hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bukking
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 bukking
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

linnijenta

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  19:44:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis dere hadde ridd en hest som bukka.. det var ikke pga salen, bittet, ryggen eller noen ting.. han gjorde det bare for og være vrang.. Hvordan ville dere blitt kvitt det?

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 24/11/2005 :  20:09:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg rei en hest for treneren min før som bukka endel rett og slett fordi han var veldig sprek. All energien hans kom ut i hopp og sprett isteden for framdrift. Det jeg gjorde på han var bare å ri framover, gi ham oppgaver og prøve å få han til å bruke energien på arbeid i steden. Det fungerte helt greit synes jeg da, så fikk jeg heller tåle litt tjo og hopp i starten... Det kan være litt skummelt og skal sitte å ri med masse fremaddrivende sjenkel på en hest som allerede tilbringer mer tid i lufta enn på bakken, men det var det som funka best på den hesten iallfall.

Hvis hesten gjør det fordi den er sprek så kan det også være en idé å longere han litt før en rir.

Men jeg vil si det hører til sjeldenhetene at en hest som det ikke feiler noenting bukker voldsomt under ridning.

Gå til toppen av siden

linnijenta

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  20:23:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. joa.. men ikke hvis dem er stae og heller vil gjøre det motsatte av det du vil.. de gangene du lar han gresse stikker han og de gange du skal galopere gresser han.. de pleier noen ganger og bukke for og uttrykke sine meninger og/eller bare for og få av rytteren Gå til toppen av siden

Cinderella=)

» VIP

Skrevet - 25/11/2005 :  21:32:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, jeg kjenner til dette... ene fjordingen vår er elt ekstrem med dette!! og det er spesiellt når han har mye energi.. også om han er nødt til å jobbe hardt og ikke har lyst kan han finne på å bukke... men om han er i trening regelmessig går det helt fint. i sommer bukket han ikke en dag og da ble han brukt i rideleirer tre- fire timer om dagen med t fridager i uka... så hviss du får hesten i trening skald det gå bedre... jeg bruker også å longere før jeg rir han om han har stått et par dager.. det funker! og så gjelder det å holde hodet hans oppe og ha kontroll hele tiden... får hesten ned hodet bukker han mye lettere...! håper noe av dette kan hjelpe!;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.