hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din første hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Din første hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

HurricaneGirl

Skrevet - 25/12/2005 :  19:27:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt første møte med Tassen:
(det er litt under et halvt år siden...)
Foreldrene mine sa at det skulle vere dugnad i stallen hvor jeg pleide å vere. Jeg syns ikke det var det minste rart, siden det var en god del å orne opp i i stallen:)
Vi gikk dit, og så fikk jeg øye på den nydeligste fjordingen jeg noen gang hadde sett!
Hun som eier stallen sa ``Er ikke den nye hesten min pen, vel? Han har skikkelig gode papirer, vent litt da...`` og så gikk hun inn i stallen og hentet papirene som hadde fulgt med. Jeg leste over stamtavlen hans og vet.informasjonen.
Til slutt så jeg på eierkontrakten, og der stod navnet mitt! Jeg har ønsket meg en hest i over 12 år, og etter å ha hjulpet mange med unghestene dems, ønsket jeg meg sårt en unghest. Jeg klemte alle som var rundt meg, og tårene trillet. Jeg stod utenfor luftegården hans i over en time uten å fatte noe som helst! Til slutt fikk jeg samlet meg, og gikk inn for å hilse på ham. Jeg ble straks forelsket i ham, og ikke mange netter senere overnattet jeg i stallen:)

den dagen kommer jeg nok alltid til å huske!

Knegg fra Lizzie og Tassen<3
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  01:29:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
min første hest fikk eg når eg var 11 år. mor å far hadde sagt siden eg var liten, at eg sko få hest når eg var 11 år. eg gleda meg syykt mye, å endeligt kom det åre eg sko få hest ! vile hest ha ein grå hest. siden eg syntest at brun og svart hest var alt for normalt ( brune å svarte hester er kjempe fine di og ) fust prøvde me ein brun norlandshest, å eg ville ha han på røve i ei veke. iette eg hadde hatt han i to dage fekk eg tlf av naboen ( som driver med hester) at det var ein anonse i avisa med ein norlands hest til salgs.

me reiste å såg på han, det va vetle felex. ein grå / kvit norlands hest på 5 år ! det va kjærlighet får første blikk ! eg fekk felex me heim får å ha han på prøve. eg hadde begge hesten på likt någen dage.. men va sikker på at eg ville ha felex<3 .. itte to uker kom pappa å hentet meg fra skolen å sa, nå har eg våre å betalt felex ! så nå e han din. eg blei kjempe gla og det første eg jor år eg kom heim, var å springe ut i stallen og jedde felex ein stooor klemm runt halsen!

eg har hatt felex i 4 år nå ! min lille golli <3 å eg angre iche et sekkund på at eg kjøpte han !

hehe.. eg føle eg skreiv litt masse.. men måtte få me alt :S ... . kozi <3

<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D
Redigert av - lovise_felex den 30/12/2005 01:35:11 Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  02:04:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
På hestesenteret like ved her jeg bor hadde søstera mi hesten sin,og jeg var oxo der ofte,så jeg fikk lov å ri på en kjempe snill,rolig og god hest Stigandi på 17år så ofte jeg ville...Og til slutt ble jeg spurt om jeg ville kjøpe en hest Lydur som di hadde,jeg prøvde ham og sa han ville jeg ha,men det var en til som ville ha ham og vi bød over hverandre og det endte jo med at han fikk den,da ble den for dyr for meg...Og di så at jeg ble lei meg for det da,trodde jo jeg skulle få min egen hest da...
Så da kom di til meg og spurte om jeg ville kjøpe gode gamle Stigandi som jeg hadde ridd lenge og som egentlig abselutt ikke var til salgs...
Han begynte jo å bli gammel,17år,så måtte tenke på den...
Men jeg kjøpte ham til slutt og har ikke angret et sekund på det.
Han var sprek som en unghest tross alderen og vi gjorde det kjempe godt på en rekke stevner..Og var bare den snilleste hesten på jord.
Han fikk jeg ha gleden av i 4år for i fjor døde han brått og uventet...
Så vil aldri glemme min første hest...

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:09:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Min første hest (eh, ponni) var welshponnien min Brave Star som jeg hadde på fôr i ca. to år. Han er jo egentlig ikke min, men sier det alikevell.. Han får ikke lenger den kjærligheten han skulle ha hatt... -Fra MEG! (tilbød dem 10 000 for han men de avslo) Første gangen jeg traff han var ikke spessielt trivelig. Han var så skitten og møkkaklumper hang fast i hårlaget hans.. Men gnist det hadde han!!

sprekingen var morro å ri, og etter å ha vært der et par ganger, fikk jeg han på fôr, på bursdagen miiin!! Var så glad for at han skulle slippe å være der han står nå.. (Måtte sende han tilbake for skulle jo få egen hest. Koste meg med ponnien min i to år og fikk vendt av han alle uvanene hans så han ble en liten engel. (Med djevelhorn innimellom da) Hoppa kjempegra og var så trivelig å snill, med en bestemt hånd. Huff, kan ikke mimre mer nå for da begynner jeg bare å grine...
Beste ponnien ever and forever in the WHOLE world er iallefall HAN!! Lille hingsten min.. <3

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 11/01/2006 :  18:19:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Har ikke hest [:-(]

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.