hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - gode ungehestryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 gode ungehestryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  19:00:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen som vet om gode unghestryttere som tar i mot hester til trening???
pris, kontakt info osv

Redigert av - BariolèMagique den 24/11/2005 18:28:23

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  22:45:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Både JJ Horses og Stall-K tar imot unghester til inn-/tilridning. De har begge stedene god erfaring, med flere gode resultater å vise til. Tror dessverre også prisen gjenspeiler dette, men da får man iallfall en viss garanti på at du får det du betaler for. Kontaktinfo finner du på hjemmesidene deres.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 23/11/2005 :  23:24:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Både JJ Horses og Stall-K tar imot unghester til inn-/tilridning. De har begge stedene god erfaring, med flere gode resultater å vise til. Tror dessverre også prisen gjenspeiler dette, men da får man iallfall en viss garanti på at du får det du betaler for.
Opprinnelig postet av spoff

Dette tror jeg er viktig. Jeg tror det finnes mange selvutnevnte "beridere" rundt om kring som ikke vet hva de driver med (jeg vet om et par konkrete tilfeller). Og det er dumt å sette bort en hest til beridning, betale noen tusen i måneden, og å få dårlig kvalitet tilbake. Hvis man ikke har råd til en ordentlig berider, er det bedre å finne en talentfull rytter, feks. en som ikke selv har hest, eller som har tid til overs til å ri flere, som kan ri hesten gratis, helst for instruksjon. Så betaler man i alle fall ikke for ingenting..
Gå til toppen av siden

Linn_1902

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  10:46:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Linda B. Herskedal er kjempe flink. Hun eier og driver Eide hestesenter på Nordmøre.
Unghesten hennes, Luxus Delight som hun har avlet og ridd inn selv gikk til karakter 10 (!) på rideprøven i år.
Desverre har hun ingen nettside (som jeg vet om iallefall.)
Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  18:26:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
stall k og jj horses er to veldig aktuelle kandidater.
eneste som er litt dumt er den lange avstanden, det blir liksom så vanskelig å følge med på utviklingen selv.
men sender han heller langt vekk og får det skikkelig gjort.
Når man er så heldig å ha en hest av sånnt kaliber, kaster man ikke bort det talentet og kapasiteten på og gjøre det selv, eller for og spare penger.
og siden det er snakk om en kåret hingst håper og tror jeg at det er en veldig god investering å legge penger i utdannelsen hans
Gå til toppen av siden

LivJorunn

Skrevet - 24/11/2005 :  19:44:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hæææ?! Ska du sende vekk Bariolè?? Jaja,kan no egentli forstå d so masse so du jobba då men... Litt kjipt likevel då,du klare no fint å ri han til sjøl!

Trur forresten Silvia tek imot hesta t tilriding, ho tek ca 4000,- pr mnd trur ej, va vertfall d i sommar. Å ho he no gjort godt arbeid me Raoul, han e lekker!
Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  20:13:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
vurdera å sende han vekk et par måneder,
har jo ikke trener her.
også viser han et vanvittig potensiale, så vil sende han i proffesjonell trening for å se hvor langt han kan komme.
føler det blir feil å sitte på en så god unghest selv lang ut i ødemarken
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  20:36:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg tror Liv Hiberg (hjemmeside her: http://www.hiberg-hestesenter.no/) tar i mot hester for tilridning. Jeg har ikke vært på senteret hennes, kun sett henne ri, men hun virker veldig dyktig, samtidig som hun er rolig og synes å ha hester som trives veldig godt med det de holder på med.
Hun holder til noen mil nord om Trondheim (så du bor i Ålesund, og da blir jo det iallfall litt nærmere enn disse som bor langt nede på Østlandet:-))

~Guro

Ps: Kan sikkert prøve å finne noen som har mer førstehåndskjennskap enn det jeg selv har. Gi lyd på privatmelding her på hestemarked så skal jeg se hva jeg kan gjøre.

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  20:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
så greit ut hos Liv H, men er liten vits i å sende magique dit på vinterstid, når de ikke har hall.
og pga dårligere veier er det nesten like lang kjøretid opp dit som det er til østlandet.
men takk for tipset likevel
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  22:31:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
så greit ut hos Liv H, men er liten vits i å sende magique dit på vinterstid, når de ikke har hall.

Opprinnelig postet av BariolèMagique

_det_ tenkte jo ikke jeg på *panneklask og litt flau*

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 28/11/2005 :  09:49:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
louise almlund på oppdal tar mot hester til tilridning :) du kan jo høre med henne, hun er virkelig flink og har ridehall for treningen. Tror det kommer en artikkel om henne i ridehesten denne mnd + artikkel på norsk varmblods hjemmeside. For tiden tror jeg hun har endel hester der til tilridning, men det går jo an å høre med henne om har mulighet til en til :) skal sende min unghest dit på treningsleir til våren håper jeg :)

louise er utdannet berider fra tyskland og har startet prix st georg :)

hilsen kjersti
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  11:01:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Har vært mye hos Liv H. De er veldig flinke med å holde banen i orden, slik at den er ridbar gjennom hele året. De er igang med å sette opp ridehall, men jeg tror ikke den blir ferdig før over vinteren. Men som sagt, de holder banen ridbar hele året, ikkeno problem.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  19:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror Liv Hiberg (hjemmeside her: http://www.hiberg-hestesenter.no/) tar i mot hester for tilridning. Jeg har ikke vært på senteret hennes, kun sett henne ri, men hun virker veldig dyktig, samtidig som hun er rolig og synes å ha hester som trives veldig godt med det de holder på med.
Hun holder til noen mil nord om Trondheim (så du bor i Ålesund, og da blir jo det iallfall litt nærmere enn disse som bor langt nede på Østlandet:-))

Hun er kjempeflink! Har sett henne ri inn en norlandshest, hun kan virkelig å ri! Red vesader/travers med ei hoppe som gikk bak bittet, hun fikk hesten til å gå kjempefint!
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 02/12/2005 :  15:21:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
her er link: http://www.norskvarmblod.no/index-filer/Page2681.htm Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  16:31:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
waaler familien tar vel også imot en og annen hest til tilridning...det blir jo kanskje litt langt unna igjen da, men da er du ihvertfall garantert kvalitet mot pengene..! www.skauen-ridesenter.no
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 05/12/2005 :  17:15:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nina Karlsson har tatt hester til tilridning, og jeg synes hun er veldig dyktig. Kjenner noen som har hatt hesten sin hos henne, og har selv sett en del unghester hun har ridd. Desverre har hun flyttet tilbake til Sverige for en stund Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.