men disse var en stor gjeng, ikke bare en person som laget kvalm. Men uansett bør han stoppes, for dette kan virkelig sette dype og varige spor i en eller flere med-elever... Det har hvertfall vi opplevd her hjemme..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:12:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette er en kjip situasjon, men at han er av utenlandsk opprinnelse har trolig ikke mye med det å gjøre.

(...)

De som derimot var av utenlandsk opprinnelse, var de som var greiest å ha med å gjøre.

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg har helt andre erfaringer og meninger på disse to punktene.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:16:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det ble full slåsskamp i klasserommet - det var alle mot en.
Opprinnelig postet av Mari^_^

Ja, det er jo den nye trenden for tiden!
Det er det feigeste jeg ser, og det irriterer grenseløst at folk må ha med seg hver sin gjeng istedenfor å gjøre opp en mot en. Feiginger.

Generell holdning, ikke ment som et svar på tråden din, Mari.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:18:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Dette vet jeg om han: Har vært i Norge siden vi gikk i 6. klasse (går nå i 10.klasse), bor sammen med bl.a. moren. Tror de har byttet navn fordi de frykter faren. Har ingen venner, men jeg har virkelig prøvd å få ham til å trives, men det endte med han spyttet meg i ansiktet da jeg prøvde å være grei.. han ser ned på jenter (kvinner) og skal banke alt og alle han ser.... Jeg har dessverre den erfaringen at alle innvandrere er ugreie mot oss norske. Vi møter dem med åpne armer, men de bare går til angrep med en gang. Lærerne har prøvd, men det virker som om de ikke forstår situasjonen...

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:22:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Det er det feigeste jeg ser, og det irriterer grenseløst at folk må ha med seg hver sin gjeng istedenfor å gjøre opp en mot en. Feiginger.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Er enig. Jeg prøvde å gripe inn, men tror du ikke idioten fløy på MEG også... Det er nok litt alles feil, men jeg tviler på at vi kunne ha gjort noe annerledes her.. Han må respektere oss som nordmenn, fordi vi kan ikke sitte og lære oss alle skikkene hans liksom.. Han har vært her såpass lenge at han burde ha skjønt det snart...

Ullsokken

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:37:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

Er enig. Jeg prøvde å gripe inn, men tror du ikke idioten fløy på MEG også... Det er nok litt alles feil, men jeg tviler på at vi kunne ha gjort noe annerledes her.. Han må respektere oss som nordmenn, fordi vi kan ikke sitte og lære oss alle skikkene hans liksom.. Han har vært her såpass lenge at han burde ha skjønt det snart...

Thh.. Man kan ikke skyve under en stol at våre nye landsmenn har en helt annen måte å ordne opp i ting på. JEG har ingen tolleranse ovenfor slikt, uansett hvor vanskelig eller ikke de har hatt det.
Når de kommer til Norge får de respektere våre lover og regler. Nå er det ikke så skrekkelig å få straff i Norge heller. All ære til vårt jødisk-kristne rettssystem.

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:45:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg må nesten si helt ærlig at slår noen meg, så slår jeg dobbelt så hardt tilbake!! noen sier at vold ikke løser noen problemer, men helt ærlig så er noen folk så tjukke i huet at det er den eneste måten å få dem til å skjønne det på..believe me..jeg har prøvd..
også de greiene med alle mot en..det skjønner jeg bare ikke..typen min har vært utfor noe sånne greier da 3 stk kom mot han mde brekkjern!!! det er så utrolig feigt at det går ikke ann!!!!
og til alle de med utenlandsk opprinnelse sier jeg bare at nå er de i norge, og de skal jeg **** respekteres enten jeg er jente eller ei!!!
det er altså mitt syn på saken!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.