hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny verdensrekord
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Ny verdensrekord
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Trude H

» VIP

Skrevet - 21/11/2005 :  19:28:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Isabell Werth og Satchmo satt ny verdensrekord i Grand Prix i Stuttgart i helga. Den nye rekorden er 79,958% Video av rittet kan ses på www.stuttgart-german-masters.de
Det ligger video av alle vinnerritt på siden, også av Andreas og Cavan som vant Grand Prix i kür-touren

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 21/11/2005 :  20:32:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hvor på denne sida ligger videoene? Nå skal det sies at min tysk er noe rusten, så det er mulig jeg ikke forstår sida helt.. Finner iallfall ikke de aktuelle videoene, bare videoer fra pressekonferanser hvis jeg forstår teksten rett.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2005 :  21:08:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er det noen som har uttalt seg noe om dette egentlig var "verdens beste ritt", eller om dette er et resultat av at man i senere år har fått en trend hvor dommerne går høyere opp på skalaen enn tidligere?

Jeg har igrunn ikke sett så mange av disse "verdensrekordene", og selv om Isabell her rir bra, så har jeg lite å stille opp med i en vurdering av tidligere gode ritt. Jeg minnes Anky og Bonfire i OL for endel år tilbake, men har det ikke godt i minne. Dessuten hadde jeg vel ikke samme øye for dressur da.

Bare tenkte å høre om noen hadde hørt noe om dette i og med at det i den senere tid har vært litt snakk om trenden blandt toppdommerne når det gjelder å strekke skalaen litt mer. Jeg har jo også hørt toppdommere her i Norge si at "det er ikke det at man rir så mye bedre nå som gjør at poengene blir så mye bedre, men at de internasjonale dommerne har blitt snillere med å dele ut toppkarakterer".

Jeg vet ikke altså Uannsett, all respekt for et utrolig program likevel. Fantastisk..

Æsj, hun skal jo ikke ri i Stockholm til helga

Anniken B: Her.

Edit: Hvorfor ikke lage link direkte tilo videoen..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 21/11/2005 22:28:42 Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 21/11/2005 :  21:19:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Takk takk!
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2005 :  22:33:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var bare et helt sinnsykt bra program!!
Virkelig flott! *sukk* *drømme drømme*...
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  14:56:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hvor flink hun er.. Får alt til å se så lett ut..*Hadde jeg vært en brøkdel så flink*
Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 22/11/2005 14:58:41 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  15:46:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Så utrolig morsomt. Nydelig program. Fikk sjokk med en gang jeg hørte navnet ¨Satchmo¨. Tenkte med en gang på Sofie Olsens gamle hest.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  16:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heftig. Til og med samboeren min som ikke har peiling og som generelt ikke bryr seg ble imponert
Fint program og dyktig ridd var det nå uansett
Klem fra Tone
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  08:48:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fint sammensatt program. Men, jeg er ikke imponert. Godt å se at hu satt stille med bein og hender, det er alt for mange vinnere som rir som noen griser. Også godt å se at hun ikke vant på grunn av hestens bevegelser, er mange hester som har bedre trav. Dog, det løsnet mye etter galoppen, den siste økningen og passagen/piaffen til slutt var helt vidunderlig. Men, om man ser etter, så ser man tydelig at hesten går bak lodd mesteparten av programmen. Ikke godkjent i mine øyne...

Men så er jeg kritisk også da...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  22:25:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Men, om man ser etter, så ser man tydelig at hesten går bak lodd mesteparten av programmen. Ikke godkjent i mine øyne...

<klipp>

Opprinnelig postet av kristy

Der er jeg faktisk sterkt uenig med deg. Jeg ser en hest som går i en veldig fin, høy, balansert og stabil form i loddplan. Ok, nesa tipper en aning bakover i f.eks. noen vendinger, men dette er sjelden, og dette er ikke det som i sin helthet kalles å ri hesten bak loddplan, og trekkes deretter. Legg merke til hestens balanse og bæring ellers, dette er ikke noe "ri bak loddplan"-greie.

Ellers er jeg veldig enig i at man skal trekke hardt ned på å ri hesten bak loddplan, men da skal man også ri hesten bak loddplan..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/11/2005 22:25:52 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  19:32:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser en hest bak lodd mesteparten av programmet... Det kan godt være øynene mine spiller meg et puss, ser ikke bort fra det.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  13:21:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Det var et meget godt ritt, men man vet jo ikke om dette er verdens beste ritt.Dommerne har jo gått veldig høyt opp i poengene siste sesongen, så man vet aldri.

Syns også Cavan og Andreas hadde et godt program. Lille Cavan er så søt! Synd det ikke var noen video av Andreas og Schufro.

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:09:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
C-dommern ville faktisk ha Jan Brink og Briar over 80% i Globen i dag. Men de andre dommerne var ikke enige, så det ble bare 78,82%. Sinnsykt bra det også.. Sinnsykt bra ridd! Nå sitter jeg på togstasjonen i Stockholm og venter på bussen. Gleder meg til å komme hjem og se det hele en gang til i opptak fra dagens sending på SVT1

I en av de store dagsavisene i Sverige i dag er forsiden preget av et kjempebilde av Jan og Briar. Med teksten om at de rei tidenes beste ritt i går. Jan uttaler at han aldri har sittte på en hest i en så herlig passage som han fikk avslutningsvis, og med karakterene 9, 9, 9, 8 og 8 av de ulike dommerne kan jeg godt skjönne det. Utrolig.. I går var det vanlig GP. I dag kür. Synes kanskje Briar gikk ennå litt bedre i går, men küren i dag var sinnsykt bra.. Isabell rei til en over prosent mer! Tenkt hvilken opplevelse å väre publikum der da.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:09:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
C-dommern ville faktisk ha Jan Brink og Briar over 80% i Globen i dag. Men de andre dommerne var ikke enige, så det ble bare 78,82%. Sinnsykt bra det også.. Sinnsykt bra ridd! Nå sitter jeg på togstasjonen i Stockholm og venter på bussen. Gleder meg til å komme hjem og se det hele en gang til i opptak fra dagens sending på SVT1

I en av de store dagsavisene i Sverige i dag er forsiden preget av et kjempebilde av Jan og Briar. Med teksten om at de rei tidenes beste ritt i går. Jan uttaler at han aldri har sittte på en hest i en så herlig passage som han fikk avslutningsvis, og med karakterene 9, 9, 9, 8 og 8 av de ulike dommerne kan jeg godt skjönne det. Utrolig.. I går var det vanlig GP. I dag kür. Synes kanskje Briar gikk ennå litt bedre i går, men küren i dag var sinnsykt bra.. Isabell rei til en over prosent mer! Tenkt hvilken opplevelse å väre publikum der da.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  19:56:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
mmmm, piaffen var nydelig! Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  20:16:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Og jeg fikk selvsagt ikke det med meg, fordi jeg hadde nesa i en bok *irritert på meg selv*

~Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.