hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mat til pusekatter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Mat til pusekatter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Kajsa

» VIP

Skrevet - 25/11/2005 :  02:56:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Mine to tigre spiser kún tørrfôr... i hverdagene i det minste.... hver dag er jo en fest så...

Neida, de spiser stort sett tørrfôr (fri tilgang) - FIT fra Royal Canin. De får våtfôr innimellom, men de foretrekker tørrfôret sitt fremfor våtfôr fra dagligvarebutikken. Om de får våtfôr så får de en av disse små boksene fra Hills - da er det jubel i puseleiren. Den ene katten er ti år og den andre er 9 og 1/2 og foreløbig har de ikke fått magesår av fôret. De har gått på div tørrfôrtyper fra dyrebutikk/veterinær hele livet.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  09:31:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg hatt katt i 25 år og har aldri hørt om magesår pga tørrfor..
MEn p.piller bør dere unngå. Heller sterilisere katten, så får den ikke kreft.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  11:05:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Mine to stallpuser får tørrfòr fra Rimibutikk, husker ikke hva det heter men der er bilde av en " rød "tigerstripet puse på. Dette fòret elsker de, har prøvd og skjemme dem ut litt med bløtt fòr men det nekter de blangt og spise.
I tillegg til tørrfòret får de Q-melk, noe de elsker :o)
Har høre noe om at de ikke må få melk, husker ikke hvorfor, men mine elsker det hvertfall.

Har av og til besøk av uønskede puser i stallen som stjeler maten så noe dyrt fòr er aldri noe alternativ her...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  20:30:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Huff jah.. tyveri av mat ja.. Ei sann plage.. Og når de fremmede kattene først har kommet under vær med at det alltid er mat å få tak i ute en plass.. er de ikke til å bli kvitt etterpå..

Menne.. med det samme det er snakk om katter (drar meg litt på videvanke her nå, men..), hva er prisen på kastrering av hannkatt nå?? sånn ca?

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 25/11/2005 :  20:46:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vi betalte 900 inkludert bedøvelsen, at han var der noen timer og våknet opp fra narkose og en sånn kragegreie så han ikke skulle slikke sårene sine etterpå.
Men det varierer veldig fra by til land og klinikk til klinikk..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  20:59:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg fikk den ene katten vår kastrert da vi kastrerte araberen min. Da betalte jeg bare kr.200.- Når jeg nå skal kastrere den andre pusen rekner jeg med at det vil komme på ca.kr.300.-

Men dette er ikke på klinikk, veterinæren " vår " kommer hjem her og fikser det.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/11/2005 :  23:11:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
900 var dyrt ..

Her betaler vi rundt 200-300 kr. Skal snart kastrere lille tigern vår. Huff

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  23:31:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
tror vi betalte 7-800 kr, for kasterering, øremerking, og ormkur... på klinikk...
(når vi kom hjem var katten temmelig groggy og så skikkeli dritings ut... og dumme meg syntes jo så synd på lille pusen min at jeg plukket den opp og la den i fanget... og katten sendte ut en kjempestråle! hele meg og veska mi var spylt med kattepiss!! og dere vet jo kanskje hvordan hann-kattpiss lukter!!! fyttirakkern!! men det var jo synd på pusen da... vi tørket og vasket og katten ble i fin form når "fylla" slapp taket...:)

det er dyrere å sterilisere hunnkatt enn det er å kasterere hannkatt... men vet ikke hvor mye... noen som vet...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  23:43:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Det er halv pris i Januar-februar de fleste steder. Pluss man får rabbater om man steriliserer flere på en gang. SKal ta med med mine og naboen sine over nyttår tenkte jeg :P Mens vi er inne på katter, en sann plage er folk som MATER ANDRES KATTER!!!!!!! ARGH, blir så sint, hvos frekk og dum går det ann å bli. Har mistet to katter jeg var veldig glad i pga dette.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  13:12:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja ddet må være kjipt når andre begynner og mate fremmede katter med vilje! En vil jo helst beholde kattene en anskaffer seg..

Jeg har begynt med og ta bort maten og drikken når kvelden kommer, og setter det frem igjen på morgenen når hestene får frokosten. De andre kattene pleier ikke komme her om dagene, så da slipper jeg og mate dem ( som regel ).
Har bare ei lita frøken som er frekk nok til og komme inn i stallen, spise/drikke og ta seg ordentlig tilrette med skjønnhetssøvn på dekken og all ting!!

Dr_ag_on_86 : her borte hvor jeg bor ( Rogaland ) mener jeg og huske at sterilisering av hunnkatter koster rundt 1000-lappen. ( kastrering av marsvin kostet det samme som steriliseringen...)

Lopke

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  01:22:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
En kastrering ligger vel på 300 tror jeg. Jeg betalte 1000 for sterilisering i DK for noen år siden.
Bente71: Ang å ikke gi melk til katt er det pga laktosen (melkesukker) som de ikke kan fordøye sånn som oss. Gir ofte diarre.. Gi heller syrnet melk/surmelk. Mye bedre. Eller laktoseredusert fra helseshoppen.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  10:45:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nå skal det sies at katten min ikke ble kastrert (dvs han fikk beholde testiklene), men de steriliserte ham slik de gjør på menn, kuttet sædlederne eller noe.
Kanskje derfor jeg betalte så mye..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  12:29:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Lopke:
Thanks :o) Skal faktisk kjøpe syrnet/sur melk i morgen og se om de liker det :o)
For de har faktisk diarè..

Bustetrollet

Skrevet - 07/02/2006 :  14:06:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes dere om kattefôret fra felleskjøpet; Matmons?
(eller hva det heter)

Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  14:58:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei! Pusen min får for fra olivers.Kvalitetsfor;) Gå inn på www.olivers.no
Der koster en 5 kg med kattemat (kattunge) 249. Dette er inkl hjemkjøring;)! Du får maten på døre innen 48 timer! supergod service! Har tidligere foret med royal canin og iams, men katten min liker olivers best;)
Hilsen Hanne

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.