hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lenge?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Hvor lenge?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  13:36:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
mine hester står som regel ute hele dagen(07.00-21(22))
og de trives de fint med=)de står med teppe begge to så fryser gjør de ikke.
og de pleier som regel å si ifra når de vil inn-vrinske å henge med porten lizzom_og då må jo eg ta hintet..hehe
ellers så står de inne viss det blåser å reiner altfor jævlig men seg er på skolen.så får de heller gå ute når eg kommer hjemså eg har muligheten til å ta de inn om de blir for gale

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  08:59:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
vi lar hestene stå ute fra: o5-18 (mamma drar på jobb da,o5.oo)
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  12:10:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
slipper ut hestene mine ca 0700-0900 og tar di inn ca 2100-2200,men er været dårlig tar jeg dem inn litt tiligere eller jeg legger på dekken.hestene virker mye mere fornøyd og glad hvist di får en tur ut hvær dag uansett vær,men selvfølgelig må man bruke sunn fornuft.er det full storm er di inne hele dagen. Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  02:51:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Hesten min går på utegang sammen med to andre hester. De har tilgang til hver sin boks når de måtte ønske det. Og da skulle man tro at de stod inne i drittvær?? Men det varierer veldig , faktisk!!!
Har sett de stå ute i skikkelig snøvær, med litt ly fra en fjøsvegg.
Av og til når det plaskregner kan de også stå ute
Det virker som om de står ut når de har lyst, uavhengig av vær og vind. Tror de storkoser seg med å ha det sånn. Mat har de også både ute og inne. Så de står ikke ute, pga at maten er ute.
Synes jeg er heldig som kan la hesten min ha det så fritt!!
Tipper at de står inne 4-5 timer i døgnet i gjennomsnitt.

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Dikselen

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  20:39:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine står også på utegang hee døgnet - selvfølgelig med tilgang på leskur. De blir tatt inn hver dag i forbindelse med stell. Men merker at spesielt Dixon blir veldig utålmodig om det blir for lenge - da vil han gjerne ut igjen! Så utegang er det beste alternativet for oss Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  20:20:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hele døgnet
www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  22:58:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
De blir vanligvis sluppet ut rundt 9-11, og tatt inn ca kl 19.00, da det er kvelds.
I ekstremvær, som da det var fare for ras ol, står de inne. Ellers tar vi bare på dekken etter været:)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  09:47:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen vår står hestene i bittesmå paddocker for seg selv, da synes jeg det er greit å ikke slippe dem ut hvis det høljer eller er full snøstorm, men hadde de hatt større plass med trær til ly og tilgang til mat kunne jeg latt hestene gå ute hele døgnet... Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  09:13:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hestene på stallen vår blir sluppet ut i 10 tia, og blir tatt inn igjen i 7-8 tia. med en liten pause midt på dagen, da de blir tatt inn og blir stelt og ridd:P
når de er ute, står alle hestene i lag på et stort område, og koser seg hele dagen:)
det at hesten har andre hester å stå la med er viktigt for meg!

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  22:52:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg lar Tornado stå ute så mye som mulig, så lenge han vil. Merker når han vil være ute eller vil inn. Bare til å ta et kikk ut stalldøren å se hva han driver med, står han med grinden og tripper og skraper, ja da vil han inn, hehe. Han liker seg veldig godt inne også, får han velge, er han mye inne.

Jeg setter han aldri ut om det pøsregner ute.. Da vil han ikke ut heller, det merker man på hele han!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 11/03/2006 :  16:06:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene på stallen min, får servert frokosten sin ute (grovforet) kl 7 hver morgen, så fremt været tillater det. Jeg tar de inn igjen i 7 - 7.30 tiden om kvelden. Dette fungerer helt fint hos meg. Om været er extra ille en dag, pakker jeg dem inn, og tar dem heller inn en par timer tidligere enn vanlig.
Hestene ser ut til å ville være ute uansett vær, elllers dunker og sparkes det til den store gullmedalje inni stallen!!
Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  17:22:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Mine står ute fra ca 9 til 17-18 på vinteren...
Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 19/03/2006 :  01:23:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har valgt å ha min på utegang med mulighet til le...! Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 27/03/2006 :  00:03:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min står ute fra 8-9 på morgenen til 20 tiden på kvelden,så og si uansett vær.Ved dårlig vær får hun dekken på seg.Før satte hun pris på å være ute hele dagen og ble direkte grinete om hun ble tatt inn tidlig,nå derimot,når vi flytta,med mildt sagt annen klima,er hun forferdelig masete og står ved stalldøren og skal inn hele tiden.Står i veien når møkka skal tømmes og er det liten sprekk i døråpningen skal hun åpne den.Hestene har fri tilgang på grovfor,men nå er hun altså blitt en innehest!?Hun har to over seg i rangen,men stortsett lar de henne spise.Hun er flink å bitche litt selv mot de hun ranger over,men hvorfor denne forvandlingen fra en utehest,til innehest??Mistenker at hun mistrives sterkt ute nå.Hun er ellers frisk og med god appetitt. Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  10:23:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
hesten min står ute fra 8-9 til 21-22.
Vi gir hestene morgen og middag ute, og kveldsen inne

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.