hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Byr for mye:-I
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Auksjonen
 Byr for mye:-I
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  06:22:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Heisann!
Min mening er at de fleste som byr på hestemarked, byr alt for høyt.
De byr t.o.m over ordinær pris og kanskje glemmer at det kommer porto i tillegg. Er de dumme, eller er det bare vanskelig å få tak i sånnt utstyr Hadde jo vært morro for folk om det hadde gått for en rimeligere penge, men da må de jo slutte å by over hverandre som om det er "spillegalskap"
Hilsen Heidi

Lopke

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  09:34:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller er det en skjult byder som med vilje presser opp prisene så de ikke har tap på produktene?? Det har jeg ofte tenkt når det gjelder nettauksjoner. Se bare på netthandelen, litt rart at alle "dyre" produkter blir solgt for samme høye pris hver gang. Noen her som har klart å kjøpe et dekken til 50 kr? Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  13:42:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har ikkje kjøpt dekken til 50 kr men har fått ett til 140 kr og nokre til rundt 200 kr. men ser det i det siste har vore til dels høge priser på enkelte av dekkenene.

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  18:40:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
har måtte gi opp å by jeg for det er alltid noen som byr flere undre kroner over meg :(

Synes også at folk byr alt for mye, kunne jo gått i butikken og kjøpt et dekken mye billigere...
kanskje det er noen som byr bare for å få prisen opp som Lopke sier :S Kan virke sånn til tider...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  09:54:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Ja det er akkurat det jeg mener. Kanskje det er noe muffens her ?? :-I
Heidi

Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 04/12/2005 :  12:41:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja...ville bare si at jeg har lagt merke til det selv...Dessuten synes jeg vel kanskje at de"ordinær"prisen på en del av produktene er relativt høye også... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  13:32:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var inne å sjekka auksjonen nå. En måte å fått bekrefta at det ikke er fusking med budene (altså at anonyme byr opp prisen på unormalt høye nivåer) hadde vært å legge ut hele VIP navnet på den som byr. Det hadde ikke gjort meg noe å vite hvem jeg byr imot og hvem som legger inn budene sine? Hestemix, kan dere ikke offentliggjøre dette? så blir det ikke misforståelser på dette området. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  20:03:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dette har vært oppe tidligere, og forrige gang husker jeg at en som var veldig aktiv på auksjonen ble mistenkt for å være en fake person. Dette begrunnet med at vedkommende kjøpte så mye, og ingen kjente igjen vedkommende fra MIXen eller via en VIP. Den dag i dag er vedkommende blitt aktiv både her på MIXen, og vedkommende har skaffet seg VIP. Så det er faktisk slik at de som handler på auksjonen er reelle mennesker, akkurat som du og jeg. Og med samme rett til å handle på auksjon for den prisen de selv er villige til å ta.

Jeg har også merket at prisene har gått opp. Det er flere grunner til at det kan ha skjedd. Både det at auksjonen nå er mer regelmessig ute, folk har fått mer kjennskap til varene, og auksjonen har kanskje blitt mer annerkjent i bruk. Kanskje mer brukt som en nettbutikk hvor man vet hva man får, enn et sjansespill hvor man kan være heldig å få en ok vare ved å kjøpe det som tidligere kanskje mer var en "katta i sekken"-sjanse.

Jeg har vunnet auksjoner før jeg også, men har da vært heldig og fått det veldig billig. Likevel vil jeg påstå at endel av de varene som selges fremdeles går billig. En del av dekkenene er produsert av samme produsent som Bucas bruker, men har en litt annen utforming og et annet merke fordi dekkenene ikke bestilles via Bucas som setter på en ekstra prislapp for prisen.

Angående dette med å fylle ut fullstendig nick så har dette noe mer personvern å gjøre. Det var sånn før. men faktisk burde man kanskje heller klage på at de tre første bokstavene også synes. Man burde jo kunne handle varer uten at andre får greie på det.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  13:19:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enkelte byr alt for mye ja.
Feks grimer og hingstebitt har en tendens til å bli langt dyrere enn på andre butikker.
Men jeg tror ikke at det ar hestemarked som byr for å få opp prisene.
De veiledende prisene er på enkelte varer helt ville!

Jeg kjøpte et vanntett overgangsdekken / tynt vinterdekken i sommer, som jeg er veeeeeldig fornøyd med.
Et lett fint dekken som er varmt og ligger bra på hesten.
Så de siste 2 ukene etter at jeg tok det i bruk, har jeg jakta på et til.
Og i dag hadde jeg flaks, fikk et for 529 kroner, som jeg synes er en ok pris for et bra dekken.

Anette Gå til toppen av siden

litlamin

» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  23:01:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er kjempe fornøyd jeg, trengte flere nye dekken og fikk tak i det nå. Fikk et vanntett vinterdekken for 300, et inne dekken for 170, og ett inne dekken for 220 og ett inne dekken for 280, har sett at vinterdekkenene er helt oppi 700-800 kr og innedekkenene er oppe i 500-600 kr det er for mye når ordiner pris er 1300 og noe for vinterdekken og 900 og noe for innedekken. greit å kjøpe det på samme dag for da slipper jeg med en porto. =) (kjempe fornøyd) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:46:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg opplevde noe "muffens" på auksjonen her en dagen. Det var nettopp lagt inn nye times-auksjoner, og disse var så ferske at det ikke var noen bud enda. Jeg tenkte jeg skulle slenge inn et lavt bud på et par dekkener bare for "the fun of it", og skulle til å gjøre dette - men av en eller annen grunn refreshet jeg først, og da har samtlige auksjoner bud på 51 kroner.. Av samme nick (som jeg selvfølgelig ikke husker, iom at man bare ser "...." etter de første bokstavene). Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  00:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm... akkurat det jeg mente med ovenstående kommentar om navn.. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  12:31:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmm.. har også opplevd det samme som deg Formosissima..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  12:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig,folk byr aaaalt for mye.virker som di ikke forstår at når portoen kommer i tilegg,så blir varen mye dyrere en i butikkene.og en annen ting,hva er vitsen med å starte budene med 100 kr og når noen byr over hværandre,hvorfor by 70 kr over forige bud det måå jo være mange desperate folk dær ute.... Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  13:01:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
*hehe* Jeg startet akuratt med å by masse på første innlagte bud på en auksjon nå i dag. Vi har alle vår egen taktikk, som vi tror er lur i forhold til hvordan vi evnt ønsker å utvikle eller vinne auksjonen. Jeg hadde vel ikke som mål at "den varen jeg ha", men jeg vil legge inn et bud, på en pris jeg kunne tenke meg å gi. Varen gikk en god del dyrere.. Greit nok. Å by 1 krone for et dekken som i dag gikk for 550kr, er jo helt bak mål..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  14:18:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig Spoff.

Ser jeg en vare jeg vil ha, byr jeg som oftest det jeg maks ønsker å betale.
Blir varen dyrere, ja da får den bare gå.
Gidder ikke sitte å følge med en aksjon med økning på 10 kr i slengen...

Anette Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.