hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barfot?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Barfot?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 13/12/2005 :  12:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Poenget/temaet var om hesten skal bli barfot permanent, bruk, tilgang på kyndig trimmer osv.,eller kanskje få være som den er..
Noen forblir jo sårbeinte og vil aldri fungere helt optimalt som barfothester-travhest eller ikke.

Tema var jo <barfot ?> . (Med spørsmålstegn)
Jeg har mine personlige meninger,noe som jeg ikke har interesse av å diskutere her.
Dette var et synspunkt fra en som har prøvd men funnet ut at permanent barfot ikke fungerte for han.
Kopi av melding:
Det kan bero på två saker: att de inte har fötter som klarar att gå barfota eller att deras aktion är sådan att de behöver skor på fötterna för att vara i rätt balans.

Ikke verre enn det, men et tankekors for noen som kanskje er i samme situasjon.
Sitat slutt.

Redigert av - xxxx den 13/12/2005 12:55:33 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  13:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønte ikke helt den sammenhengen jeg heller. Tror ikke Stig H er den som har prøvd ut barfottrim. Han trener hester i verdensklasse som han ikke tør å eksprementere med,og en skoløs traver er ikke det samme som en barfot traver.
For meg høres det ut som om barfote hester er noe han IKKE skal prøve seg på,ikke noe han har prøvd som ikke har fungert.
En hobbyhest som man har god tid med er noe litt annet.. Mener jeg.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 13/12/2005 :  13:25:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det är inte alls bra att folk med en veckas utbildning håller på med hästars hovar. Det räcker inte för att ha kompetens och kunskap nog om att sköta om hovarna på en häst. Det finns inte i min sinnesvärd i alla fall
.

Slike tendenser er det her og, uansett hest og bruk.
Som han sier (generelt) er det ikke alle hester som kan gå barfot, og har man ikke tilgang på en skikkelig hovtrimmer, er det kanskje best å la være.
Det var ment generelt og har absolutt en sammenheng for de som vil se det.

Trekker meg stille og rolig tilbake, gidder absolutt ikke nok en ensporet debatt.
Det var et sitat, det kan nok tolkes forskjellig ettersom om man er ihuga tilhenger av barfot eller mer nøytral.

Redigert av - xxxx den 13/12/2005 13:27:16 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  13:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig i det du sier,men jeg er synes sitatet fra Stig H er rimelig ensporet.
Jeg er i grunn ganske så nøytral,da jeg har en som får på skoene igjen i morgen og en barfot.
Skjønner også hva du mener om debatteringen rundt emnet. Men kunne ikke dy meg,måtte kommentere det siden du la det inn.
Ha en fortsatt finfin dag!
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  16:37:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Skoeren min står faktsik rett utom her nå. å han sa at frigge var en spennende hest å prøve barfot,men det kan jo hende at hun ikke egner seg. vi skal prøve å se. Jeg skjønner hva du mener in nancyville. er ikke alle hester det fungerer på,noen blir jo utrolig lett så. men jeg skal prøve begge hestene å se hva resultatet blir.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  16:49:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Overgangen gikk greit for hesten min,tok det pent første uka,men etter det kunne jeg bruke han som før.
Lykke til!!
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  19:02:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Takk takk:) skal prøve easy boots til våren nå da,men så er det å finne str til frigge da? xxxl? hehe.. hun har jo hover på størrelse med talerkener,nei da ikke så ille.. men de er store nokk!
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  22:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
De blir nok mindre når de blir beskjært på barfotvis. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  12:20:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De blir nok mindre når de blir beskjært på barfotvis.

Opprinnelig postet av Fröya

hehe,vet det da. jeg bare mobber Frigge litt. Kan jo uansett ikke skjære vekk så mye da. man skjærer jo av mindre av hoven når de trimmer til barfot enn til sko! Å frigge har enormt store hover.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.